Verstralers of mistlampen plaatsen
-
- Beginner
- Contacteer:
Verstralers of mistlampen plaatsen
Hallo,
Wij willen op onze 1974 Dyane 6 een set verstralers of mistlampen bijplaatsen als aanvulling van de de standaard lampen.
De set die we willen gebruikt H2 lampen van 55 watt per stuk (=110 watt in totaal).
De batterij van onze Dyane is in goede staat. Bij het rijden staat het metertje van de batterijlading altijd mooi in het midden.
Zal het laten branden van de standaard verlichting in combinatie met de nieuwe verstralers geen probleem geven voor de alternator of de batterij ?
Alvast hartelijk dank !
Wij willen op onze 1974 Dyane 6 een set verstralers of mistlampen bijplaatsen als aanvulling van de de standaard lampen.
De set die we willen gebruikt H2 lampen van 55 watt per stuk (=110 watt in totaal).
De batterij van onze Dyane is in goede staat. Bij het rijden staat het metertje van de batterijlading altijd mooi in het midden.
Zal het laten branden van de standaard verlichting in combinatie met de nieuwe verstralers geen probleem geven voor de alternator of de batterij ?
Alvast hartelijk dank !
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Het ligt voor de hand dat je die mistlampen gebruikt in combinatie met de stadslichtjes. Als ik het me goed herinner, moet dat zelfs volgens de wet. Je stroomverbruik zal dan de opbrengst van de dynamo niet overschrijden. Als je wilt rekenen: De opbrengst van je dynamo is 28 Ampère. Maal 12 Volt is 336 Watt. Je normale verlichting trekt 9,2 A (110 W) in totaal, je ontsteking gemiddeld ruim 3 A (36 W). Met een radio, knipper- en remlichten en eventueel een achterruitverwarming kom je al snel te kort als je dimlicht plus mistlampen gebruikt.
-
- Beginner
- Contacteer:
Hello Everybody,
Bedankt allemaal voor de nuttige antwoorden !
Volgens de cijfers van Achtpeter is het dus doenbaar om met de mistlampen te rijden, vermits er geen achterruitverwarming aanwezig is en mits we de radio uit laten.
Bij de set mistlampen die we willen gebruiken zit al een relais om de schakelaar te ontlasten
Mistlampen op LED zijn iets wat we misschien in ons achterhoofd houden, want waarschijnlijk buiten budget op dit moment.
Mooi forum en prima info! Nogmaals dank!
Bedankt allemaal voor de nuttige antwoorden !
Volgens de cijfers van Achtpeter is het dus doenbaar om met de mistlampen te rijden, vermits er geen achterruitverwarming aanwezig is en mits we de radio uit laten.
Bij de set mistlampen die we willen gebruiken zit al een relais om de schakelaar te ontlasten

Mistlampen op LED zijn iets wat we misschien in ons achterhoofd houden, want waarschijnlijk buiten budget op dit moment.
Mooi forum en prima info! Nogmaals dank!
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1982
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is 't niet zo dat je mistlampen of verstralers alleen met dimlicht mag gebruiken?achtpeter schreef:Het ligt voor de hand dat je die mistlampen gebruikt in combinatie met de stadslichtjes. Als ik het me goed herinner, moet dat zelfs volgens de wet.
Die van mij staan trouwens helemaal solitair geschakeld, kan ze aanzetten onafhankelijk van andere verlichting.

Is wel makkelijk, ik gebruik ze als "groet" verlichting naar andere A types...

Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Jacky, verkijk je niet op het verbruik van een radiootje. Op de doos staat bijvoorbeeld "4 X 55 Watt muziekvermogen", maar achterin het apparaat zit een zekeringetje van 10 Amp. Daar gaat dus maximaal 120 W door, in de praktijk waarschijnlijk nog zo'n 20 procent minder. Op papier en in de reclame hebben autoradio's vaak geweldige vermogens, maar het stroomverbruik valt dus wel mee...
-
- Beginner
- Contacteer:
OK, begrepen. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om systhematisch die lampen aan te laten. Volgens mij is het hier (in België
) trouwens verboden om mistlampen te gebruiken op momenten dat er ... geen mist is.
Wij plaatsen de mistlampen omdat we meerijden in Touareg Trail 2010 - Raid Moroco.
http://www.touareg-trail.be/2cv_2010/taalkeuze.htm
Bij ons is het dus de bedoeling om de verlichting van de Dyane te ondersteunen tijdens eventuele nachtelijke ritten, waarbij er soms dieren (of mensen
) de weg willen oversteken op de meest gevaarlijke momenten naar het schijnt...
Voor Facebookers : dit is onze pagina :
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pag ... 961?ref=ts

Wij plaatsen de mistlampen omdat we meerijden in Touareg Trail 2010 - Raid Moroco.
http://www.touareg-trail.be/2cv_2010/taalkeuze.htm
Bij ons is het dus de bedoeling om de verlichting van de Dyane te ondersteunen tijdens eventuele nachtelijke ritten, waarbij er soms dieren (of mensen

Voor Facebookers : dit is onze pagina :
http://www.facebook.com/?ref=home#!/pag ... 961?ref=ts
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1982
-
- Heavy user
Zo'n radio kan er echt nog wel bij hoor!!
Mistlampen gebruik ik iig wel altijd met m'n dimlicht erbij, wist niet dat dat niet mocht. Naja, 's nachts is het iig wel heel handig, dat is t bij mn ouders in Friesland ook wel want t stikt hier van de hertjes en konijnen
Maar op de eend heb ik ze niet, had ze op andere auto's wel.
Mistlampen gebruik ik iig wel altijd met m'n dimlicht erbij, wist niet dat dat niet mocht. Naja, 's nachts is het iig wel heel handig, dat is t bij mn ouders in Friesland ook wel want t stikt hier van de hertjes en konijnen

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break