Knipperlichtjes Dyane kapot!
Zo, nieuwe multimeter gehaald en alles doorgemeten... Blijkt een kabelbreuk in een kabel van de richtingaanwijzerschakelaar te zijn. Maar eens kijken waar ik een nieuwe kan bestellen...iemand nog een goed adres toevallig? De garage waar ik de Dyane heb gekocht heeft helaas nog tot begin september vakantie...
Dyane 6 Confort 1980
Zo, de knippers doen het weer!
Vorige week een nieuwe schakelaar ingebouwd en toen...nog steeds niks. Daarom maar een nieuw relais gehaald en ze doen het weer! Wat me alleen opvalt is dat de knipperlichten nu heel snel knipperen (voorheen gingen ze heeel traaaaag), weet iemand hoe dit kan?
Vorige week een nieuwe schakelaar ingebouwd en toen...nog steeds niks. Daarom maar een nieuw relais gehaald en ze doen het weer! Wat me alleen opvalt is dat de knipperlichten nu heel snel knipperen (voorheen gingen ze heeel traaaaag), weet iemand hoe dit kan?
Dyane 6 Confort 1980
-
- Heavy user
er zit altijd een behoorlijk verschil in knipper snelheid in die relais (ik bedoel zo'n aluminium buisje) geen 1 is bij mij het zelfde. die dingen werken mechanisch en kunnen dus slijten. vandaar.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Dyane. De lichtjes bleven branden. Geprobeerd er een nieuwe clignoteur automaat op te zetten, maar het universele exemplaar van de Primaparts hier in Utrecht deed helemaal niets. Toen ik de oude er weer terug tussen zette deed ie het ineens weer... Dat is nu een week geleden en vooralsnog werkt het gewoon weer...
Klopt ja.dyane_maniac schreef:er zit altijd een behoorlijk verschil in knipper snelheid in die relais (ik bedoel zo'n aluminium buisje) geen 1 is bij mij het zelfde. die dingen werken mechanisch en kunnen dus slijten. vandaar.
Naarmate ze ouder worden gaan ze trager en knippert het controlelampje uiteindelijk niet meer mee. Buiten deden ze het nog wel.
Een ander 'metalen buisje' gemonteerd en alles werkt weer naar behoren. I.d.d. sneller dan de oude.
Die moderne relais met een plastic buitenkant hebben een extra pootje voor de massa.
Als plaats voor het relais heb ik on mijn 'A-type carrière' 3 plaatsen meegemaakt: Onder de motorkap naast de zekeringen, onder het dashboard nabij de stuurpijp en ook een keer achter de km-teller.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: