Accu loopt leeg
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 2 apr, 2010 20:06
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Accu loopt leeg
Ik ben bezig met het opknappen van een 2CV6 uit 1984. Ik heb de kabelboom weer aangesloten en een nieuwe accu geplaatst. Het probleem is nu dat elke keer mijn accu leegloopt (na 1 nacht). Ook geeft de voltmeter geen spanning (meter in het rood). Ik heb een ouderwetse spanningsregelaar aangesloten. Heeft het een met het ander te maken? Waardoor kan mijn accu leeglopen? Is dit een lekstroom? Wie kan mij hiermee helpen?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 2 apr, 2010 20:06
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 2 apr, 2010 20:06
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 2 apr, 2010 20:06
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
De laadstroom blijft in het rood staan zolang de alternator niets bijlaadt:
dus als de motor niet (voldoende snel) draait. Ze heeft ook wel een 10tal seconden vertraging.
Met een gewone voltmeter kan je gewoon op de accupolen meten. Normaal staat daar iets van een 12V over, als de motor en dus de alternator draait zou er ongeveer 14,7V op moeten staan.
dus als de motor niet (voldoende snel) draait. Ze heeft ook wel een 10tal seconden vertraging.
Met een gewone voltmeter kan je gewoon op de accupolen meten. Normaal staat daar iets van een 12V over, als de motor en dus de alternator draait zou er ongeveer 14,7V op moeten staan.
1977 Mehari
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Pluspool losmaken
1 rode draad van je mulitmeter in de 10A gaatje prikken
2 meter op ampere zetten
3 rode punt op pluspool van de accu
4 zwarte punt op de pluskabel welke je net heb los gemaakt
5 indien geen radio gemonteerd mag je niets meten
6 wel een radio dan zal het een kleine waarde zijn
7 grote waarde dan is er ergens een sluiting of iets verkeerd aangesloten
8 waardes hier posten
9 bij tekenen van rook uit de meter, dan stoppen, waarschijnlijk je meter gesmolten
1 rode draad van je mulitmeter in de 10A gaatje prikken
2 meter op ampere zetten
3 rode punt op pluspool van de accu
4 zwarte punt op de pluskabel welke je net heb los gemaakt
5 indien geen radio gemonteerd mag je niets meten
6 wel een radio dan zal het een kleine waarde zijn
7 grote waarde dan is er ergens een sluiting of iets verkeerd aangesloten
8 waardes hier posten
9 bij tekenen van rook uit de meter, dan stoppen, waarschijnlijk je meter gesmolten
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Even een opmerking. Maak altijd eerst als eerste de minpool los en daarna de pluspool. Reden hiervoor is dat als je steeksleutel tijdens het losdraaien van de pluspool een metalen deel van je auto raakt, je een prachtige kortsluiting maakt. Als dit gebeurd bij het losdraaien van de minpool kan het geen kwaad. Is de minpool eenmaal los, dan kan er geen stroom meer vloeien tussen de pluspool en de koets.hero schreef:Ik heb ook het probleem dat de accu van mijn eend leeg loopt, behalve als de pluspool los maak.
Mijn meter had een soort beveiliging voor overbelasten. Geen rook uit de meter maar de kabels er van smolten weg.backfire schreef: 9 bij tekenen van rook uit de meter, dan stoppen, waarschijnlijk je meter gesmolten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum