Regen + rijden = nat
Regen + rijden = nat
Uiteraard, natte voeten in de eend Regen + rijden = lekken haha
Tis neem ik aan de ventilatie klep, de vorige eigenaar heeft al ducttape op het scharnier/sierstrip van de ventilatie klep gedaan. Dat is natuurlijk een prut oplossing.
Mijn vraag is dan ook, als ik de sierstrip vervang voor een RVS versie + een nieuw rubber er opzet. Blijf ik dan iets droger? Want de klep zelf is niet weggerot en is op kleur dus die wil ik eigenlijk nog wel even laten zitten.
Ik zat er dus aan te denken om te kopen:
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... rubber.asp
en
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... st-rvs.asp
is dat iets?
En moet ik gelijk nieuwe rubbers voor de wisserasjes halen? Want die moeten eraf vermoed ik op basis van wat ik gelezen heb voor de vervanging van de sierstrip.
Tis neem ik aan de ventilatie klep, de vorige eigenaar heeft al ducttape op het scharnier/sierstrip van de ventilatie klep gedaan. Dat is natuurlijk een prut oplossing.
Mijn vraag is dan ook, als ik de sierstrip vervang voor een RVS versie + een nieuw rubber er opzet. Blijf ik dan iets droger? Want de klep zelf is niet weggerot en is op kleur dus die wil ik eigenlijk nog wel even laten zitten.
Ik zat er dus aan te denken om te kopen:
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... rubber.asp
en
http://www.burtoncar.com/pages/nl/artik ... st-rvs.asp
is dat iets?
En moet ik gelijk nieuwe rubbers voor de wisserasjes halen? Want die moeten eraf vermoed ik op basis van wat ik gelezen heb voor de vervanging van de sierstrip.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Misschien is je ventilatieklep wel krom,als die eenmaal te hard dichtgedraaid is trek je m krom en sluit deze niet meer goed af. Nieuw rubber en sierstrip helpt dan dus ook niet. Als je deze gaat vervangen is kleine revisie van je ruitenwisserasjes,zoals nieuwe rubbers ook aan te raden idd. Succes met deze leuke klus.
Ik merkte wel verschil bij het dichtdraaien, toen ik hem losjes dicht had was het nagenoeg waterdicht. Ik hoop dan ook dat het vooral met een nieuw rubber opgelost kan worden voorlopig.
Reden is dat ik best een nieuwe klep wil, maar die moet gespoten worden (want RVS voorop vind ik niet zo mooi) en ik wil eigenlijk het spuiten in 1x doen als het eenmaal zover is dat alles moet
Reden is dat ik best een nieuwe klep wil, maar die moet gespoten worden (want RVS voorop vind ik niet zo mooi) en ik wil eigenlijk het spuiten in 1x doen als het eenmaal zover is dat alles moet
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Heb je de klep compleet gekocht met alu strip? Want ze hebben geen volledige RVS set zo te ziendeusjevo schreef:Ik heb de RVS Bu.ton (pieeeeeep) klep gemonteerd en vind 't een prima ding.
Nieuw rubber in je oude klep frommelen heeft volgens mij niet zoveel nut.
Je moet de klep "open en dicht vouwen" om het rubber te monteren en dat is waarschijnlijk de genadeklap voor je verroeste klep.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter. Nooit een probleem mee gehad als is het soms even priegelen om het goed te krijgen. Met de hulp van een botte schroevendraaier bijvoorbeeld.
diverse Citroens, wat anders.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Probleem is dat je die smalle kanten ook weer dicht moet slaan/tikken, daarmee beschadig je je klep weer.AZL57 schreef:je hoeft alleen de smalle kanten van de klep omhoog te buigen, je kunt daarna de rubber als een gordijn in een rail op zijn plaats trekken. Ingesmeerd met tectyl gaat dit nog beter.
Humm, moet nog ergens foto's hebben...
Hier:
http://cid-b0d686955399b1de.photos.live ... ame%20Eend
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Ik heb er net even rustig naar gekeken, het kan net zo goed het scharnier zijn. Of het rubber daaronder. Er zat al ducttape op het scharnier, maar dat was redelijk op dus even een nieuw stuk erop gedaan en dat zou moeten helpen vooralsnog. Het rubber zag er voor de rest nog aardig uit, maar heb hem wel even met vasaline ingesmeerd om een beetje extra soepelheid te krijgen.
Terug had ik in, minder harde, regen overigens geen last meer. Ik had de klep minder vast gedraaid, dus misschien dat dat ook nog helpt.
Als je overigens zo'n RVS klep besteld, is dat dan inclusief de bovenplaat (die op kleur is) of alleen het metaal daaronder?
Terug had ik in, minder harde, regen overigens geen last meer. Ik had de klep minder vast gedraaid, dus misschien dat dat ook nog helpt.
Als je overigens zo'n RVS klep besteld, is dat dan inclusief de bovenplaat (die op kleur is) of alleen het metaal daaronder?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Waarom een RVS klep? Een gewone stalen werkt ook, mits goed behandeld!!!
Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.
Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.
Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!
Wanneer je de klep hebt gekocht het hole frame gedeelte op de achterkant volspuiten met ML en dit na een aantal dagen herhalen. Daarna de voorzijde spuiten en ik heb nog steeds geen roest mogen waarnemen bij mijn klepje.
Ook de sierstrip hoeft niet van RVS te zijn. Heb de aluminium strip zitten en die functioneert net zo goed.
Alleen aanleren de klep met 2 vingers dicht te draaien!!!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!