inhouden op snelweg, terugvallen naar 60 km/u
-
- Beginner
Het probleem was al voordat het benzinefilter werd geplaatst.
Wanneer de motor gewoon stationair loopt, zit er maar een klein laagje in. Maar blijkbaar wel genoeg dat hij goed stationair blijft lopen.
Na mijn vakantie ga ik eerst de oliekoeler schoonmaken.
Ik hoop niet dat het een of ander probleem is met de zuiger of zuigerveer of kleppen ofzo, want zoveel verstand heb ik er ook weer niet van, dat moet ik allemaal nog leren.
Bedankt,
Wanneer de motor gewoon stationair loopt, zit er maar een klein laagje in. Maar blijkbaar wel genoeg dat hij goed stationair blijft lopen.
Na mijn vakantie ga ik eerst de oliekoeler schoonmaken.
Ik hoop niet dat het een of ander probleem is met de zuiger of zuigerveer of kleppen ofzo, want zoveel verstand heb ik er ook weer niet van, dat moet ik allemaal nog leren.
Bedankt,
-
- Beginner
Maar het probleem was ook al voordat het filter werd geplaatst he. Het filter heeft er in feite weinig mee te maken dus.Gerard2cv schreef:Thamas.als er benzine door het filter stroomt kan er maar weing het filter in omdat de vlotternaald het tegenhoud,maar gaat de naald open,gaat de benzine door en blijft de lucht in het filter.Als je die vol zou willen hebben,zal je hem moeten ontluchten
Hoe moet ik de benzineslang ontluchten? want dat heb ik niet gedaan...
Bedankt
-
- Heavy user
Hoeft niet, hoeft alleen als je je filter vol zou willen hebben.
Maar je zou aan je vlotterkamer wel kunnen zien of het probleem brandstofgerelateerd is, dus als ie weer begint met inhouden contact af, auto in z'n vrij en afremmen, dan motor open en in vlotterkamer kijken
Maar je zou aan je vlotterkamer wel kunnen zien of het probleem brandstofgerelateerd is, dus als ie weer begint met inhouden contact af, auto in z'n vrij en afremmen, dan motor open en in vlotterkamer kijken

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Beginner
Je kunt in de vlotter kijken als je het deksel van de carburateur haalt. Daar hoef je de hele carburateur niet voor los te schroeven. ( Eén van de moeren is slecht te bereiken) Maar als je twijfelt of de benzinetoevoer voldoende is, kun je ook even de benzineslang van de carburateur trekken en de startmotor even laten draaien. Dan moet er een flinke straal uit de slang spuiten. Wel even een jampotje oid bij de hand houden.
-
- Beginner
'deksel' neem ik aan dat daar de bovenkant van de carburateur mee bedoelt wordt? en er springen dan geen veren of andere onderdelen uit? ( ik heb met brommercarburateurs gewerkt, heel anders ik weet het. Maar wanneer je die uit elkaar haalde, vlogen de onderdelen je om de oren)achtpeter schreef:Je kunt in de vlotter kijken als je het deksel van de carburateur haalt. Daar hoef je de hele carburateur niet voor los te schroeven. ( Eén van de moeren is slecht te bereiken) Maar als je twijfelt of de benzinetoevoer voldoende is, kun je ook even de benzineslang van de carburateur trekken en de startmotor even laten draaien. Dan moet er een flinke straal uit de slang spuiten. Wel even een jampotje oid bij de hand houden.
Bedankt
Ik had precies hetzelfde probleem als dat je hier beschrijft. Op de snelweg na een paar km terugvallen naar 60. Als ik onder de 70 bleef (gewone wegen) was er niets aan de hand. Wel had ik op op een gegeven moment ook weinig vermogen bij het optrekken etc. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
Ik heb kleppen gesteld, puntjes vervangen, benzine pomp/slangetjes vervangen, oliefilter gechecked. Uiteindelijk heb ik maar een tweedehands motor erin gelegd en het probleem was opgelost. Toch de zuigerveren waarschijnlijk... succes ermee!
Ik heb kleppen gesteld, puntjes vervangen, benzine pomp/slangetjes vervangen, oliefilter gechecked. Uiteindelijk heb ik maar een tweedehands motor erin gelegd en het probleem was opgelost. Toch de zuigerveren waarschijnlijk... succes ermee!