schroefjes carburateur
schroefjes carburateur
De 4 schroefjes om je carburateur van het spruitstuk af te krijgen vind ik vrij lastig om eraf te krijgen, laat staan weer goed vast. Wie heeft er daar ervaring mee? Vooral degene achter de olievulpijp en dynamo kom ik bijna niet bij (het zijn de 4 moeren met breedte 12)... Speciaal gereedschap?
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
idd... het was klote(n) maar het is nu los en weer vast. De Eend is gestart, hij loopt. Maar niet stationair, alleen met volgas start hij. Daarna moet je hem handmatig een beetje door de toeren heen "sturen", dus af en toe veel gas en daarna op +/- 1500 rpm houden, anders sloeg hij af (als ik niet af en toe volgas gaf). Na een paar minuten loopt toch weer de 2e "buis" vol met benzine en heb ik hem af laten slaan want dat vertrouwde ik niet.Ramon2cv schreef:ja klote he
Tijdens het starten net kwam er ook fik uit de bovenkant (eerste kamer). Da was wel mooi zo in t donker, maar schrok me wel de tering (ik had namelijk de gashefboompjes vast...)
Is bovenstaand een kwestie van af laten stellen??
Het gaat al beterRusty schreef:leven je wenkbrauwen nog![]()
zoals je het beschrijft zit er of een sproeier verstopt, of je vlotternaald sluit niet goed af/ vlotterniveau te hoog (wat bedoel je eigenlijk met 2e buis?)

De 2e buis is zeg maar als je voor de auto staat naar de carb te kijken dan heb je 2 openingen, de eerste trap en de tweede trap zeg maar. De 2e buis is voor de 2e trap, die wil nog wel eens vollopen.