Restauratie 2CV6 Club 1989

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Janwillem
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 13:55

Bericht door Janwillem » ma 6 sep, 2010 20:35

Bij deze weer een update.

Ik ben inmiddels gestart met het kaalmaken/ontroesten van het chassis. Daarbij wil ik graag wat foto's met jullie delen. Ik heb het idee dat mijn chassis niet krom is, maar dat er wel iets gaande is onderhuids.

Dit is de linkerkant van het chassis:

Afbeelding

Afbeelding

Dit de rechterkant

Afbeelding

Afbeelding

En hier een overzichtsfoto

Afbeelding

Op de laatste foto is te zien dat de bodemplaat aan de bestuurderszijde wel wat roestschade heeft.
Volgens mij is het chassis nog niet krom, maar is het wel aan het roesten van binnenuit. Wat is jullie mening?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 6 sep, 2010 21:01

Het kan inderdaad zijn dat de buitenzijde er nog best goed uitzietl. Als de versteviging binnen slecht wordt kan hij inzakken. Dit is aan de buitenzijde te zijn aan een krom zijpaneel op de plek van het knikpunt. Op de foto is dit niet te zien. Dus dat zul je zelf even moeten bekijken/voelen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 6 sep, 2010 21:18

Ik vind alleen dat de linkerpoot er raar uitziet. Naar mijn weten moet het linkergedeelte van het chassis op de eerste foto, licht naar boven buigen, en niet naar beneden zoals ik hier zie.
Afbeelding

Maak anders een foto van de gehele linker voorpoot, de voorzijde (recht van voor) en de rechtervoorpoot.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 6 sep, 2010 21:36

Er is maar één manier om daar achter te komen: plaat eraf. Maar ik zie dat je al puntlassen hebt doorgeboord?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 6 sep, 2010 21:41

Zijn dat niet de gaten voor bevestiging van de koets?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 6 sep, 2010 21:50

voorpoot knikt iets naar beneden om plaats te maken voor de aandrijfas, daarna weer omhoog.
diverse Citroens, wat anders.

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 6 sep, 2010 23:25

Dit is een imitatiechassis. Als je wijs bent gooi je het weg en koop je een goed chassis.
Als je zo'n imitatiechassis nieuw koopt kun je het na een jaar of 5 al weggooien.
Alle tijd die je hier dus in gaat steken is zonde van je tijd...
Je kunt dan met 2 jaar weer overnieuw beginnen.

Klinkt misschien wat lomp maar het is nu eenmaal zo...

Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.

MOD: leverancier is niet van belang, kan per PB opgevraagd worden
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 7 sep, 2010 17:51

Janwillem schreef: Afbeelding
je kan deze randen wat openwippen, roest verwijderen, dicht duwen en vervolgens deze naden van voor tot achter dichtlassen, dan komt er nooit meer vocht tussen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 7 sep, 2010 17:55

Hoe zie je dat dit een imitatiechassis is Martijn? Of ken je de auto?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Janwillem
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 13:55

Bericht door Janwillem » di 7 sep, 2010 18:12

Daar ben ik ook erg benieuwd naar: hoe zie je dat dit een imitatie is? Ik was in de veronderstelling dat dit het originele chassis was

Janwillem
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 13:55

Bericht door Janwillem » di 7 sep, 2010 20:20

CitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loop

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 8 sep, 2010 06:55

..je kan hem altijd aan de muur hangen als decoratiestuk.

ook ik zou gaan voor een nieuw chassis en dan meteen gegalvaniseerd dan ben je meteen van een roestend krakend chassis af.
Je moet er niet aan denken deze operatie over een paar jaar weer te doen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 8 sep, 2010 09:31

Janwillem schreef:
CitroenAZU schreef:
Sla voor de grap eens met vlakke hand op de boven- of onderplaat en luister dan wat je hoort. 9 van de 10 keer hoor je al roestgruis loskomen.
Dat wou ik inderdaad nog even erbij vermelden: als ik het chassis 180 graden draai dan hoor ik een hoop gruis/rommel vallen binnenin het chassis. Ook hoor ik gekraak onder me als ik over het chassis heen loop
Klinkt als hoog tijd voor een wissel!
Citroen 2cv6 special 1986

Janwillem
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 13:55

Bericht door Janwillem » wo 8 sep, 2010 12:20

Ik ben gister nog bezig geweest en heb nog wat foto's gemaakt waar je niet blij van wordt. Er is in het verleden al aan de auto gelast, maar dat is op een manier gedaan die mij niet zint. Over de liggers aan de voorzijde waren platen gelast en die heb ik verwijderd. Zal de foto's binnenkort online zetten.

Dan nog even wat anders: de 2CV ligt uiteraard al helemaal uit elkaar en ik heb gelezen dat je voor een chassiswissel de auto moet laten schouwen. Maar hoe moet dat nu? Moet de RDW dan per see bij mij thuis komen? En dat is voldoende?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 8 sep, 2010 13:02

Ja de RDW komt bij je thuis, totaal komen dan de kosten voor het schouwen hoger uit. In plaats van 68 euro kost het dan 110 euro.

Plaats reactie