Langere Banjo-bout
Langere Banjo-bout
Zoekend naar lekkage uitgekomen bij een dolgedraaide Banjo-bout!
Niet de bout maar de draad in de kop is verdwenen, nou heb ik al aardig wat kunnen vinden op het forum!
Helicoil zal uiteindelijk wel de oplossing worden, maar dan tijdens een motor revisie, want weet niet of helicoil plaatsen terwijl kop gemonteerd zit de beste oplossing is!
Maar nu mijn vraag:
Zijn er ook langere Banjo-bouten te koop??? Las ergens iets over CX diesel maar kon daar de maat niet echt vinden... En als ik hem zelf ga maken met welke M7 bout moet ik dan beginnen???
De bout die ern nu in zit meet inclusief kop 2,2 cm en zonder 1,8 cm
Niet de bout maar de draad in de kop is verdwenen, nou heb ik al aardig wat kunnen vinden op het forum!
Helicoil zal uiteindelijk wel de oplossing worden, maar dan tijdens een motor revisie, want weet niet of helicoil plaatsen terwijl kop gemonteerd zit de beste oplossing is!
Maar nu mijn vraag:
Zijn er ook langere Banjo-bouten te koop??? Las ergens iets over CX diesel maar kon daar de maat niet echt vinden... En als ik hem zelf ga maken met welke M7 bout moet ik dan beginnen???
De bout die ern nu in zit meet inclusief kop 2,2 cm en zonder 1,8 cm
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
Nee deze boutjes hebben een speciaal formaat gaatje om de olie door te laten. Dus helicoil. Moet volgens mij ook kunnen als je de koelmantel demonteert. Smeer het snij-ijzer vol vet dan blijven de metaal deeltjes eraan hangen. Zo hebben ze het in de garage tenminste bij mij gedaan.
Maar een kop demonteren is ook niet zoveel werk.
Succes.
Maar een kop demonteren is ook niet zoveel werk.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.
Hartelijk bedankt voor de reactie
Weet uit ervaring dat Helicoil goede oplossing is, maar zelf een banjo-bout maken leek me ook een uitdaging en een goede goekope tijdelijke oplossing...
En las goede berichten op het forum over een langere bout, en helicoil kan altijd nog!
Weet uit ervaring dat Helicoil goede oplossing is, maar zelf een banjo-bout maken leek me ook een uitdaging en een goede goekope tijdelijke oplossing...
En las goede berichten op het forum over een langere bout, en helicoil kan altijd nog!
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
Ik heb hetzelfde probleem zojuist ontdekt. Bij mij zit het probleem in de koppen (beide) en ook nog in het carter. Alle drie de schroef draden zijn dol.
Nu ben ik zelf een beetje te bang om met helicoils in de weer te gaan. Heeft iemand zin en kennis om regio schiedam mijn motortje te voorzien van 3 verse helicoils?
Nu ben ik zelf een beetje te bang om met helicoils in de weer te gaan. Heeft iemand zin en kennis om regio schiedam mijn motortje te voorzien van 3 verse helicoils?
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
Kennis van mij uit de kroeg, kan alles met een draaibank dus dit zag er uit als een makkie...
Heb op een andere site ook gelezen dat mensen het zelf hebben gedaan 1 zelfs met alleen een boorkolom!
Maar weet niet of dit ook een oplossing is voor het carter? Zover ben ik nog niet gekomen heb m'n eendje pas 2 weken... Maar is het proberen zeker waard!
Heb op een andere site ook gelezen dat mensen het zelf hebben gedaan 1 zelfs met alleen een boorkolom!
Maar weet niet of dit ook een oplossing is voor het carter? Zover ben ik nog niet gekomen heb m'n eendje pas 2 weken... Maar is het proberen zeker waard!
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"