Nadat ik een kilometer of 4 gereden heb houdt mijn ontsteking er mee op op. Als ik er een stroboscoop op zet zie ik geen flisten meer. Na afkoelen starten lopen.
Heb de sensoren en bobine vervangen door nieuwe, en computer omgewisseld voor een andere, geen resultaat. Kabelboom doorgemeten, niets te vinden.
Nu ben ik beneiuwd of de sensoren wel pulsen geven als ze warm zijn bij een draaiende motor. Weet iemand of je dit kan meten?
kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loopt?
kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loopt?
Burton met karakter
Re: kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loo
dat kun je gewoon meten , er gaat een +12 volt in de sensor , en er komt een héél kort pulsje uit.Egbert schreef:Nadat ik een kilometer of 4 gereden heb houdt mijn ontsteking er mee op op. Als ik er een stroboscoop op zet zie ik geen flisten meer. Na afkoelen starten lopen.
Heb de sensoren en bobine vervangen door nieuwe, en computer omgewisseld voor een andere, geen resultaat. Kabelboom doorgemeten, niets te vinden.
Nu ben ik beneiuwd of de sensoren wel pulsen geven als ze warm zijn bij een draaiende motor. Weet iemand of je dit kan meten?
dat is statisch goed te meten ( als het pinnetje voor de sensor staat meet je een voltage op de sensor)
om het met draaiende motor te meten moet je wel een heel gevoelige multimeter hebben , maar ook dan is het te meten.
een scope is natuurlijk beter , maar die heeft niet iedereen staan.
Re: kan je pulsen van de sensoren meten terwijl de motor loo
Een kennis, in bezit van een scope, kwam met zelfde verhaal. Daad bij het woord gevoegd en gemeten nadat hij uitviel bij warm worden. De bovenste sensor (een nieuwe) geeft statisch gemeten met multimeter wel signaal, met de scope zie je geen puls. Oude sensor er weer ingezet, startte direct. Korte proefrit geeft geen storing, morgen langere rit proberen .....
Mooi gereedschap, zo'n scope
Mooi gereedschap, zo'n scope
Burton met karakter