Benzinemeter geeft vol aan terwijl de tank leeg is.

Plaats reactie
yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Benzinemeter geeft vol aan terwijl de tank leeg is.

Bericht door yoek » do 7 okt, 2010 12:52

Bij mijn mehari geeft de benzinemeter geeft vol aan, terwijl de tank leeg is.
Ook bij halfvol geeft hij vol aan.

Ik heb al een andere vlotter gemonteerd, maar deze gaf in het begin het goed aan en nu ook weer vol.
Vooral doordat dat ding massa gestuurd is snap ik er geen snars van.........

Ik vind het niet echt handig zonder brandstofmeter, dus wie weet waar te zoeken?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 7 okt, 2010 13:17

Ik weet niet precies hoe zo'n tankvlotter werkt, maar ik gok dat het een variabele weerstand is die je ook kunt doormeten (om te kijken of hij het doet en hoe hij werkt). Als de weerstand bij een volle tank minimaal is denk ik dat je een kortsluiting hebt tussen je wijzerplaatje en de tankvlotter waardoor hij dus geen weerstand heeft en constant een volle tank aangeeft. Misschien dat je bij het vervangen van de vlotter de kabel dusdanig hebt verplaatst dat hij tijdelijk geen kortsluiting maakte.

jeroen-2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20

Bericht door jeroen-2cv » do 7 okt, 2010 14:06

Is de brandstofmeter zelf niet defect?

Ik weet van mijn Acadiane dat ie wel eens blijft hangen.
Met een paar (voorzichtige) tikjes er tegen komt hijwel weer in zijn normale positie.
Eend goed, al goed

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 7 okt, 2010 15:08

Als de draad van de meter naar de vlotter ergens massa raakt heb je dit effect

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » vr 8 okt, 2010 08:50

De wijzer van de brandstofmeter is ok, dus dat is het probleem niet.

Als ik het over het antwoord van gerard nadenk, betekent dit dat als ik de kabel van de tank los haal dat ik dan nog steeds een volle tank moet hebben (de "kortsluiting" zit immers ergens anders)
Helaas heeft dit geen effect. de wijzer doet niets. Als ik het draadje tegen het chassis houdt, gaat de meter vol uit.....

Dus ik weer de hele handel aangesloten, niets meer, ook geen volle tank.

Bij een Mehari kun je niet even bij de sensor, dus moet de complete tank (die halfvol is....)er onder uit.

Iemand nog ideeen?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » vr 8 okt, 2010 11:43

Bijna zeker de vlotter stuk
de benzinne tank moet er altijd onderuit als je die wil vervangen
Is een uurtje werk
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » vr 8 okt, 2010 12:21

Maar waarom zou mijn auto dan vlotters vreten?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » vr 8 okt, 2010 12:24

Vlotters vreten??
Was dat een nieuwe die je geplaatst hebt of een oude
heb er laatst 3 getest die uit benzinne tanken kwamen en alle 3 stuk (oxidatie )
uitgemeten en gaven niets meer
een nieuwe gestoken en alles ok
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » vr 8 okt, 2010 13:03

Was idd een gebruikte. Deze deed het 2 dagen goed, en daarna begon het gedonder weer.
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 8 okt, 2010 13:54

ik heb mijne in de contactspray gezet daarna met perslucht uitgeblazen (het regel gedeelte dan, hier kwam een hoop witte stof uit (oxydatie?) daarna deed ie het weer goed.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie