Leuk programma over brandstoffen

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
Jeroen-citroen
Moderator

Leuk programma over brandstoffen

Bericht door Jeroen-citroen » za 6 nov, 2010 19:48

Zoals de titel al zegt een leuk programma over brandstoffen.
De keuringsdienst van waren onderzoekt of de duurdere brandstoffen (utimate, V power etc) daadwerkelijk beter zijn dan de gewone benzine.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » zo 7 nov, 2010 10:35

Het programma (Keuringsdienst van WAARDE trouwens) gaat vooral over de claims van de oliemaatschappijen in verband met hun abracadabraformules. Conclusie: In een Opeltje Aygo of iets dergelijks maakt het niets uit. Onze problemen, zoals de slechte verkrijgbaarheid van super 98 en de strijdvraag wel of geen loodvervanger toevoegen, komen niet aan de orde. Verder wel leuke informatie. Maar de conclusie "Hou het maar bij Euro 95" is dus niet zondermeer voor alle A-types geldig.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 7 nov, 2010 17:34

achtpeter schreef: Maar de conclusie "Hou het maar bij Euro 95" is dus niet zondermeer voor alle A-types geldig.
Dat hoor je mij ook niet zeggen en in het programma gaat het natuurlijk niet specifiek om a type's maar dat leek me wel duidelijk.

Ik schrijf ook niet voor niks V power en ulimate. Het gaat hier ook niet om 95 of 98 maar om de dure dope benzines waar diverse claims aan hangen zoals zuiniger rijden en reinigen van de motor en dat is dus wel degenlijk ook van toepassing op onze A type's.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie