AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Foto's gordel

Bericht door jeroen AK » ma 27 dec, 2010 13:36

Hallo,

Gister heb ik een aantal foto's gemaakt.
Hoop dat ze goed genoeg zijn, beter lukt echt niet met deze donkere dagen.
Ook staat de koets nog niet op zijn wielen anders had ik de boel wel even buiten gezet.

Ze staan op mijn hyves http://myself-for-life.hyves.nl/album/4 ... 07/0/pQVs/

Hoe is het jouw project?
Koud om te klussen he?

Groetjes!
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 27 dec, 2010 21:25

Dank je wel voor je foto's, ik heb ze bekeken. Volgens mij begrijp ik nu wat je bedoelde met je omschrijving. Klopt het dat ik 2 bevestigingspunten (boven en onder) in de 'driehoek' zie voor de gordel?

Mijn project ligt nu even stil. Brrrrr, alles is volgens mij bevroren omdat ik geen verwarming heb in de garage. Wacht dus (helaas) op betere tijden.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 28 dec, 2010 00:08

kom op door zetten :D ik moet het ook :P

nee inderdaad is geen pretje nee.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 28 dec, 2010 14:46

Siemen, bedankt voor je support, maar de temperatuur is gewoon - 8 graden. Dus nu maar even niet.

En jij hebt gelukkig een lasapparaat die je warm houd, ik niet.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 28 dec, 2010 15:15

Het schroefgat wat je ziet in de driehoek boven is voor de bevestiging van de beschermplaat tussen bak en stoelen die in sommige AK's en AZU's zit.
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 28 dec, 2010 16:00

Uhh, ik neem aan dat het bovenste gat (in het midden an de driehoek) voor de gordel is. Toch?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 28 dec, 2010 18:11

ik zie nu wat je bedoeld dat rechtopstaande kokertje tegen de deurstijl ;-)
Ja dat lijkt me een gordelbevestiging.
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 28 dec, 2010 20:15

AZL57 schreef:ik zie nu wat je bedoeld dat rechtopstaande kokertje tegen de deurstijl
Ja, dat was dus mijn vraag. Bestaat er een oplossing voor de (boven)bevestiging van een 3-puntsgordel. De 'driehoek' van Jeroen AK is een slimme oplossing.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

jeroen AK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 21:53
Locatie: Velp

Bericht door jeroen AK » di 28 dec, 2010 20:56

Er zit een gat in de koker voor de bevestging, dat is het gat in het midden met schroefdraad erin. Dit gat zit dus aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde(raamkant) zit er een gat onderaan voor het doorvoeren van kabels.

Dat gat waar AZL het eerst over had is inderdaad voor het tussenschot.
Meer is het niet gewoon een profiel met een gat erin waarachter een moer zit gelast.

Het is inderdaad een beetje koud om te klussen. Voor ons ook!

Succes met je project en tot volgend jaar besteleendenmeeting?

Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » za 26 feb, 2011 20:50

Wie weet geen oplossing.

Mijn velgen zijn dermate aangevreten door de roest dat ik nieuwe gekocht heb. Nou ja nieuw, ik heb een prima stel op de kop weten te tikken in Duitsland (dankzij AZL57) voor 15 euro per stuk inclusief banden. Mooi dus, maar krijg de oude wielmoeren met geen mogelijkheid los.
Je ziet op de foto dat niet alleen de velgen verroest zijn maar de wielmoeren ook en dat is te merken.

Wie weet een handige tip om de wielmoeren los te krijgen?
En ja, de kruipolie doet al dagen zijn werk, pneumatisch gereedschap heb ik niet en 'even' naar de garage gaat niet.

Tips?

Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 26 feb, 2011 21:00

flinke hefboom: ijzeren pijp op je kruissleutel.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 26 feb, 2011 21:30

desnoods een keer een brandertje erop houden goede 30seconden heet stoken en dan in een keer loswrikken met een goede hefboom

Probeer wel eerst de hefboom methode een keer stevig hangen aan een pijp van een meter helpt enorm.. :wink:
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 26 feb, 2011 21:57

supercees schreef:flinke hefboom: ijzeren pijp op je kruissleutel.
Zo doe ik het ook altijd met wielmoeren. En het leuke is dat het werkt . :P

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 27 feb, 2011 06:09

lostrillen zou beter zijn. Hefboom werkt wel, maar je hebt ook de kans dat je tapeind gewoon afbreekt. En ja dat kan!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 27 feb, 2011 10:04

Er bestaan ook electrische slagmoersleutels. Misschien zijn die ergens te huur?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie