Batteurs plaatsen op draagarmen zonder voorziening.?
Batteurs plaatsen op draagarmen zonder voorziening.?
Hallo,
heb onlangs vooraan batteurs geplaatst op m'n 2cv van 1985.(de dikke 75 mm van ami6 ! )
Hels werk, pivots met oortjes plaatsen maar loont de moeite, ophanging en baanvastheid zijn enorm verbeterd!
Nu wil ik op de achterste draagarmen hetzelfde doen, maar m'n draagarmen zijn natuurlijk niet voorzien om er batteurs op te plaatsen .
Heeft er al iemand een steun zelf gemaakt en erop gelast en hoe bent u te werk gegaan? Dacht aan een U-profil ofzo maar graag jullie ervaringen!
Thank's,
Oli.
heb onlangs vooraan batteurs geplaatst op m'n 2cv van 1985.(de dikke 75 mm van ami6 ! )
Hels werk, pivots met oortjes plaatsen maar loont de moeite, ophanging en baanvastheid zijn enorm verbeterd!
Nu wil ik op de achterste draagarmen hetzelfde doen, maar m'n draagarmen zijn natuurlijk niet voorzien om er batteurs op te plaatsen .
Heeft er al iemand een steun zelf gemaakt en erop gelast en hoe bent u te werk gegaan? Dacht aan een U-profil ofzo maar graag jullie ervaringen!
Thank's,
Oli.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik zie hoe de batteurs op onze azam6 gemonteerd zitten zou je inderdaad met een U-profiel het wel redden. Er komt natuurlijk best wel wat kracht op dus je moet ze wel goed vastlassen. Hoe heb je ze vóór er opgemaakt dan?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ze zetten de wagen op een soort trilplaten dan doen de batteurs wel iets. Ik weet van iemand uit Luik die zijn AZAM6 alleen met batteurs en met gedemonteerde hydraulische schokbrekers ter keuring aanbood. Hij kwam erdoor, terwijl hij met de hydraulische schokbrekers erbij steeds problemen had op de keuring
diverse Citroens, wat anders.
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik weet niet hoe de huidige machine er uit ziet, maar het zal een soort van trilplaat zijn. Mijn broer heeft in het begin van het APK tijdperk ook zo'n test ondergaan en daarbij gaan de wielen behoorlijk op en neer, samen met de koets. De mate waarbij de schokbreker de druk op de plaat kan houden was toen bepalend of de schokbreker goed was.
Hallo,
is inderdaad een soort trilplaat waar de wielen op gecentreerd moeten worden, dan begint de plaat te trillen , ik schat zo'n 200 trillingen per minuut en een halve centimeter hoog, de test duurt 20 seconden en vervolgens leest een apparaat of het wiel wel genoeg contact houdt met de trilplaat of indien het wiel gelicht wordt. Een enorm probleem voor 2cv want slechts zo'n 300 kg gewicht op de achteras, het is een verticale meting terwijl onze schokdempers en de veerpotten horizontaal geplaatst zijn, onze wielen worden op de weg getrokken (veren, trekstangen en trekogen geven speling en een foutmarge op het apparaat))terwijl bij andere wagens de wielen op de weg geduwd zijn.
Een compleet foutieve meting dus die reeds jaren aangekaart wordt op de keuring maar waar ze geen oren naar hebben...
Ik ken iemand met mehari (nog lichter op de achteras) die batteurs geplaatst heeft en die heeft het resultaat van een zware 4x4.... In mei 2011 weet ik of ze dienst doen of niet!
is inderdaad een soort trilplaat waar de wielen op gecentreerd moeten worden, dan begint de plaat te trillen , ik schat zo'n 200 trillingen per minuut en een halve centimeter hoog, de test duurt 20 seconden en vervolgens leest een apparaat of het wiel wel genoeg contact houdt met de trilplaat of indien het wiel gelicht wordt. Een enorm probleem voor 2cv want slechts zo'n 300 kg gewicht op de achteras, het is een verticale meting terwijl onze schokdempers en de veerpotten horizontaal geplaatst zijn, onze wielen worden op de weg getrokken (veren, trekstangen en trekogen geven speling en een foutmarge op het apparaat))terwijl bij andere wagens de wielen op de weg geduwd zijn.
Een compleet foutieve meting dus die reeds jaren aangekaart wordt op de keuring maar waar ze geen oren naar hebben...
Ik ken iemand met mehari (nog lichter op de achteras) die batteurs geplaatst heeft en die heeft het resultaat van een zware 4x4.... In mei 2011 weet ik of ze dienst doen of niet!
Een kennis van mij die keurmeester is bij de belgische autokeuring gebruikt deze truc, laat tijdens de test 2 mensen op de dorpel van de achterdeur staan links en rechts. Dan passeert ook de eend zonder probleem terwijl die eerst zelfs met nieuwe schokbrekers er niet door kwam.
diverse Citroens, wat anders.