sleurhut bouwt een 1/24 eend, fotoshootje met de mobylette
foto van de koppeling:
geen feilloos systeem, vind het één van de mindere oplossingen van citroen binnen een 2cv
geen feilloos systeem, vind het één van de mindere oplossingen van citroen binnen een 2cv
Laatst gewijzigd door Rossero op do 28 okt, 2010 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 282
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
- Locatie: hengelo OV
Hey vet een sticky! dacht dat die verwijderd was, kon hem niet vinden
Hier wat foto's van de eend zoals die er nu bijstaat, langzamerhand word er chroom opgezet en worden kleine details afgemaakt. maar we zijn er nog lang niet is gebleken na het doornemen van wat foto's, oa de koplampverstelling is niet aanwezig, de zekeringskastjes, heel wat slangen etc etc etc.
Hier wat foto's van de eend zoals die er nu bijstaat, langzamerhand word er chroom opgezet en worden kleine details afgemaakt. maar we zijn er nog lang niet is gebleken na het doornemen van wat foto's, oa de koplampverstelling is niet aanwezig, de zekeringskastjes, heel wat slangen etc etc etc.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 282
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
- Locatie: hengelo OV
vlak achter de klep zit een soort van schaniertje, om ervoor te zorgen dat de kap niet gaat bewegen op den duur zit deze strak geklemt op de koets. als je hem opentrekt worden de koperdraadjes iets gebogen en houden ze zo druk op de klep. als je hem loslaat slaat die dus vanzelf dicht. inmiddels zit er een korter staafje tussen die recht is .
ik zal zo de foto's van de rest posten. Je zou deze foto's als semi-eindfoto's kunnen beschouwen. er zijn nog kleine details zoals boutjes op de bumpers. En dan komen er hoge resolutie foto's.
mvg
sleurhut
ik zal zo de foto's van de rest posten. Je zou deze foto's als semi-eindfoto's kunnen beschouwen. er zijn nog kleine details zoals boutjes op de bumpers. En dan komen er hoge resolutie foto's.
mvg
sleurhut
-
- Gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2010 18:11
- Locatie: Voorthuizen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 282
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
- Locatie: hengelo OV
de volgende word een 1/16 DS19 van heller (of ID? zie het verschil niet ), het is weer een heller maar dit keer een met ernstige pasvorm problemen. maar ik moet hem gewoon hebben omdat die zo ubergaaf is. met die lange neus en de ophanging.
Mag ik dit ding ook posten in miniaturen? aangezien dit geen a type is. Maakt mij ook niet zo heel veel uit of die hier staat of op LBP.
thnx voor de reactie!
sleurhut
Mag ik dit ding ook posten in miniaturen? aangezien dit geen a type is. Maakt mij ook niet zo heel veel uit of die hier staat of op LBP.
thnx voor de reactie!
sleurhut
Ik denk dat niemand bezwaar heeft tegen een DS.
Het verschil in een DS en een ID zit met name in de hydroliek. De ID was eenvoudiger in dat systeem en was vaak soberder uitgevoerd. Al liepen de uitvoeringen de laatste 10 jaar van het Citroën D-type erg naar elkaartoe. ook in de benaming.
Voor de leek, waar ik mezelf ook toereken, kijk naar het rempedaal; een pedaal dna is het een ID, een remknop of remchampignon, een DS.
Het verschil in een DS en een ID zit met name in de hydroliek. De ID was eenvoudiger in dat systeem en was vaak soberder uitgevoerd. Al liepen de uitvoeringen de laatste 10 jaar van het Citroën D-type erg naar elkaartoe. ook in de benaming.
Voor de leek, waar ik mezelf ook toereken, kijk naar het rempedaal; een pedaal dna is het een ID, een remknop of remchampignon, een DS.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 282
- Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
- Locatie: hengelo OV
hehe nee geen kevertjes nu. zo'n 1/16 is een mooie schaal om je op uit te leven. lekker groot en veel detail. deurtjes kunnen bvb open en onder de kap ligt een mooi gedetailleerd blokje, plannen voor de ds zijn oa dingen beweegbaar maken (raamslingertjes bvb, gaatje in je deurplaat en hij kan er zo op). uitlaat uit messing. de originele is te heet gegoten (dempers eraf en wegknikkeren). het veersysteem nabouwen, en carbs voor de motor zwaar aanpakken (ik zag eerst niet dat het een carb was zo lelijk was die gegoten). gelukkig heeft de body de reis overleefd, als een voorruitstijl breekt ben je de sigaar.