Aankoop tips acadiane
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Aankoop tips acadiane
Al veel eenden gehad en bereden en daar weet ik inmiddels de zwakke plekken wel te vinden. Nu een aca op het oog.
Wie weet de specifieke zwakke plekken voor een acadiane en waar ik op moet letten tijdens de aankoop?
Wie weet de specifieke zwakke plekken voor een acadiane en waar ik op moet letten tijdens de aankoop?
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en de overgang van de "dyane" koets naar de laadbak. en dan rondom checken! dus de vloer achter de stoelen (gezien vanuit de cabine) en er zit (gezien vanuit de laadbak) een verstevigingsrandje (ongeveer thv de bovenkant ramen) deze willen goed roesten en lastig te repareren.
verder idd de standaard plekken en de rondom de achterkant (onder de achterdeuren en tpv waar de wielkasten aan de achterkant gelast zijn. letop, die ronde rand aan de achterkant is een opzet stuk en hierachter kan het best roesten
verder idd de standaard plekken en de rondom de achterkant (onder de achterdeuren en tpv waar de wielkasten aan de achterkant gelast zijn. letop, die ronde rand aan de achterkant is een opzet stuk en hierachter kan het best roesten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
remkrachtverdeler...?
Is dat een leidingverdeler zoals bij de eend op de achterste buis (bij de tankbevestiging) van de draagarmen zit bevestigd of is dat een systeem die middels veren en stangen ook echt de remkracht verdeelt?
als het inderdaad het laatste is is dat een belangrijk aandachtspunt
Is dat een leidingverdeler zoals bij de eend op de achterste buis (bij de tankbevestiging) van de draagarmen zit bevestigd of is dat een systeem die middels veren en stangen ook echt de remkracht verdeelt?
als het inderdaad het laatste is is dat een belangrijk aandachtspunt
Citroén rolls better than a Rolls!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Bedankt voor de reacties.
De acadiane vanochtend mogen aanschouwen en de voorgenoemde tips meegenomen.
Bodem was inderdaad ter hoogte van de aanhechting koets door evenals de bodemplaten waren erg krokant. In de laadruimte was één slecht stuk in het midden waarschijnlijk door vocht in de balk waar ook de tank op rust. Achterzijde was al keer geplamuurd en was gaan scheuren vanwege roestvorming :S. Zijkant was ook diverse plekken rond het raam en bij de tankklep geplamuurd.
Motor en remmen (remverdeler) moesten een grote beurt hebben na lange stilstand.
En het belangrijkste de basis het chassis stond op de nominatie om vervangen te worden. Onderzijde had bij de veerpotbevestiging al een rotte plek evenals de bovenplaat ter hoogte van de voetenbak en bij de handrembevestiging in de motorruimte.
Al met al en met een (nog) te hoge vraagprijs maar besloten deze aca te laten staan. Wie weet dat andere forummer met twee grote rechterhanden er wel wat in ziet.
De acadiane vanochtend mogen aanschouwen en de voorgenoemde tips meegenomen.
Bodem was inderdaad ter hoogte van de aanhechting koets door evenals de bodemplaten waren erg krokant. In de laadruimte was één slecht stuk in het midden waarschijnlijk door vocht in de balk waar ook de tank op rust. Achterzijde was al keer geplamuurd en was gaan scheuren vanwege roestvorming :S. Zijkant was ook diverse plekken rond het raam en bij de tankklep geplamuurd.
Motor en remmen (remverdeler) moesten een grote beurt hebben na lange stilstand.
En het belangrijkste de basis het chassis stond op de nominatie om vervangen te worden. Onderzijde had bij de veerpotbevestiging al een rotte plek evenals de bovenplaat ter hoogte van de voetenbak en bij de handrembevestiging in de motorruimte.
Al met al en met een (nog) te hoge vraagprijs maar besloten deze aca te laten staan. Wie weet dat andere forummer met twee grote rechterhanden er wel wat in ziet.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
die groene? grappig is dat toch dat foto's blijkbaar niet veel zeggen. ik sta er van te kijken hoeveel acadianes tegenwoordig moeten kosten., toen ik een aca had kotste "iedereen" nog op zo'n auto
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction