wel of geen proefrit
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
wel of geen proefrit
Helleu!
Ik weet niet of ik hier in het goede deelforum zit, maar ik zit met een vraagje ivm de verkoop van mijn lavendeltje. Ik heb een geïnteresseerd iemand die niet geboden heeft op marktplaats, maar wel wil komen kijken, zonder ergens verder over financien te praten (vooralsnog) en nu heel rap ineens een proefrit wil...
Heeft iemand tips hoe ik dat aanpak? Want hoe gevaarlijk is het om iemand een proefrit te laten maken, moet ik dan iets vragen voordat hij dat gaat doen? Weet ik veel een paspoort of zo...Ik heb destijds ook op goed vertrouwen een proefritje mogen maken..maar wie zegt me dat deze dude er niet mee wegrijdt en ik niets meer heb dan zijn emailadres...
Ik vind het superspannend allemaal, maar ook best eng..ik ben gewoon te vertrouwen, maar ik ben er helaas ook vaak achtergekomen dat niet iedereen te vertrouwen is...waar leg ik de grens...?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (en als dit in het verkeerde deelforum staat het helpen verplaatsen)...
Groetjes, Maaikie!
Ik weet niet of ik hier in het goede deelforum zit, maar ik zit met een vraagje ivm de verkoop van mijn lavendeltje. Ik heb een geïnteresseerd iemand die niet geboden heeft op marktplaats, maar wel wil komen kijken, zonder ergens verder over financien te praten (vooralsnog) en nu heel rap ineens een proefrit wil...
Heeft iemand tips hoe ik dat aanpak? Want hoe gevaarlijk is het om iemand een proefrit te laten maken, moet ik dan iets vragen voordat hij dat gaat doen? Weet ik veel een paspoort of zo...Ik heb destijds ook op goed vertrouwen een proefritje mogen maken..maar wie zegt me dat deze dude er niet mee wegrijdt en ik niets meer heb dan zijn emailadres...
Ik vind het superspannend allemaal, maar ook best eng..ik ben gewoon te vertrouwen, maar ik ben er helaas ook vaak achtergekomen dat niet iedereen te vertrouwen is...waar leg ik de grens...?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (en als dit in het verkeerde deelforum staat het helpen verplaatsen)...
Groetjes, Maaikie!
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Meerijden!
Doe ik zelf ook zo, eerste stuk rij ik zelf en leg wat uit over de auto.
Tweede stuk mag de koper rijder maar hou alles wel in de gaten dan.
Voorkomt testen zoals: kan een eend omvallen in een bocht etc....
Doe ik zelf ook zo, eerste stuk rij ik zelf en leg wat uit over de auto.
Tweede stuk mag de koper rijder maar hou alles wel in de gaten dan.
Voorkomt testen zoals: kan een eend omvallen in een bocht etc....
Laatst gewijzigd door deusjevo op do 12 aug, 2010 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Regelmatige poster
Begin niet met een proefrit. Laat iemand eerst kijken en vragen. Als je het idee hebt dat iemand serieus is en hij/zij brengt een proefrit ter sprake dan vraag ik altijd wat iemand onder een proefrit verstaat. Ook vraag ik hoe die persoon aankijkt tegen eventuele schade die ontstaat tijdens de proefrit (is natuurlijk altijd lastig maar de reactie zegt me vaak al veel). Bij een goed gevoel geef ik de auto mee.
Laatst heb ik voor iemand een auto verkocht en toen heb ik de koper gevraagd om zijn rijbewijs en of het goed was dat ik daar een fotootje van maakte. Was geen punt.
Toevoeging: zelf vind ik het vervelend als iemand meerijdt bij een proefrit. Dat doe ik dus nooit. Wat als je meerijdt en iemand heeft kwaad in de zin? Hoe verweer je je?
Laatst heb ik voor iemand een auto verkocht en toen heb ik de koper gevraagd om zijn rijbewijs en of het goed was dat ik daar een fotootje van maakte. Was geen punt.
Toevoeging: zelf vind ik het vervelend als iemand meerijdt bij een proefrit. Dat doe ik dus nooit. Wat als je meerijdt en iemand heeft kwaad in de zin? Hoe verweer je je?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Vind ik een hele goeie! Dank je wel voor tips hoor..ik heb destijds ook een proefrit mogen maken maar daar kwam de verkoper zelf mee destijds, ik had daar toen niet eens aan gedacht. Ik vind het ook een goede tip om eerst af te spreken om te komen kijken en dan vervolgens te kijken hoe geïnteresseerd iemand is. Deze persoon komt er nu al mee, en dat vond ik ook al wat snel, voor hetzelfde geld rijdt hij ermee naar weet ik veel waar...landloper schreef:Begin niet met een proefrit. Laat iemand eerst kijken en vragen. Als je het idee hebt dat iemand serieus is en hij/zij brengt een proefrit ter sprake dan vraag ik altijd wat iemand onder een proefrit verstaat. Ook vraag ik hoe die persoon aankijkt tegen eventuele schade die ontstaat tijdens de proefrit (is natuurlijk altijd lastig maar de reactie zegt me vaak al veel). Bij een goed gevoel geef ik de auto mee.
