prijs mehari?
prijs mehari?
hallo,
ik weet een mehari staan die al een paar jaar uit verkeer is.
of de boorddokumenten er bij zijn, is een grote vraag!!
hij is wel compleet en chassis ziet er goed uit, maar de zijkanten en motorkap zijn hier en daar gescheurd, maar volgens mij wel te herstellen. zetels zijn stuk, heeft al jaren niet meer gedraaid en buizenframe lijkt me hier en daar wel wat krokant?
wat zou de richtprijs zijn voor zo'n wagen die wel een totale restauratie nodig heeft?
alvast bedankt, Stoffel
ik weet een mehari staan die al een paar jaar uit verkeer is.
of de boorddokumenten er bij zijn, is een grote vraag!!
hij is wel compleet en chassis ziet er goed uit, maar de zijkanten en motorkap zijn hier en daar gescheurd, maar volgens mij wel te herstellen. zetels zijn stuk, heeft al jaren niet meer gedraaid en buizenframe lijkt me hier en daar wel wat krokant?
wat zou de richtprijs zijn voor zo'n wagen die wel een totale restauratie nodig heeft?
alvast bedankt, Stoffel
t is 'snachts kouder dan buiten!
-
- Veelvuldig poster
nou, ik denk wel meer:
ik heb twee kuipen, de zijkanten, dashboard, achterkant en achterklep met heel veel werk gekocht voor 350. blok en bak kosten 150, papieren van een mehari ook zo maar. probeer eens een subframe te vinden? nieuw is ruim 1000 euro. en dan alle verlichting, schakelaars, dakje, voorruit. chassis, wielophanging, bumpers, velgen, banden, stoeltjes enzovoorts.
is het een twee- of vierpersoons? vierpersoons zijn er veel minder.
ik heb wel interesse trouwens, maakt mijn project makkelijker
.
ik heb twee kuipen, de zijkanten, dashboard, achterkant en achterklep met heel veel werk gekocht voor 350. blok en bak kosten 150, papieren van een mehari ook zo maar. probeer eens een subframe te vinden? nieuw is ruim 1000 euro. en dan alle verlichting, schakelaars, dakje, voorruit. chassis, wielophanging, bumpers, velgen, banden, stoeltjes enzovoorts.
ik heb wel interesse trouwens, maakt mijn project makkelijker

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
jij koopt een mehari in onderdelen dat is altijd duurder.supercees schreef:nou, ik denk wel meer:
ik heb wel interesse trouwens, maakt mijn project makkelijker.
ik kocht mijn complete 69er met origineel nl kenteken voor 200 eurie
maar dan moet wel bijna.....euh nee echt alles opgeknapt worden
het is eigenlijk lood om oud ijzer
of je koopt een goede dure
of een slechte goedkopere die dan met opknappen weer duur word

met mehari's is het helaas zo dat er belachelijk veel voor gevraagd word
en als er gekken zijn die dat er ook voor geven blijft dat zo
terwijl ze niet schaars zijn
ik denk dat er de laatste jaren nog nooit zoveel aan onderdelen nieuw voor te krijgen zijn geweest
alleen het 69 spul is niet meer te krijgen(tenzij met veel geluk)
ik zou de eigenaar eens voorzichtig polsen wat hij in gedachten had
en dan slijmen dat ie zo mooi en tof is enzo
om vervolgens te zeggen dat hij wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel werk en liefde nodig heeft
misschien komen jullie dan tot een voor beide leuk bod?!
succes enneuh FOTO"SSSSSSSSSSS
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
Hoe kom je bij die bedragen?brammie schreef:met papieren tussen de 500 en 1500 eurie
zonder...............tja oud plastic prijs???
Volgens mij wordt de prijs bepaald door 2 dingen: vraag en aanbod!
Ik denk dat je bedoelt: Ik koop het liefst een complete mehari met papieren voor € 500,-- en ik zou hem dan vervolgens verkopen voor € 1.500,--
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Da's ook mijn idee van de prijs tegenwoordig.Rossero schreef: een mehari kan je ongeacht de staat toch al gauw 1,5 à 2 duizend euro voor krijgen. Mij te gek eerlijk gezegd
zonder papieren, slechte staat: 1200euro
zonder papieren, goede staat: 3000euro
met papieren, slechte staat 2000-3000euro
met papieren, matige staat (voor nog 2 of 3 jaar plezier): 4500euro
met papieren, goede staat 6000euro-...euro
met galva chassis, nieuwe buizenkaders en daarnet de inschrijvingsprocedure afgerond : priceless!!! (Zo, en nu mijn nieuwe auto ophalen!

1977 Mehari
de topic starter heeft het hier over een auto waar waarschijnlijk geen papieren bij zijn en die in een redelijke sloop staat isJUMMER schreef:Hoe kom je bij die bedragen?brammie schreef:met papieren tussen de 500 en 1500 eurie
zonder...............tja oud plastic prijs???
Volgens mij wordt de prijs bepaald door 2 dingen: vraag en aanbod!
Ik denk dat je bedoelt: Ik koop het liefst een complete mehari met papieren voor € 500,-- en ik zou hem dan vervolgens verkopen voor € 1.500,--
dan is dat een redelijke aankoop/onderhandel prijs
en zoals gezegt ik heb de mijne twee jaar geleden(of was het alweer drie?!)voor 2 bankjes opgehaald
ze zijn er nog wel voor dat geld maar je moet er tegenaan lopen!!
en hoewel ik niet op geld spuug zou ik je niet aanraden om 1500 euro voor mijn mehari te geven!!

maar hij is dan ook niet te koop
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik denk dat je zo inderdaad in de buurt komt.Joos schreef:Da's ook mijn idee van de prijs tegenwoordig.Rossero schreef: een mehari kan je ongeacht de staat toch al gauw 1,5 à 2 duizend euro voor krijgen. Mij te gek eerlijk gezegd
zonder papieren, slechte staat: 1200euro
zonder papieren, goede staat: 3000euro
met papieren, slechte staat 2000-3000euro
met papieren, matige staat (voor nog 2 of 3 jaar plezier): 4500euro
met papieren, goede staat 6000euro-...euro
met galva chassis, nieuwe buizenkaders en daarnet de inschrijvingsprocedure afgerond : priceless!!! (Zo, en nu mijn nieuwe auto ophalen!)
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
kheb nog geen nieuws over de mehari..... kan wel nog een tijdje duren denk ik,want de eigenaar is een paar maand geleden overleden en de kinderen gaan nu stilaan beginnen met de woning leeg te maken, t is nu afwachten...
in het slechtste geval moesten de papieren er niet meer bij zijn, mag je een mehari opbouwen op een chassis van een dyane? kheb er zo wel nog ééntje liggen met papieren! zou dat problemen geven voor de keuring achteraf?
groetjes stoffel
in het slechtste geval moesten de papieren er niet meer bij zijn, mag je een mehari opbouwen op een chassis van een dyane? kheb er zo wel nog ééntje liggen met papieren! zou dat problemen geven voor de keuring achteraf?
groetjes stoffel
t is 'snachts kouder dan buiten!
-
- Gebruiker
Dan blijft er wel Dyane op het kenteken staan. Bij de RDW moet je dan je auto laten keuren i.v.m. "wijziging bovenbouw", maar je kunt natuurlijk ook gewoon het NL kenteken opnieuw aanvragen. Dat heb ik ook eens gedaan met een auto vanwie de eigenaar al geruime tijd er niet meer was. Uittreksel/ overlijdensakte gehaald op stadhuis, in de plaats van overlijden, en met dit uittreksel het originele kenteken opnieuw aangevraagd.