Schokbrekers gezocht, maar dan GOEDE

Alles over de wielophanging
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 2 nov, 2007 09:49

Het klinkt mij als musiek in de oren,als ik merk dat de werking van goede
schokbrekers zo gewaardeerd wordt

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 13 nov, 2007 11:26

rusty schreef:ik had het topic op snail ook al gelezen en mezelf voor m'n kop geslagen dat ik hier zelf nooit aan gedacht heb.................

komende week heb ik een weekie vakantie en ga dan lekker klussen aan m'n pick-up maar ik ga ook zeker ff tijd maken om een setje shocks volgens methode 'arme student' ookal ben ik dat allang niet meer. als je je 2cv verlaagd wordt de behoeft aan zwaardere dempers echt groot, ik rij nu een paar weken mer spatlappen 1 cm van de grond en achter spatbord tot op het velghart en dat gaat net, maar na drempeltjes zit de trekhaak regelmatig aan de grond.... :oops:

ik heb nu al zin om het te gaan fixen! ik zal wel ff posten hoe het is gegaan als ze erop zitten. (misschien met footootjes)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
eindelijk heb ik de dempers gemonteerd (nu nog alleen achter) sow wat een verschil zeg!!!!! ik heb er 80 W olie in gedaan. drempels die ik eerst met max 30 km/h kon nemen (en dan nog tot op de bumpstops inveren......) kan ik nu met gemak met 40-50 km/h nemen. Alleen hij is nu wel erg stug (ja hij beweegt nog wel) en korte hobbels worden wel nadrukkelijk doorgegeven. maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van je smaak. iig lijkt het weggedrag niet meer op dat van een eend!

voor de sportievelingen onder ons is dit een goede en goedkope oplossing (€ 5.80 aan olie en een paar boutjes en moertjes) en voor op vakantie lijkt me dit voor de niet sportievelingen ook ideaal, je zit niet bij iedere hobbel tot op je bumpstops!

ik moet nog ff kijken wanneer is ze er voor op ga zetten (is veel meer werk i.v.m. stabistang) maar zal dan ook ff posten hoe dat bevalt

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » di 13 nov, 2007 14:15

Goed man leuk om te horen dat ut ook daadwerkelijk werkt!!

En ben je nou lang met die dempers bezig geweest?

Ik denk (aan jou te horen) dat ik toch voor iets dunnere olie ga!
of voor iets dunner voor als achter?
2cv Vert Bambou '79

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 13 nov, 2007 14:25

ik ben met het vullen e.d. erbij een ochtend bezig geweest, maar had alle onderdelen al wel verzameld. Je moet natuurlijk wel de beschikking hebben over een lasapparaat (mig/mag of tig!) en ervoor zorgen dat je moer erug goed op je demper gelast zit, je heb anders heel snel last van lekkage. en een goede koperen afdichtring gebruiken.

een nadeel van deze methode is dus wel dat als je hem daarna nog harder/zachter wil hebben je de demper weer opnieuw moet vullen (of je maakt een paar setjes die je makkelijk kunt wisselen)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 13 nov, 2007 17:33

knap werk hoor!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 nov, 2007 17:42

hee dit lijkt heel simpel.

gewoon gat boren olie eruit en dan olie naar keuze. wat voor soort olie heb je gebruikt?

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 13 nov, 2007 17:46

rusty schreef:ik ben met het vullen e.d. erbij een ochtend bezig geweest, maar had alle onderdelen al wel verzameld. Je moet natuurlijk wel de beschikking hebben over een lasapparaat (mig/mag of tig!) en ervoor zorgen dat je moer erug goed op je demper gelast zit, je heb anders heel snel last van lekkage. en een goede koperen afdichtring gebruiken.

een nadeel van deze methode is dus wel dat als je hem daarna nog harder/zachter wil hebben je de demper weer opnieuw moet vullen (of je maakt een paar setjes die je makkelijk kunt wisselen)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
Ik ben met een setje custom schokbrekers (W90) naar Spa gereden. Het reed echt heerlijk! Ook op het citruit! De gele eend hieronder is van mij. Voor zou hij nog wel wat lager kunnen indien ik mijn uitlaat opnieuw monteer. Deze steekt nu 3cm onder mijn chassis vandaag :?

Afbeelding

De custom schokbrekers zijn stugger dan mijn oude AVO's die ik zo'n drie jaar geleden heb gekocht. Deze had ik namelijk voor gemonteerd en mochten wat mijn betreft wel wat stugger zijn. Gelukkig is de rode reeks die nu te koop is stugger dan de paarse reeks die ik destijds gekocht heb. Wel jammer van de 117 euro die ik destijds per schokbreker betaald heb.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 nov, 2007 17:48

pleun kan je niet een nieuwe topic starten met bijbehorende foto's van hoe te werk?

lijkt me leuk

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 13 nov, 2007 17:49

Ramon2cv schreef:pleun kan je niet een nieuwe topic starten met bijbehorende foto's van hoe te werk?

lijkt me leuk
Waarom? De handleiding op het snail forum is toch uitgebreid genoeg?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 13 nov, 2007 17:53

oooh die heb ik gemist! ff zoeken

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 13 nov, 2007 18:10

Jacobus_XIII schreef: Bij deze een url naar het topic @ snail:
http://snail.s4.bizhat.com/viewtopic.ph ... orum=snail
:lol:

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 14 nov, 2007 13:00

Ramon2cv schreef:pleun kan je niet een nieuwe topic starten met bijbehorende foto's van hoe te werk?

lijkt me leuk
Pleun????? wie is dat :lol: :lol: :lol: 8)

nou ff in t kort dan:
1. aan de bovenzijde van de dunne metalen kant van de schokdemper zit een klein deukje. c.a. 2 cm. van dit deukje een gat boren van 8 mm.
2. alle olie eruit halen en opvangen, meten hoeveel het is (let op voor en achter verschillende hoeveelheid!) heel vaak op en neer en ook op de kop houden
3. moer M8 erop lassen, zorgen dattie echt heeeeeel goed dicht zit!
4. nieuwe dikkere olie erin zelfde hoeveelheid als eruit kwam, demper vaak op en neer bewegen en rechtop houden.
5. M8 bout met ring en koperen ring monteren tegen lekkage.
6. nog heeeeeel vaak op en neer bewegen
7. monteren op je eend(achtige) als je daar nog zin in hebt :wink:

oliemogelijkheden (allemaal versnellingsbakolie):
EP W75 - iets harder maar ok voor standaard veren
EP W80 - hard voor standaad veren, of licht aangepaste (verzwaarde) veren
EP W90 - hard voor verzwaarde veren
EP W140 - heeeeeeel erg hard alleen voor circuitgebruik

ik heb er nu W 80 (sae80) in zitten dit is standaard bakolie voor een 2cv, en dat bevalt erg goed! nu ik er een paar dagen mee gereden heb ga ik het steeds meer warderen, je voelt korte hobbels en bobbels wel erg goed, maar op langere hobbels (drempels e.d.) is dit echt geweldig!

ik probeer komend weekend ook m'n voordempers te vervangen, ik laat wel weten hoe dat dan bevalt.

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 14 nov, 2007 17:32

top RUSTY

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 14 nov, 2007 18:26

Hey rusty (mag geen pleun meer zeggen?? hahaha)

Wat voor banden heb je onder je eend?
Ik heb namelijk juist niet dat de korte hobbels erg worden doorgegeven (klapperen zeg maar)
Dat had ik vroeger wel, met de firestones voor, maar nu met de Nangkeng een heel stuk minder, toch zachter wangen.

Ik heb aan de achterkant nog wel firestones, en daar valt het me in verglijk met de oude shocks heel erg mee eigenlijk.

Bart heeft van het weekend in mijn eend gereden, en wat steviger bochtenwerk gedaan, en die had wel zoiets, zo heeeee, wat een wegligging met die achterbanden, wilde helemaal niet deinen of glijden, en hij heeft mabor of michelin achter (125).

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 14 nov, 2007 20:49

Gewoon normale bandenspanning zal ook wel helpen. Niet te hard dan veert de band ook nog een klein beetje op de kleine hobbels
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie