deursloten dyane reviseren

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

deursloten dyane reviseren

Bericht door dyane_maniac » za 16 okt, 2010 23:15

wie weet hoe ik de cilinder uit het slot krijg van een deurslot van een dyane deur?

Afbeelding

er zit zoieso een afdekplaatje waar de sleutel het slot ingaat. deze moet er dus iig uit. hoe krijg ik dit voor elkaar zonder de boel te slopen? en hoe komt de cilinder los? bij enkele sloten lijkt er een pennetje in de zijkant geslagen te zijn, maar bij het type waarvan ik het binnenwerk moet hebben niet. :roll:

ik heb nu een setje (achterklep, l. deur en contact) met 1 sleutel, maar de deurknop is heel lelijk. ik heb een nieuwe liggen, maar moet dus wel het binnenwerk overzetten. anders heb ik nog wel een mooi, goedwerkend deurslot liggen, maar dan heb ik dus een aparte (en lastig te onderscheiden) sleutel voor de deur.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » zo 17 okt, 2010 17:10

Sleutel in het slot en een pennetje in het kleine gaatje en de sleutel draaien
en trekken tot hij eruit komt. goed kijken om het stifje in de nieuwe te plaatsen zodat het slotje de stift kan schuiven.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 17 okt, 2010 20:14

bingo! dank je gerard!

Helaas blijkt de cilinder zelf toch niet juist voor het sleuteltje. het buitenwerk was zodanig uitgesleten dat het slot met het sleuteltje van het contact wel werkte, maar in het nieuwe buitenwerk dus niet.

het andere slot dat ik nog had, was ook al danig versleten dat je hierbij het sleuteltje er altijd gewoon uit kon trekken. ook versleten dus.

Ik moet dus op zoek naar in ieder geval 1 goede cilinder voor een dyane. Ik dacht dat deze hetzelfde zou zijn als die van een 2cv, welke nieuw te krijgen zijn, maar die van een dyane zijn dus anders :cry:

Het liefst zou ik een complete set (contact, deur en achterklep) willen hebben in goede, liefst nieuwe staat. maarja kom er maar eens aan...

Mocht er iemand nog iets hebben liggen hou ik me aanbevolen.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 18 okt, 2010 07:06

Het wil weleens werken, als je de sleutel in het kale slotje steekt en dan voorzichtig de lipjes die nog iets uitsteken glad vijlt

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 18 okt, 2010 11:02

das ook nog geen slecht idee! ik zal idd eens al mijn cilinders demonteren. ik heb er namelijk behoorlijk wat waar iik geen passende sleutel van heb, maar als er daar nu eentje bijzit die bijna past...

wederom bedankt gerard!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 24 okt, 2010 21:01

Bedankt voor de gouden tip gerard! ik heb nu een passende set die werkt op 1 sleutel. zie:

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=544 ... &start=315

Plaats reactie