Wat is er aan de hand in Eendenland?
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
in de regio haaglanden waar ik woon en werk begin ik, na de winter, weer eenden te zien, het lijkt erop dat de meeste eendenbezitters hier in de regio de eendjes binnen zetten in de winter. zelf rij ik veel over de snelweg en over n-wegen en zie nooit geïrriteerde medeweggebruikers, komt aan de ene kant denk ik omdat ik goed meerij met het verkeer en aan de andere kant door het tapijt op de eend. ik zie nooit middelvingers, wel veel duimen omhoog.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
ik kom dagelijks eenden tegen tussen langweer en heerenveen
het leuke is dat het elke dag haast een andere is
het zijn er zeker 4 en dan weet ik er in de omgeving ook nog wel een paar op parkeerplaatsen te staan
maar het worden er wel minder
toen ik 12 jaar geleden nog in H'veen woonde had ik voor vrienden een speciale eenden route uitgezet waar je zo'n beetje om de straat een eend of hy tegen kwam
die zijn nu allemaal wel verdwenen
de markt is nu eenmaal niet zo groot met 7000 stuks
en de prijzen stijgen waardoor jeugd ze minder snel koopt
en ze dus bij oudere mensen in de schuur komen te staan voor die ene zonnige zondag in het jaar
en inderdaad in frl zijn nog wel wat franse schatten te vinden
ik ben alleen vergeten waar
het leuke is dat het elke dag haast een andere is
het zijn er zeker 4 en dan weet ik er in de omgeving ook nog wel een paar op parkeerplaatsen te staan
maar het worden er wel minder
toen ik 12 jaar geleden nog in H'veen woonde had ik voor vrienden een speciale eenden route uitgezet waar je zo'n beetje om de straat een eend of hy tegen kwam
die zijn nu allemaal wel verdwenen

de markt is nu eenmaal niet zo groot met 7000 stuks
en de prijzen stijgen waardoor jeugd ze minder snel koopt
en ze dus bij oudere mensen in de schuur komen te staan voor die ene zonnige zondag in het jaar
en inderdaad in frl zijn nog wel wat franse schatten te vinden
ik ben alleen vergeten waar

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
Bull Frog Bleu schreef:Dat er meer eenden in het noorden en oosten van het land rijden is mij ook op gevallen. Mogelijk komt dat ook omdat daar nog de ruimte is voor de eendachtigen en de mensen wat minder geiriteerd raken.
in de stad zijn er nog genoeg eenden te vinden
bij mij in de buurt al 4
Op de snelwegen is een eend uit den boze...wat een agressie veroorzaak je dan zeg...althans dat merk ik wel de laatste tijd. Het liefst gaan ze door je eend heen om er voorbij te kunnen. Dat laatste maakt eendrijden in drukke delen van nederland ook niet echt prettig.
dan moet je ook niet op de linkerbaan 90 /100 rijdenen de enige agressie die ik mee maak is dat als ik 110 rijd en je iemand in wil halen met je eend dat ze dan vaak gas bijgeven
omdat ze niet ingehaald willen worden door een eend en voor de rest is het toch vaak druk op de snel weg zodat de snelheid er meestal wel uit is op de invoegstukken
De hype om weer zo'n eend te hebben zoals we 'vroegah' hadden is naar mijn idee ook een beetje voorbij. Alhoewel diverse eendengarages (niet in west brabant schijnt..) ze nog steeds als warme broodjes verkopen. De echte liefhebbers blijven over
-
- Veelvuldig poster
...mee eensblanc/rouge2cv

Eén van die schatten in friesland weet ik te staan

...maar zijn er nog meer mooie schatten in friesland? Van die m35ers wist ik het. Dat was zowat mijn buurman en was er toen zeer geheimzinnig over. Had ook de enige overgebleven nederlandse 2cv sahara (op de foto van het stationsplein) en een leuke ds chapron...allemaal leuk leuk maar je kan er maar met 1 rijden

Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
ja maar sorry hoor, als je langzamer dan een vrachtwagen rijdt, tsja dan kan ik me de frustratie van zo'n chauffeur ook wel voorstellen (niet direct goed te praten). die mensen zitten de hele dag op de weg, krijgen zelf ook allerlei deadlines mee en mogen al bijna nergens inhalen.Red Duck schreef:De eendrijders onder ons herkennen vast wel het tafereel van bumperklevende vrachtwagens in de spiegel die dan ook nog eens "geinig als ze zichzelf vinden"idioot aan hun toeter hangen
Maar gelukkig is merendeel van colegabestuurders een glimlach en een blik naar de auto en dan nog even checken wat er achter het stuur van zo;n Eend zit
als je dat wilt voorkomen geef je toch een tikkeltje gas bij?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ja mee eens maar dit zijn dus wegen waar je maar 80 mag waar het om gaat maar de mentaliteit is me dan niet helemaal duidelijk
Een snelweg is een ander verhaal
een duw van zo'n joekel en je ligt in de kreukels by the way mijn eend haalt met heel veel moeite net 100 km p.u.
Overigens heb ik er zelf behoorlijk scheit aan als er iemand achter me zit te duwen ik heb nooit haast.
Een snelweg is een ander verhaal
een duw van zo'n joekel en je ligt in de kreukels by the way mijn eend haalt met heel veel moeite net 100 km p.u.
Overigens heb ik er zelf behoorlijk scheit aan als er iemand achter me zit te duwen ik heb nooit haast.
2 cv 6 '85
peugot 106
peugot 106
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nu het mooie weer komt zie ik in de weekeinden steeds meer 2CV. En nu ook op weg van en naar mijn werk zie ik 1-2 mensen ook in een 2CV. 's winters zie ik ze zelden. Mijn burton is sinds kort ook uit de stalling en rijd ik nu van en naar mijn werk.
@siemen - mijn eerste auto was een VW Golf type II
alleen was ik zelden tot nooit bij de MAC te vinden.
@siemen - mijn eerste auto was een VW Golf type II

- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
ik weet nog wel een 56er atype te staanBull Frog Bleu schreef:...mee eensblanc/rouge2cv![]()
Eén van die schatten in friesland weet ik te staanStaat al 10 jaar een oereend uit 1952 op mij te wachten tot ze aandacht krijgt. Daarnaast staat nog een HY uit 64 op bokken te wachten tot zijn baas hem voorziet van een paar nieuwe remmen;)
...maar zijn er nog meer mooie schatten in friesland? Van die m35ers wist ik het. Dat was zowat mijn buurman en was er toen zeer geheimzinnig over. Had ook de enige overgebleven nederlandse 2cv sahara (op de foto van het stationsplein) en een leuke ds chapron...allemaal leuk leuk maar je kan er maar met 1 rijden
een 69er mehari (o nee dat telt niet die staat in me eigen schuur)
een 73er azu of 250 of hoe die ook heet
een stapel HY's
citroëns genoeg in frieslân
die m35s was natuurlijk een hoogtepuntje tenminste als je er van houd
ps staat die blauwe sahara nu ook bij sander?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Hier in Tilburg ook genoeg eenden (en ander oud spul)
op weg naar het werk in waalwijk kom ik zo nu en dan een eendje tegen en heel soms een ami in tilburg.
heeft er mss ook mee te maken dat er hier een eendenboer in de buurt zit
op weg naar het werk in waalwijk kom ik zo nu en dan een eendje tegen en heel soms een ami in tilburg.
heeft er mss ook mee te maken dat er hier een eendenboer in de buurt zit
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black