AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 27 feb, 2011 11:06


hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 28 feb, 2011 18:32

Bedankt allemaal voor de tips.

Met hefboom en gevoel is het gelukt! Prima tip dus.
Alle wielmoeren kwamen met veeeeel gepiep en gekraak los. Je wilt niet weten hoeveel roest ermee kwam. Vraag me dus af hoelang die velgen erop gezeten hebben. Ze zaten zelfs vast aan de wielplaten. Gelukkig is alles los en daar gaat het om.

Nog even op zoek naar nieuwe wielmoeren. Zet ze wel op m'n lijstje voor de A-markt.

Nu weer lekker verder sleutelen. Bedankt.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 28 feb, 2011 19:29

er bestaan wat langere wielmoeren die van boven dicht zijn, komt er geen water meer bij. of een beetje kopervet op het schroefdraad aanbrengen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » ma 28 feb, 2011 19:38

let op die passen niet met de chromen wieldoppen. Er zaten op mijn eend ook van die lange moeren maar alle doppen hadden 3 puntjes erin staan..
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 1 mar, 2011 14:51

supercees schreef:of een beetje kopervet op het schroefdraad aanbrengen.
Ik snap dat vet altijd goed is, maar moet dat perse kopervet zijn? Zo ja, waarom?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 1 mar, 2011 15:16

kopervet kan tegen grote hitte, vaseline veel minder, wordt al dun bij 40 graden. beetje hete zomer op het asfalt en je zit erboven. kopervet gaat ook invreten van verschillende metalen op elkaar tegen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 8 mar, 2011 20:58

En ja, zo zijn je wielmoeren los dankzij de hefboom, loop ik alweer tegen het volgende probleem aan.

Mijn ventilator komt niet los. Bout eruit, pijp op maat gemaakt, in de ventilator gestoken, flinke klappen links, rechts, boven, onder, maar alles wat er gebeurt hij komt niet los.

Moet ik (nog) harder slaan of is er andere slimme truc?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » di 8 mar, 2011 21:05

wd40!
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 8 mar, 2011 22:48

WD40 laten inwerken en dan subtiel heel vaak tikken tot hij loskomt.
tweeceevees zijn leuk!

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » wo 9 mar, 2011 23:05

ik deed het ook ooit met kopervet,
niet doen vertelde ze mij.
dat is enkel goed voor tussen alu spoorverbreders of alu velgen,
als je dat op moeren of bouten gaat doen heb je rapper kans da de bouten lostrillen door het rijden.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » do 10 mar, 2011 07:20

hvdh schreef:En ja, zo zijn je wielmoeren los dankzij de hefboom, loop ik alweer tegen het volgende probleem aan.

Mijn ventilator komt niet los. Bout eruit, pijp op maat gemaakt, in de ventilator gestoken, flinke klappen links, rechts, boven, onder, maar alles wat er gebeurt hij komt niet los.

Moet ik (nog) harder slaan of is er andere slimme truc?
Ik heb het zelfde gehad, poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Succes.
Citroen 2cv6 special 1986

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 10 mar, 2011 12:40

2cvmaarten schreef: poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Moet je die natuurlijk wel hebben.

Ga eerst maar aan de slag met flink wat Kruipolie laten inwerken. Hopen dat hij daarna los komt. Duimen dus!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 10 mar, 2011 17:05

hvdh schreef:
2cvmaarten schreef: poelietrekker eroverheen en los kwam hij!
Moet je die natuurlijk wel hebben.

Ga eerst maar aan de slag met flink wat Kruipolie laten inwerken. Hopen dat hij daarna los komt. Duimen dus!
Je moet af en toe ook investeren in gereedschap!

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 10 mar, 2011 18:00

ik zer er altijd het grote verlengstuk van mijn doppenset in, een paar niet te fliinke tikken en los is ie
niet te bang zijn om de boel te slopen, het kan wel iets hebben
2cv6 azu-b 250

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 10 mar, 2011 18:45

2cvpieter schreef:ik zer er altijd het grote verlengstuk van mijn doppenset in
Ja, zo ben ik ook begonnen. Helaas zit die 'te ruim' in het gat dus ben ik overgegaan op een passende pijp.
Nu doet de kruipolie z'n werk. Zaterdag eens een flink partijtje meppen!
Laatst gewijzigd door hvdh op vr 11 mar, 2011 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie