Neus dyane
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Neus dyane
Wie toevallig hoe de voorkant van de dyane gemonteerd wordt. Eerst de binnenschermen, buitenschermen en dan driehoeken? Aan mijn dyane was erg gerommeld en niet (Frans) uit te komen. Want horen er op de schermen clipjes te zitten waar je de bouten doorheen draait of is het boutje ringetje moertje? Geldt dat ook voor de achterschermen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Neus dyane
Achterschermen heb ik nog nooit los gehad van mijn Dyane, maar de voorste binnenschermen hebben clipjes met schroefdraad waarmee de buitenschermen worden vastgeschroefd.BasvanEerden schreef:Wie toevallig hoe de voorkant van de dyane gemonteerd wordt. Eerst de binnenschermen, buitenschermen en dan driehoeken? Aan mijn dyane was erg gerommeld en niet (Frans) uit te komen. Want horen er op de schermen clipjes te zitten waar je de bouten doorheen draait of is het boutje ringetje moertje? Geldt dat ook voor de achterschermen?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Voorste deuren even demonteren, schroefjes aan de deurstijl (3 stuks) losmaken, bevestiging van het raam (achter de grille) op het chassis losmaken, zorgen dat alles van electrische verbindingen en de motorkap-ontgrendeling los is... en dan met 2 personen de héle neus incl. spatborden verwijderen.
Niet zo gemakkelijk als bij 'n eend, maar 't lukt wel !
Niet zo gemakkelijk als bij 'n eend, maar 't lukt wel !
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
Ik heb bij mijn dyane alle parkers vervangen door boutjes, waren allemaal vastgerot. Bij burton verkopen ze sinds kort nieuwe parkers, de clipjes zijn ze nog mee bezig. Het probleem is dat de parkers met de schroefdraad aan de binnenkant van het spatbord zitten, vies worden en vast rotten. Vandaar dus dat ik nu boutjes heb die van onderen door het spatbord heen steken.
Voor de montage:
1. Zet los van de dyane het buitenscherm, binnenscherm en de driehoek op elkaar, zet deze over de hele lengte vast met parkers incl clipjes (of boutjes zoals bij mij):
2. Zet het complete ding in de vangrubbers op het chassis:
3. Draai het geheel naar de auto toe, zorg er voor dat het montagepunt op het schutbord in elkaar valt:
4. Zet deze moer vast. Monteer ook het spatbord op het frame voor de motor:
5. Monteer de reservewielbeugel op de spatborden:
6. Zet de driehoekjes vast met de schroeven (boven en onder zijn origineel). Dit gaat het makkelijkst zonder deuren:
7. Zet de spatborden met parkers of boutjes vast aan het voorfrontje:
8. Let op. Bij mij mist het originele rubber tussen de spatborden en de motorkap, deze kier achterlatend. Als je deze nog hebt kun je die er bij de eerste stap ook nog tussen zetten:
Ik hoop dat dit niet te gedetailleerd is en een overkill veroorzaakt. De volgorde waarin je alles vastzet is natuurlijk niet heel belangrijk, maar dit vind ik de makkelijkste manier. Ik kan niet garanderen dat het de goede manier is
Voor de montage:
1. Zet los van de dyane het buitenscherm, binnenscherm en de driehoek op elkaar, zet deze over de hele lengte vast met parkers incl clipjes (of boutjes zoals bij mij):
2. Zet het complete ding in de vangrubbers op het chassis:
3. Draai het geheel naar de auto toe, zorg er voor dat het montagepunt op het schutbord in elkaar valt:
4. Zet deze moer vast. Monteer ook het spatbord op het frame voor de motor:
5. Monteer de reservewielbeugel op de spatborden:
6. Zet de driehoekjes vast met de schroeven (boven en onder zijn origineel). Dit gaat het makkelijkst zonder deuren:
7. Zet de spatborden met parkers of boutjes vast aan het voorfrontje:
8. Let op. Bij mij mist het originele rubber tussen de spatborden en de motorkap, deze kier achterlatend. Als je deze nog hebt kun je die er bij de eerste stap ook nog tussen zetten:
Ik hoop dat dit niet te gedetailleerd is en een overkill veroorzaakt. De volgorde waarin je alles vastzet is natuurlijk niet heel belangrijk, maar dit vind ik de makkelijkste manier. Ik kan niet garanderen dat het de goede manier is
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: