Tapeinden uitlaatspruitstuk monteren
Tapeinden uitlaatspruitstuk monteren
Ik ben net begonnen met het vervangen van de brilrubbers. Als voorbereiding heb ik al vast tapeinden en messing moeren voor het uitlaatspruitstuk aangeschaft, maar ik kan nergens vinden wat het aanhaalmoment van de tapeinden in de kop is, en/of ik iets van loctite (en zo ja welke soort) danwel kopervet moet gebruiken.
NB mocht iemand nog niet-craquele koelbeplating overhebben...
NB mocht iemand nog niet-craquele koelbeplating overhebben...
Dolly 1986
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Kopervet en alu zijn geen vrienden! Ben de exacte theorie even kwijt maar het bevordert het roesten/rotten van het aluminium.AZL57 schreef:Beetje kopervet en aanhaalmoment 2 (m. da N)
Mijn idee: monteren met borgvloeistof (gebruik zelf hiervoor de groene Loctite die je moet verhitten om weer los te maken). De moeren kunnen natuurlijk wel met kopervet zodat ze later weer eens los kunnen.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Het kopervet komt toch in de moeren en niet op het aluminium?
Electrolitische corrosie? Maar dat heb je ook met de combinatie ijzer -aluminium.
Zeer mooi aangetoond bij de treeplanken van mijn 85jaar oude citroen. Het aluminum totaal verrot, de daarin zittende ijzeren steuntjes perfect gaaf alleen modderig!!!???
Electrolitische corrosie? Maar dat heb je ook met de combinatie ijzer -aluminium.
Zeer mooi aangetoond bij de treeplanken van mijn 85jaar oude citroen. Het aluminum totaal verrot, de daarin zittende ijzeren steuntjes perfect gaaf alleen modderig!!!???
diverse Citroens, wat anders.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Even Off-topic; om dit bij je treeplanken te voorkomen moet je Mastinox gebruiken, gebruiken we ook bij de helikopters tussen de verschillende alluminium/stalen contactvlakken gegarandeerd geen roest meer .AZL57 schreef:Zeer mooi aangetoond bij de treeplanken van mijn 85jaar oude citroen. Het aluminum totaal verrot, de daarin zittende ijzeren steuntjes perfect gaaf alleen modderig!!!???
On-topic, waarom gebruik je in dit geval niet anti-seize dit gebruiken ze ook om corrosie tussen wielnaaf en aluminium velgen te voorkomen en kan tegen hoge temperaturen.
Citroen 2cv6 special 1986
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Kan je gewoon bij iedre automaterialenzaak kopen, altijs handig als je van plan bent vaker aan een eend te gaan sleutelen.JohanB schreef:Idd, het gaat om de tapeinden in de aluminium cilinderkop. Nog even nagegoogled en ik ga maar geen kopervet gebruiken, dank voor de tip.
Grafietvet zou het beste zijn; maar misschien monteer ik het maar gewoon droog..
Citroen 2cv6 special 1986