Ik heb net mijn brilrubbers vervangen (+zuigerveren, honen, cilinderkoprevisie), maar het lekt nog steeds onder de rubbers aan de linkerkant..
Nu zitten ze niet mooi in het midden van de passingen, is dat wel van belang en (niet goed opgelet) hebben de stoterbuisjes zoveel speling?
brilrubbers vervangen, lekkage blijft
brilrubbers vervangen, lekkage blijft
Dolly 1986
Komt me bekend voor. Heb ooit ook lekkage langs een vernieuwd brilrubber gehad en achteraf bleek dat ik het niet goed gecentreerd had. Het rubber lag over het randje van het pasvlak in het carter. Gewoon half opnieuw beginnen: spruitstuk losdraaien, kop los, beter centreren en vooral opletten dat je brilrubber niet verschuift door het ongelijk aandraaien van de drie cilinderkopmoeren. Daarna het spruitstuk vastzetten, kop met het juiste koppel vast en uiteraard opnieuw kleppen stellen. En jawel: de buisjes van de stoterstangen hebben nogal wat ruimte.
Alles maar weer los
Dank!
Samenvattend: ik ga alles dus maar weer losmaken en e.e.a. centreren met wat curil nadat ik de onderkant van de buisjes bekeken heb.
Maar eerst maar eens vroeg naar bed, ik wou het ding weer rijdend hebben; om half 5 's-ochtends onder de wol en 7 uur weer op moet niet te vaak voorkomen..
Samenvattend: ik ga alles dus maar weer losmaken en e.e.a. centreren met wat curil nadat ik de onderkant van de buisjes bekeken heb.
Maar eerst maar eens vroeg naar bed, ik wou het ding weer rijdend hebben; om half 5 's-ochtends onder de wol en 7 uur weer op moet niet te vaak voorkomen..
Dolly 1986