Schade vind ik ook een goede...het rijbewijs of identificatiebewijs ook..kortom, ik heb hier een hoop aan...
Ik denk dat ik deze persoon ga mailen (straks pas als Ries thuis is) dat hij eerst maar even moet komen kijken. Ernaast zitten..had ik ook bedacht maar exact hetzelfde..als iemand kwaad in de zin heeft, zit ik daar...Ries is een stuk groter daarentegen...
Ongelofelijk dank alvast!
Groetjes!
Kingfisher Sky Celliste
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Ik heb gereageerd dat ik graag wil dat hij eerst komt kijken, ik wil gewoon graag wél dat de eend door een liefhebber wordt gekocht. Iemand die ik er echt blij mee maak...Jullie tips neem ik mee, als de evt koper nu afhaakt is het niet een autootje voor deze persoon...:')
Dank jullie guys and galls!
Dank jullie guys and galls!
Kingfisher Sky Celliste
Ik kan wel snappen dat iemand eerst een proefrit wil zonder over financiën te praten, het rijdt toch anders (plus het schakelen) dan de auto's van nu.
Ernaast zitten lijkt me geen probleem, in ieder geval niet als iemand echt geïnteresseerd is. En je hebt op de mail dat deze een proefrit wil, dus je kan volgens mij ook aantonen dat je verder niets met deze persoon hebt mocht deze schade rijden?
Ernaast zitten lijkt me geen probleem, in ieder geval niet als iemand echt geïnteresseerd is. En je hebt op de mail dat deze een proefrit wil, dus je kan volgens mij ook aantonen dat je verder niets met deze persoon hebt mocht deze schade rijden?
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
landloper schreef:Lijkt me een kern van waarheid in zitten. Een snelle vluchtauto heb je er inderdaad niet mee.supercees schreef:het gaat ook om een eend, daar komt geen gajes op af .
ik zorg dat ik mijn fiets klaar heb staan om in de achtervolging te schieten!!! hehe
Kingfisher Sky Celliste
ik zou zowiezo meerijden...maar over het algemeen kan de eendrijders of liefhebbers wel vertrouwen.
Ik ben bij de verkoop van mijn laaste eend met mijn vertrouwen wel tot het uiterste gegaan. Het meisje in kwestie kwam met de trein uit amsterdam op zondag kijken naar de eend en was meteen verliefd en wilde de eend ook meteen meenemen maar overschrijven gaat niet op zondag!!! Maar ik zie altijd het goede in de mens en heb de eend, met papieren en al meegegeven, zodat ze op mijn verzekering naar huis kon rijden.
Ze beloofde hem de volgende dag over te schrijven en dat heeft ze ook keurig gedaan met een briefje bij het vrijwaringbewijs dat het een super fijne eend was.
leuk toch...dat het zo kan,
Ik ben bij de verkoop van mijn laaste eend met mijn vertrouwen wel tot het uiterste gegaan. Het meisje in kwestie kwam met de trein uit amsterdam op zondag kijken naar de eend en was meteen verliefd en wilde de eend ook meteen meenemen maar overschrijven gaat niet op zondag!!! Maar ik zie altijd het goede in de mens en heb de eend, met papieren en al meegegeven, zodat ze op mijn verzekering naar huis kon rijden.
Ze beloofde hem de volgende dag over te schrijven en dat heeft ze ook keurig gedaan met een briefje bij het vrijwaringbewijs dat het een super fijne eend was.
leuk toch...dat het zo kan,
-
- Veelvuldig poster
Maaikie schreef:landloper schreef:Lijkt me een kern van waarheid in zitten. Een snelle vluchtauto heb je er inderdaad niet mee.supercees schreef:het gaat ook om een eend, daar komt geen gajes op af .
ik zorg dat ik mijn fiets klaar heb staan om in de achtervolging te schieten!!! hehe
en toch zijn er belgen die het geprobeerd hebben http://www.deredactie.be/permalink//1.640512
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Nog niet gebeurd....de persoon in kwestie laat niet gek veel van zich horen, zeer korte berichtjes. Intussen heb ik ook een andere geïnteresseerde die in ieder geval deze week komt kijken...zou het gewoon echt leuk vinden om mijn eendje aan iemand te verkopen die vooral heel graag eend rijdt013 schreef:En, hoe is het afgelopen?
Kortom...ik hou jullie op de hoogte!!
groetjes, Maaike
Ps....dat filmpje...ge-nie-jaaaaaaaal!!!
Kingfisher Sky Celliste