motor draait op 1 cilinder

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 13 okt, 2010 16:51

valse lucht door defecte pakking onder het spruitstuk bij de kop?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » wo 13 okt, 2010 21:55

Heb zojuist de kleppen gesteld en alweer geen resultaat.
Ze moesten beiden wel een beetje bijgesteld worden maar niet veel.
tijdens draaiende moter nog een keer de bougie kabel er afgetrekt en toen viel het mij op dat ik echt vonkjes kreeg door de kabel heen.( door slaan)
Kabel ligt nu op de kachel te drogen en probeer hem morgen nog eens.

heb van het reserve blok al de pakking afgehaald tussen carb en spruit stuk. als het met de kabel niet werkt dan moet ik die er maar tussen zetten. als het dan niet meer lukt moet ik misschien maar gaan denken aan een echte eenden monteur in de buurt

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 14 okt, 2010 02:03

Huh je had toch nieuwe kabels?

doe een stuk tuinslang om je kabels heen. En daarna pronto pronto je kabels vervangen!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 14 okt, 2010 09:50

je kan ook even met een tiewrap de bougie kabels vrijhouden van alle metalen oppervlakken. let wel dit is een noodoplossing.

weet niet of drogen de oplossing is. volgens mij komt doorslaan doordat het rubber van de kabels poreus wordt. bougie kabels altijd proberen vrij te houden van metalen oppervlakken. dit kan zoals eerder gezegd door een stuk tuinslang er omheen te frotten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 14 okt, 2010 10:15

Denk ook eens aan de pakkingen tussen spruitstuk en blok.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 14 okt, 2010 10:41

Ik vermoed dat het eerder de pakking tussen het spruitstuk en de kop is dan de pakking tussen de carb en het spruitstuk. Als de laatste lekt, dan lijkt me dat beide cilinders dit moeten merken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 14 okt, 2010 10:45

Als de bougiekabel doorslaat heb je er niet veel aan om hem op de kachel te leggen, gewoon een nieuwe halen. Als dit een nieuwe was, omruilen voor een andere.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 14 okt, 2010 11:04

Ik heb laatst ook eens een nieuwe bougiekabel beetgepakt. Kreeg een behoorlijke optater. Dat ding lekte gewoon stroom.
Dus nieuw zegt niet alles.

Maar de motor bleef wel netjes draaien.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 14 okt, 2010 12:14

pakking lucht inlaat kan slecht lopen op een cilinder veroorzaken, maar een lekkende carburator pakking niet dan loopt ie uberhaupt slecht maar wel op 2 cilinders. toen je de klepdeksels eraf had heb je toen wel de motor een keer latten rond draaien om te checken of de tiumelaars ook tuimelen. en trouwens als je een slechte bougie kabel heb en je wisselt om dan zou de andere cinder het niet moeten doen. lastig probleem
2cv6 azu-b 250

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 14 okt, 2010 12:22

als je tuimelaars niet werken kun je ook de kleppen niet stellen, ik neem aan dat die het dus gewoon doen.

Ik denk aan drie dingen die het kunnen zijn;
Een lekkende bougiekabel is nooit goed, dus probeer een andere bougiekabel te regelen.

Een lekke inlaatpakking zou het probleem kunnen veroorzaken.

Het probleem ontstond pas nadat je elektronische ontsteking ging gebruiken, dit is denk ik de belangrijkste aanwijzing dat je het in die richting moet zoeken.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Bartman
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 19:50
Locatie: grootegast

Bericht door Bartman » do 14 okt, 2010 13:04

Zo dat zijn weer een hoop reacties, Mijn dank hier voor.
Nu ik aan de linker zijde de wielkast af heb liggen kan ik mischien idd beter ook de pakking van de inlaat op de kop vervangen, maar dan zal die aan de andere kant ook wel los moeten of moet het zo ook lukken......

Even nog wat antwoorden op vorige vragen
bougie kabels zijn niet nieuw maar zien er nog wel goed uit en zijn ook flexibel.
Probleem is ontstaan na een stuk rijden. auto geparkeerd en volgende dag weer proberen en toen deed hij het niet.
kleppen en stoterstang zijn allemaal in orde heb het blok nog even rond getornt en ze bewogen op de juiste momenten

Zou de inlaat pakking lek geraakt kunnen zijn door een backfire...
Want hij heeft tijdens het proberen een paar keer goed geploft.

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » do 14 okt, 2010 13:08

Ploffen?
Weet je zeker dat het niet aan je bobine ligt? Ook nieuwe exemplaren zijn vaak niet goed weet ik uit (helaas) eigen ervaring. :? Ik zou gewoon nog een andere bobine proberen.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 14 okt, 2010 13:19

ploffen komt ook door valse lucht of een te arm mengsel. Valse lucht kan komen door een kapotte pakking.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 14 okt, 2010 17:26

ik sluit me bij backfire aan , hoewel met een lekke inlaat pakking liep ie bij mij nog steeds hoewel zeer beroert, bobine zou kunnen maar als je wisselt zou de andere het moeten doen. de uitelijke staat van een bougie kabel zegt niets ook fleibiliteit zegt niets, gewoon op zeker gaan en nieuwe erin, mijn eend heeft stijve en slecht uitziende kabels maar werken prima
2cv6 azu-b 250

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 14 okt, 2010 17:31

ik heb je begin text nog eens gelezen, je hebt veel veranderd in een keer ik begin nu toch te twijfen aan mijn tips, ik verdenk eerder bobine of 123 , maar het blijft lastig
2cv6 azu-b 250

Plaats reactie