Gordels alles erover en meer
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Gordels alles erover en meer
Vond niet meteen een sub topicje over gordels vandaar maar dan 1tje openen dacht ik zo .
Dus betreffende de gordel blokken rollers.
Na het demonteren slijp en laswerken van de eend zie verbouwingen, hebben we de eend terug in elkaar gestoken .
Wat merk ik nu , dat mijn gordels niet zo goed of tot bijna helemaal niet meer oprollen .
Eerst dacht ik dat ik de blokken ,rollers verkeerd gemonteerd had .
Hoezo , ja ik trok enkele deuren open van eenden en tot mijn verbazing zelfs in Gemert afgelopen weekend zag ik dat sommige de rollers voor de B-style hebben staan dit is de goede plaats dacht ik zo .
Maar ik zag bij sommige dat ze ook ACHTER de B-style staan ????
Dus ja begint een mens al te twijfelen natuurlijk zekers als ze dan ook niet meer of toch niet goed willen werken .
A) -Wat is nou de juiste plaats .
B) -En kan je deze mischien smeren of een keer uit elkaar halen zonder dat bv. de veer of hoe het ook werkt om je oren springt en het nooit meer in elkaar krijgt .
Graag uitleg en of eventueel pic's tekeningen .
Of zijn ze gewoon op en moet je nieuwe ?
Dus betreffende de gordel blokken rollers.
Na het demonteren slijp en laswerken van de eend zie verbouwingen, hebben we de eend terug in elkaar gestoken .
Wat merk ik nu , dat mijn gordels niet zo goed of tot bijna helemaal niet meer oprollen .
Eerst dacht ik dat ik de blokken ,rollers verkeerd gemonteerd had .
Hoezo , ja ik trok enkele deuren open van eenden en tot mijn verbazing zelfs in Gemert afgelopen weekend zag ik dat sommige de rollers voor de B-style hebben staan dit is de goede plaats dacht ik zo .
Maar ik zag bij sommige dat ze ook ACHTER de B-style staan ????
Dus ja begint een mens al te twijfelen natuurlijk zekers als ze dan ook niet meer of toch niet goed willen werken .
A) -Wat is nou de juiste plaats .
B) -En kan je deze mischien smeren of een keer uit elkaar halen zonder dat bv. de veer of hoe het ook werkt om je oren springt en het nooit meer in elkaar krijgt .
Graag uitleg en of eventueel pic's tekeningen .
Of zijn ze gewoon op en moet je nieuwe ?
see you when you see me
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Ik weet niet beter dan dat ze voor de B-stijl zitten.
Het is van belang dat de gordel recht uit de rollers wordt getrokken, anders blokkeerd ie.
In de Ami heb ik zelf van die rolgordels gezet, en deze zitten dus ook voor de B-stijl en rollen goed in en uit.
Het is van belang dat de gordel recht uit de rollers wordt getrokken, anders blokkeerd ie.
In de Ami heb ik zelf van die rolgordels gezet, en deze zitten dus ook voor de B-stijl en rollen goed in en uit.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- CVosje1994
- Gebruiker
-
- Contacteer:
vandaar dus dit topic .
mijn idee wat ook dat ze vooraan staan.
al hoe wel bij gewone auto's ze ook meer naar achter staan .
en dus ook weer afgelopen week-end naar aan het kijken ben geweest en ze bij sommige ook achter staan .
dus ja ???
bij mij rollen ze dus niet meer op ,of soms
very sloo moo. en of met hulp .
mijn idee wat ook dat ze vooraan staan.
al hoe wel bij gewone auto's ze ook meer naar achter staan .
en dus ook weer afgelopen week-end naar aan het kijken ben geweest en ze bij sommige ook achter staan .
dus ja ???
bij mij rollen ze dus niet meer op ,of soms
very sloo moo. en of met hulp .
Laatst gewijzigd door joe_catchou op ma 21 mar, 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
see you when you see me
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
ja... gorde er (rustig) recht uittrekken en dat rolding ook recht houden, dan zou het moeten lukkenCVosje1994 schreef: Ik had ze vandaag pas er uit gehaald en na dat ik ze eruit had kon ik ze niet meer uitrollen. Is dit normaal?
