Bevestigen remtrommel achter: wel of geen plaatje?
-
- Beginner
- Contacteer:
Bevestigen remtrommel achter: wel of geen plaatje?
Bij de revisie van de achterremmen van mijn 2cv6 zit ik met een twijfelgeval: na monteren van de trommel-met-wiellager, is dan de volgende stap de naafmoer(44), of hoort er eerst nog een plaatje gemonteerd te worden tussen lager en moer?
"Iets" zegt me dat er een rondsel met een naar binnen gerichte lip gemonteerd moet worden. Nochtans vind ik tussen mijn onderdelen geen enkele ring die hiervoor in aanmerking zou komen. (demontage gebeurde wel al enkele maanden geleden, dus da's geen garantie;-)
Ook de 2cv-vraagbaak en Haynes geven geen uistluitsel...
Iemand die me kan bevestigen of hier wel of niet een rondsel tussen hoort te zitten?
Alvast bedankt, & nog een fijne zondag.
Peter
"Iets" zegt me dat er een rondsel met een naar binnen gerichte lip gemonteerd moet worden. Nochtans vind ik tussen mijn onderdelen geen enkele ring die hiervoor in aanmerking zou komen. (demontage gebeurde wel al enkele maanden geleden, dus da's geen garantie;-)
Ook de 2cv-vraagbaak en Haynes geven geen uistluitsel...
Iemand die me kan bevestigen of hier wel of niet een rondsel tussen hoort te zitten?
Alvast bedankt, & nog een fijne zondag.
Peter
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner
- Contacteer:
Het lager zit inderdaad opgesloten in de trommel door middel van de ringmoer, die drukt op de buitenring van het lager.
De binnenring van het lager heeft dan nog altijd een ruime speling. Bij het monteren van de trommel druk je dan de binnenringen tegen elkaar door middel van de "44"-moer.
Nu kom ik zonet in nog een ander handboek toch wel zo een hierboven beschreven ring tegen zeker die je onder deze moer aanbrengt (en die dus tegen het lager drukt)...
Damn, zeer vervelend als technische boeken elkaar tegenspreken...
Peter (nog steeds zijn hoopje onderdelen aan 't doorzoeken)
De binnenring van het lager heeft dan nog altijd een ruime speling. Bij het monteren van de trommel druk je dan de binnenringen tegen elkaar door middel van de "44"-moer.
Nu kom ik zonet in nog een ander handboek toch wel zo een hierboven beschreven ring tegen zeker die je onder deze moer aanbrengt (en die dus tegen het lager drukt)...
Damn, zeer vervelend als technische boeken elkaar tegenspreken...
Peter (nog steeds zijn hoopje onderdelen aan 't doorzoeken)
-
- Gebruiker
- Contacteer:
achternaaf
Bij oude eenden zit er wel een ring maar bij een 6 niet. De moer moet heel vast waarna je 'm kunt afborgen door een deukje te slaan in de rand van de moer. De asstomp heeft daarvoor een uitsparing.
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: