Dat zou ik persoonlijk NOOIT doen!!elfried schreef:lees ik nu 4 keer 250 ml zijnde 1 liter per veerpot?
Het is de bedoeling dat het zaakje een beetje wordt gesmeerd, niet dat ze hoeven te zwemmen in die troep....
Sinds dat ik mijn eend op een pas aangelegd parkeerterreintje stal hier in de buurt, dat enigszins schuin omlaag loopt, kwam er bij mij dus mooi van die zooi naar buiten zetten via de trekstangopening afgelopen de zomer. Het zag eruit als overjarige stroop. En er was niet eens zoveel nodig om de nagelnieuwe klinkers te besmeuren.
Ook bij mij waren er in het midden van de veerpot gaatjes geboord die waren afgedicht met een parkertje. Dat was mijn geluk. Heb uren met een föhn die veerpotten liggen verwarmen, zodat die olie (?) naar buiten kon komen. Heb er twee van zulke plakkaten uitgehaald per pot.
De veerpotten zijn nu ong voor een halve centimeter gevuld, en dat lijkt mij dus al méér dan voldoende.
Het lijkt mij dat als je er een halve of een hele liter van dat spul in gooit, dat dit gewoon zware overkill is. Het is wél zo dat als je veerpotten gaan rotten, en er gaten in gaan vallen, je dit dan ook gelijk weet. Dat is dan weer wel een voordeel van de aanschaf van zoveel wonderolie.