@ joe, ik zou er eens 1 andersom zetten, kijken of het probleem dan weg is
Tis wel een pokkeklus om te doen, maar dan weet je meteen of het aan de plaatsing van de rol zit
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Moderator
Bij mij staan ze achter de stijl, iets schuin omhoog.
@CVosje:Als hij helemaal is opgerold blokkeert ie en heb je geen ruimte meer om hem iets op te laten rollen om de vegrendeling 'los' te maken. Je kunt dat plastic kapje aan de zijkant loswippen en dan de vergrendeling tegenhouden terwijl je hem uitrolt. Rotklusje.
@CVosje:Als hij helemaal is opgerold blokkeert ie en heb je geen ruimte meer om hem iets op te laten rollen om de vegrendeling 'los' te maken. Je kunt dat plastic kapje aan de zijkant loswippen en dan de vergrendeling tegenhouden terwijl je hem uitrolt. Rotklusje.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij mij staat de oprol automaat vóór de B-stijl en werkt over het algemeen goed. Alleen als de auto schuin staat (naar links of rechts helt), wil hij wel eens blokkeren. Bij Opel is het slecht oprollen een bekend probleem. Geadviseerd wordt dan om de gordel geheel uit te trekken en met een sopje schoon te maken. Ik heb hier nog geen ervaring mee.
- CVosje1994
- Gebruiker
er is een kogeltje dat een palletje vrij zet, hetzelfde kogeltje dat zorgt dat hij bij een aanrijding blokkeert. Er zijn ook linkse en rechtse gordels. Kijk maar eens naar de steun waar de rol wordt vastgezet. Vlak bij de rol zit een randje dat zorgt dat ie iets overhelt richting middenstijl. Als die helling de foute kant op staat moet hij overdreven gezegd om een hoek oprollen en dat kan remmen. Op de tekening van boudewijn zie je dat ie voor de b-stijl zit. Smeren is inderdaad een ramp want als de veer eruit springt kun je het wel vergeten. Maar de paar die ik uit elkaar heb gehad zaten prima in het vet dus daar moet je het waarschijnlijk niet zoeken.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij mij werkten de gordels niet meer toen ik de eend helemaal vlak had gezet, ipv iets voorover, vandaar ook dat randje op het gordel blok. En, na demontage van dat blok, moet je m echt heel goed rechtop houden om ze weer helemaal uit te rollen, anders lukt het echt niet!
Er is ook een speciale niet plakkerige gordel spray die de gordel weer soepel maakt, werkt goed. Mijne was afgekeurd op een godel, gordel was nog prima, maar rolde niet goed op, stof was te stroef. Spuitbusje met een doekje erover, en weer helemaal top.
Er is ook een speciale niet plakkerige gordel spray die de gordel weer soepel maakt, werkt goed. Mijne was afgekeurd op een godel, gordel was nog prima, maar rolde niet goed op, stof was te stroef. Spuitbusje met een doekje erover, en weer helemaal top.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Contacteer:
ondertussen heb ik ze eens wat beter bekeken en het plaatje op het rollerblok staat net wat schuin precies ?
dus het blok moet dan net iets naar achter hellen ?
ook heb je aan het roller blok , het zwarte blok zelf dus een rechte kant en een iets wat rondere en schuine kant .
mischien moet ik ze maar eens om wisselen L&R
dus het blok moet dan net iets naar achter hellen ?
ook heb je aan het roller blok , het zwarte blok zelf dus een rechte kant en een iets wat rondere en schuine kant .
mischien moet ik ze maar eens om wisselen L&R
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
Gordels recht op zetten in een eend?? Het maakt bij mij nogal wat uit of ik alleen of met meer mensen in de auto zit. Ik bedoel dan in het kader van recht. Eenden hebben de neiging dat recht staan nogal aan te passen aan wat we er in stoppen toch!
Ernst-Jan
Die overigens wil weten hoe gordels achterin gemaakt kunnen worden.
Ernst-Jan
Die overigens wil weten hoe gordels achterin gemaakt kunnen worden.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640