Knak geluiden met sturen en veren.
Knak geluiden met sturen en veren.
Hallo, rijmet veel plezier met de eend in FR
Alleen heb nu een raar kloek geluid bij het veren en sturen.
De spatborden zijn het niet. Wel zat een draagarm niet goed vast fout van de fabriek, miste ook de splitpen, zit weer vast. zou de stuurinrichting versleten kunnen zijn?
Vanmiddqg zet ik de stuurkogels ff strakker.
is een 1989 speciql met slechts 28000 op de teller, bij nieuw dus
alvast bedqnkt
rare franse toetsenborden.....
Alleen heb nu een raar kloek geluid bij het veren en sturen.
De spatborden zijn het niet. Wel zat een draagarm niet goed vast fout van de fabriek, miste ook de splitpen, zit weer vast. zou de stuurinrichting versleten kunnen zijn?
Vanmiddqg zet ik de stuurkogels ff strakker.
is een 1989 speciql met slechts 28000 op de teller, bij nieuw dus
alvast bedqnkt
rare franse toetsenborden.....
Kan wel het een en ander zijn..
Ga een aan de carosserie hangen en beweeg de carosserie een goed op en neer. En laat iemand luisteren
Kan in de draagarm lager zitten
Kan de plaat zijn waar de schokbreker aan vast zit
Spatbord wat tegen de draagarm aan loopt
Stuurkogel die iets te los zit
etc etc
Draai daarna het stuur eens lekker op en neer
weer luisteren
Ga een aan de carosserie hangen en beweeg de carosserie een goed op en neer. En laat iemand luisteren
Kan in de draagarm lager zitten
Kan de plaat zijn waar de schokbreker aan vast zit
Spatbord wat tegen de draagarm aan loopt
Stuurkogel die iets te los zit
etc etc
Draai daarna het stuur eens lekker op en neer
weer luisteren
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Knak geluiden met sturen en veren.
Dat kan inderdaad heel veel zijn...
Ik zat ook te denken aan de onderkant van een voorspatbord dat tegen een
draagarm aanschuurt bij het inveren. Dat zou nog een van de minst
erge dingen zijn.
Misschien versleten schokbreker(s)?
Groet van
Jesper
Ik zat ook te denken aan de onderkant van een voorspatbord dat tegen een
draagarm aanschuurt bij het inveren. Dat zou nog een van de minst
erge dingen zijn.
Misschien versleten schokbreker(s)?
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Gebruiker
- Berichten: 125
- Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20
Het lijkt mij eerder een draagarmlager, op het verhaal afgaande.
Doordat het draagarmlager niet geod vast heeft gezeten, kan deze aardig te lijden hebben gehad.
Vorig jaar hetzelfde euvel gehad met de Acadiane.
Tijdens inveren en sturen een hele harde metaalachtige knak.
Het plaatwerk was als eerste veracht, maar daar lag het niet aan, dat stond (inmiddels) goed afgesteld.
De beide draagarmlagers LV vervangen en het geluid was weg.
Doordat het draagarmlager niet geod vast heeft gezeten, kan deze aardig te lijden hebben gehad.
Vorig jaar hetzelfde euvel gehad met de Acadiane.
Tijdens inveren en sturen een hele harde metaalachtige knak.
Het plaatwerk was als eerste veracht, maar daar lag het niet aan, dat stond (inmiddels) goed afgesteld.
De beide draagarmlagers LV vervangen en het geluid was weg.
Eend goed, al goed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Klinkt bekend. Naast de lagers uiteraard ook de lagerschalen controleren, wantjeroen-2cv schreef:Het lijkt mij eerder een draagarmlager, op het verhaal afgaande.
Doordat het draagarmlager niet geod vast heeft gezeten, kan deze aardig te lijden hebben gehad.
Vorig jaar hetzelfde euvel gehad met de Acadiane.
Tijdens inveren en sturen een hele harde metaalachtige knak.
Het plaatwerk was als eerste veracht, maar daar lag het niet aan, dat stond (inmiddels) goed afgesteld.
De beide draagarmlagers LV vervangen en het geluid was weg.
die kunnen ook behoorlijk ingesleten zijn.
Aan de voorasbuis kan het (naast fusees en schuifstukken) natuurlijk ook het
stuurhuis zelf zijn. Maar van een afstand achter de computer is dat natuurlijk
niet te beoordelen...
Maar waar ik aan zat te denken, toen ik de bijdrage van AZL-57 las, is een
versleten schuifstuk van de aandrijfas: als die versleten zijn en je stuurt in tijdens
het rijden/gas geven, dan begint er het nodige tak-tak-tak geluid vanaf te komen.
Is het dat misschien?
Jesper -digitale analyse is best moeilijk-
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Onzettend bedqnkt voor de tips.
Plaatwerk is het zeker niet.
Stuurkogels eruit gehaald en ingvet, was het ook niet.
Sschuifstuk zou kunnen, vanmiddag laat ik ze invetten, bijna niemand heeft een vet spuit, was even zoeken
Draagarmlager zou kunnen inderdaad, dan wacht ik tot nl.
Gisteren nog eens stilstaand op de krik geluisterd, lijkt toch uit het stuur huis te komen. Als ik de stuurstang loshaal en ruk en trekeraan, hoor ik niks.
Tot later
Plaatwerk is het zeker niet.
Stuurkogels eruit gehaald en ingvet, was het ook niet.
Sschuifstuk zou kunnen, vanmiddag laat ik ze invetten, bijna niemand heeft een vet spuit, was even zoeken
Draagarmlager zou kunnen inderdaad, dan wacht ik tot nl.
Gisteren nog eens stilstaand op de krik geluisterd, lijkt toch uit het stuur huis te komen. Als ik de stuurstang loshaal en ruk en trekeraan, hoor ik niks.
Tot later
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en als je de auto opkrikt en je pakt een van de voorwielen op kwart voor drie en je gaat dan heel krachtig "wiebelen" hoor je het geluid dan? en als je dan naar je stuurkogels in je asbuis kijkt (misschien even spatbord er af) zie je daar dan speling?
dit had ik laatst. asbuis vervangen (reviseren kan natuurlijk ook) en hij stuurt weer superstrak en zonder bijgeluiden. overigens had ik ook een draagarm met behoorlijke slijtage plekken op de lagerschalen.
dit had ik laatst. asbuis vervangen (reviseren kan natuurlijk ook) en hij stuurt weer superstrak en zonder bijgeluiden. overigens had ik ook een draagarm met behoorlijke slijtage plekken op de lagerschalen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Nou ben weer thuis met de eend, en een xm die ik gekocht heb.
Nu het knakken.
Schuifstukken gesmeerd, maakt niets uit, koste 12 euro in de franse garage!!
Dus ik denk of de draagarmlagers, of het stuurhuis.
Maar kan een stuurhuis herrie maken? Ik heb dat nog nooit meegmaakt en heb heel veel eenden gehad.
ALs ik gewoon op op een recht weg rij hoor je niets, het is vooral met overhellen van de koets en als er vermogen geleverd moet worden. In zijn vrij hoor ik het niet.
Nu het knakken.
Schuifstukken gesmeerd, maakt niets uit, koste 12 euro in de franse garage!!
Dus ik denk of de draagarmlagers, of het stuurhuis.
Maar kan een stuurhuis herrie maken? Ik heb dat nog nooit meegmaakt en heb heel veel eenden gehad.
ALs ik gewoon op op een recht weg rij hoor je niets, het is vooral met overhellen van de koets en als er vermogen geleverd moet worden. In zijn vrij hoor ik het niet.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd. twee weken terug proefondervondelijk vastgesteld dat een voor as met slechte stuurkogels ed heel veel herrie kan maken. met name die vierkante geleide blokjes van de stuurkogels.Gerard2cv schreef:Er zit genoeg in het stuurhuis om die herrie te maken, zoals de stuurkogels en de tandheugel geleider of de ring om de tandheugel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction