inhouden op snelweg, terugvallen naar 60 km/u

oosterhout
Beginner
Beginner

Bericht door oosterhout » za 17 jul, 2010 16:46

Het probleem was al voordat het benzinefilter werd geplaatst.

Wanneer de motor gewoon stationair loopt, zit er maar een klein laagje in. Maar blijkbaar wel genoeg dat hij goed stationair blijft lopen.

Na mijn vakantie ga ik eerst de oliekoeler schoonmaken.
Ik hoop niet dat het een of ander probleem is met de zuiger of zuigerveer of kleppen ofzo, want zoveel verstand heb ik er ook weer niet van, dat moet ik allemaal nog leren.

Bedankt,

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 17 jul, 2010 16:48

als ie terugvalt, zet m dan eens helemaal uit en kijk aan de kant van de weg hoeveel benzine er dan in zit ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 17 jul, 2010 16:55

Thamas.als er benzine door het filter stroomt kan er maar weing het filter in omdat de vlotternaald het tegenhoud,maar gaat de naald open,gaat de benzine door en blijft de lucht in het filter.Als je die vol zou willen hebben,zal je hem moeten ontluchten

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » za 17 jul, 2010 17:23

Ja 'k bedoel ook in de vlotterkamer kijken als ie stil valt ;)
MyAmi Spring Break

oosterhout
Beginner
Beginner

Bericht door oosterhout » zo 18 jul, 2010 14:31

Gerard2cv schreef:Thamas.als er benzine door het filter stroomt kan er maar weing het filter in omdat de vlotternaald het tegenhoud,maar gaat de naald open,gaat de benzine door en blijft de lucht in het filter.Als je die vol zou willen hebben,zal je hem moeten ontluchten
Maar het probleem was ook al voordat het filter werd geplaatst he. Het filter heeft er in feite weinig mee te maken dus.

Hoe moet ik de benzineslang ontluchten? want dat heb ik niet gedaan...

Bedankt

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 18 jul, 2010 19:32

Hoeft niet, hoeft alleen als je je filter vol zou willen hebben.

Maar je zou aan je vlotterkamer wel kunnen zien of het probleem brandstofgerelateerd is, dus als ie weer begint met inhouden contact af, auto in z'n vrij en afremmen, dan motor open en in vlotterkamer kijken ;)
MyAmi Spring Break

oosterhout
Beginner
Beginner

Bericht door oosterhout » zo 18 jul, 2010 22:19

voor de vlotterkamer moet de carburateur eraf? en de vlotterkamer hangt onderaan? kan ik die gewoon losschroeven? en wat moet ik dan zien? of er benzine inzit?

bedankt

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » zo 18 jul, 2010 23:17

Je kunt in de vlotter kijken als je het deksel van de carburateur haalt. Daar hoef je de hele carburateur niet voor los te schroeven. ( Eén van de moeren is slecht te bereiken) Maar als je twijfelt of de benzinetoevoer voldoende is, kun je ook even de benzineslang van de carburateur trekken en de startmotor even laten draaien. Dan moet er een flinke straal uit de slang spuiten. Wel even een jampotje oid bij de hand houden.

oosterhout
Beginner
Beginner

Bericht door oosterhout » zo 18 jul, 2010 23:27

achtpeter schreef:Je kunt in de vlotter kijken als je het deksel van de carburateur haalt. Daar hoef je de hele carburateur niet voor los te schroeven. ( Eén van de moeren is slecht te bereiken) Maar als je twijfelt of de benzinetoevoer voldoende is, kun je ook even de benzineslang van de carburateur trekken en de startmotor even laten draaien. Dan moet er een flinke straal uit de slang spuiten. Wel even een jampotje oid bij de hand houden.
'deksel' neem ik aan dat daar de bovenkant van de carburateur mee bedoelt wordt? en er springen dan geen veren of andere onderdelen uit? ( ik heb met brommercarburateurs gewerkt, heel anders ik weet het. Maar wanneer je die uit elkaar haalde, vlogen de onderdelen je om de oren)

Bedankt

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 19 jul, 2010 02:19

Nope. Het enige waar je op moet letten, is dat als je de deksel er weer op doet, dat het choke of gasklepje, een van tweeën, weer over het palletje staat, anders blijft het klepje dicht staan.
MyAmi Spring Break

Ghislaine
Beginner
Beginner

Bericht door Ghislaine » za 7 aug, 2010 11:27

Ik had precies hetzelfde probleem als dat je hier beschrijft. Op de snelweg na een paar km terugvallen naar 60. Als ik onder de 70 bleef (gewone wegen) was er niets aan de hand. Wel had ik op op een gegeven moment ook weinig vermogen bij het optrekken etc. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.
Ik heb kleppen gesteld, puntjes vervangen, benzine pomp/slangetjes vervangen, oliefilter gechecked. Uiteindelijk heb ik maar een tweedehands motor erin gelegd en het probleem was opgelost. Toch de zuigerveren waarschijnlijk... succes ermee!

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 7 aug, 2010 12:29

Als ik jullie probleem zo leest,lijkt het mij op te strak staande kleppen,waarschijnlijk door hol geslagen kleppen.Dit is op te lossen door de te stak staande kleppen te vernieuwen

Plaats reactie