de godin (ff wat foto's van een tussendoor DS19 in 1/43)

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 22 dec, 2010 22:18

knetter gek, gelijk echt bijna ,in mijn ogen
wat een geduld
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 23 dec, 2010 07:01

De voorraadbol moet nog naast de benzinepomp aan het motorblok komen

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4983
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 23 dec, 2010 22:17

Ik weet niet of die bougiekabels goed lopen een oude ds had 2 eenden bobines in de buurt van het schutbord daar moeten de kabels heen gaan.
Ik heb toevallig eens zo'n exemplaar geplunderd in een frans bos ;-)
diverse Citroens, wat anders.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » za 26 feb, 2011 23:41

Oke ff een update hoe de DS er ongeveer bij staat, helaas is de compressor kapot gegaan dus ik kan mijn dash niet opnieuw spuiten, heb hem in de acryl primer en vlak daarna ging die kapot. geen probleem in een doos en opsturen die hap, over 2 weken weer een goede terug.

nouja waar waren we,

deurtjes afhangen en scharniertjes aanpassen, nu sluiten ze weer perfect:

Afbeelding

Afbeelding

kijk dat is meer de bedoeling

begonnen de DS strak te maken, veel schuurwerk en zo te zien nog heel wat plamuurwerk, de raamstijlen zitten er inmiddels weer in. helaas een kleine afwijking dus daar moet ik nog ff naar kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en misschien krijgt ze een vriendje van me, een DS19 waar ik vandaag op geboden heb, deze zal omgebouwd worden tot cabrio versie. hopen dat die akkoord gaat!!!

langzamerhand werk ik naar de laklaag toe, vandaag ook nog even wat klein plamuurwerk gedaan (ejectholes van de spuitgietmachine wegwerken en ben begonnen met de bouw van een nieuwe uitlaat. alleen nog even uitvogelen hoe ik uitlaatklemmen ga maken. komt wel goed met flink wat geduld.

is het trouwens mogelijk 3e neus wieldoppen op een 1e neus velg te zetten? (ivm 5 bouts bij de 3e en 1 centrale bout bij de 1e neus). vind deze wieldoppen nogal groot, iets subtielere zouden haar beter staan.

updates van de uitlaat volgen.

sleurhut

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 15 apr, 2011 23:29

Nou zullen we dit ook maar weer eens updaten, waarschijnlijk moet er een nieuwe koets uut frankrijk komen (heb er laatst een op ebay gezien), ben het schuurwerk zat. als die strak is dan is die weer te zwak en knapt het zo snel dat je hem nooit gespoten krijgt, nieuwe koets kost 7 euro..

Was het ff helemaal zat dus heb een 1/43 kitje van heller gehaald en heb die gebouwd. lekker prutsen in het klein.

heb er dit van gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met interieur, zelfs tapijt erin van plakvilt (dat spul wat je onder bloempotten plakt zodat ze je tafel niet bekrassen)

Afbeelding

En dat is gelijk het 1e model van 2011 wat af is gebouwd.

Zal eens kijken wanneer ik die body hier kan krijgen, in de tussentijd nog wat gewerkt aan een maanden project (nog een 2cv6, dit keer meer motordetail).

updates volgen en reacties zijn welkom!

sleurhut

Plaats reactie