Remmen lopen vast [opgelost]

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 5 okt, 2010 19:36

Ik heb toevallig gisteren bij een Ami van '69 de hoofdremcylinder vervangen maar moest het stangetje uiteindelijk met zo'n 8mm inkorten omdat de nieuwe hrc een minder diepe schacht heeft dan de oude.
Weet je heel erg zeker dat het stangetje een vrije slag van een paar mm kan maken?

Het ging hier om een hrc met een 9mm aansluiting en een flexibele slang aan de voorkant.
Merk STIB
------------------------------
Traction 11 BL 1950

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 5 okt, 2010 20:04

dit heb ik ook meegemaakt met een ami . we hebben ons helemaal het schompes gezocht, maar uiteindelijk via het forum gevonden. in de trommels, zit de veer wel goed. bij de ami dankzij imitatie rem schoen zat hij te hoog en kon hij niet helemaal ontspannen. maar het verhaal klinkt als hrc
2cv6 azu-b 250

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » wo 6 okt, 2010 16:40

Zoals ik al eerder zij. bij een koude motor/remmen is de vrije slag goed, zelfs te veel. het stangetje staat helemaal aan de kant van de pedaal. Het is een originele remcylinder. dus ik denk niet dat ik de stang moet gaan inkorten

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 6 okt, 2010 20:10

je verhaal klinkt hetzelfde als ik heb meegemaakt met de ami. vraag altijd met koude moter, dus ook na een uur, bij mij was ie pas de volgende dag weer los, maar na een 20 a 30 minuten begon hij weer aan te lopen totdat ze muur vast zaten. ik zou toch eens de boel uit elkaar halen om echt zeker te zijn want bij de ami voelde het pedaal ook prima, en vrije slag,en wat we ook deden niets hielp tot andere vloeistof toe en alle remmen op nieuw afstellen, ontluchten. pas toen we de pedalen set met rhc eruit hadden bleek pas het probleem 9 mm van het stangetje eraf en toen was het pas goed.
2cv6 azu-b 250

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 6 okt, 2010 20:15

trouwens heb je recentelijk aan je hrc of remmen gewerkt want dat is in je vraag niet helemaal duidelijk
of is dit probleem in een keer ontstaan
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » wo 6 okt, 2010 21:30

Zou het idd toch maar even checkenn hoor :wink:
Bij mij liep alles in de soep. Verkeerde soort remolie, gebroken veren in de trommels door nieuwe remschoenen en een te lang stokje in de hrc.... :x

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » wo 6 okt, 2010 22:31

TimVS schreef: Het is een originele remcylinder. dus ik denk niet dat ik de stang moet gaan inkorten
"originele" (=Lockheed) hoofdrem cylinders zijn al zeker een jaar of 10/15 niet meer leverbaar, dus het lijkt me sterk dat je een originele hebt. Ik zou toch de pedalen en de HRC demonteren en e.e.a. controleren.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » do 7 okt, 2010 11:04

Ik heb nergens gezet dat ik deze vervangen heb.
het is dus nog de orginele.
De auto heeft het al vanaf de aankoop (ongeveer een maand geleden) heb ondertussen al enkele keren de olie ververst, ontlucht en zoals andre had gezegd het retour kanaal zuiver gemaakt

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 7 okt, 2010 15:26

aha recent gekocht ik zou dan maar eens heel rap de vorige eigenaar contacteren en direct de hrc eruit om te checken
het zou goed kunnen zijn dat daarom de auto verkocht is

en nogmaals dit kun je echt niet zien of voelen daarvoor zal de hrc er uit moeten
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 7 okt, 2010 15:27

Ok sorry dacht de je 'm vervangen had.
Heeft jouw auto nog rubberen slangen ergens in het systeem? Zo ja controleer deze eens of ze nog voldoende doorgang hebben. Van buiten kunnen ze er nog goed uitzien, van binnen kunnen ze dicht gaan zitten...Desnoods "doorprikken" met stukje ijzerdraad (en daarna snel vervangen)
Ook nog even checken of er nergens een leiding tegen de uitlaat loopt.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 7 okt, 2010 15:32

en mischien is de originele wel defect
de veer bv of iets met de cupjes en hoe ziet hij eruit nieuw of oud
2cv6 azu-b 250

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » do 14 okt, 2010 16:06

Nog even een update.
Het probleem is nog steeds aanwezig.
ik heb de soepele rubberen leiding van vervangen (tussen de versnellingsbak en de trommel).
geen resultaat.
na een kleine rit de trommel temperatuur gemeten. Links rond de 80° rechts 180°. die trommel nog eens nakijken.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 14 okt, 2010 16:43

Zou een kapot lager ook voor een warme trommel kunnen zorgen, die daardoor gaat aanlopen?
diverse Citroens, wat anders.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 14 okt, 2010 17:32

heb je hoofd hrc nu los gehad
2cv6 azu-b 250

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » do 14 okt, 2010 22:54

de hrc is niet los geweest, als je goed gelezen hebt kan je zien dat het aleen van voor gebeurt (enkel cicuit) aan een kant.
dus de hrc heeft er niets mee te maken.

ik heb die trommel ook opnieuw afgesteld en de handrem veel minder gezet.
morgen nog eens een testrit maken.

Plaats reactie