schijven achter
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
schijven achter
zat me laatst af te vragen:
Is het mogelijk om bij een eend achter schijfremmen te zetten in plaats van de trommels?
Lijkt me wel leuk....
Is het mogelijk om bij een eend achter schijfremmen te zetten in plaats van de trommels?
Lijkt me wel leuk....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Het is vast wel mogelijk maar dan moet je heel veel aanpassen. Het is bovendien gevaarlijk omdat de achterkant dan te hard remt, hierdoor kan de auto uitbreken. Een auto remt 75% voor en maar 25% achter, daarom hebben de meeste auto's achter trommelremmen. Als je achter ook schrijfremmen monteerd remt de auto 50% voor en 50% achter. Zwaardere auto's en auto's met veel vermogen hebben ook achter schijfremmen maar de schrijfremmen voor zijn dan veel zwaarder uitgevoerd.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Mello Yellow bouwt een BWton... een Burton met een BMW motor erin en ik las ergens dat er schijven achter kwamen...
www.burtonclub.nl/forum
www.burtonclub.nl/forum
Wat brengt morgen.???
Vroegere modellen hadden trommels voor, die remden net zo in verhouding als de schijven. Kwestie van afstellen van de remdrukabr2cv schreef:Het is vast wel mogelijk maar dan moet je heel veel aanpassen. Het is bovendien gevaarlijk omdat de achterkant dan te hard remt, hierdoor kan de auto uitbreken. Een auto remt 75% voor en maar 25% achter, daarom hebben de meeste auto's achter trommelremmen. Als je achter ook schrijfremmen monteerd remt de auto 50% voor en 50% achter. Zwaardere auto's en auto's met veel vermogen hebben ook achter schijfremmen maar de schrijfremmen voor zijn dan veel zwaarder uitgevoerd.
Dat klopt, maar er zijn zoveel factoren om rekening mee te houden dat het heel moeilijk is om alles goed te krijgen. Remdruk, soort schijf, remklauw, soort remblokken enz... Te veel om op te noemen. Maar met heel veel vrije tijd kom je natuurlijk heel ver. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat, als je heel hard moet remmen, je in een keer achterste voren staat.
AK 400 in restauratie.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: