Vervelende Rammel AZU
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Vervelende Rammel AZU
Sinds twee jaar vecht ik met een irritante rammel vanuit het vooronder. Eerst verdacht ik de voorste demper met daarin een los schotje o.i.d., deze vervangen en zelfs Burton (vergeef mij ) uitlaatklemmen gemonteerd.
Wat opvalt is dat de rammel zich vooral laat horen als ik in de vierde versnelling ga rijden, trap ik dan de koppeling in en/of schakel ik vrij dan rammelt het rustig uit. Maar ook bij doortrekken in derde versnelling en daarna in z'n vrij is het hoorbaar. Het is net alsof er een plaatje ergens tegenaan staat te resoneren.
Ik zou heel gelukkig zijn als dit rot geluid weg is.
Het is gekomen nadat ik een "gereviseerde" versnellingsbak geplaatst heb.
De bak schakelt verder prima.
Wie heeft er een idee?
Of wie komt er met mij een rondje rijden in een hele mooie gele AZU uit de omgeving van Alkmaar. Als we het oplossen staat er een biertje koud
Wat opvalt is dat de rammel zich vooral laat horen als ik in de vierde versnelling ga rijden, trap ik dan de koppeling in en/of schakel ik vrij dan rammelt het rustig uit. Maar ook bij doortrekken in derde versnelling en daarna in z'n vrij is het hoorbaar. Het is net alsof er een plaatje ergens tegenaan staat te resoneren.
Ik zou heel gelukkig zijn als dit rot geluid weg is.
Het is gekomen nadat ik een "gereviseerde" versnellingsbak geplaatst heb.
De bak schakelt verder prima.
Wie heeft er een idee?
Of wie komt er met mij een rondje rijden in een hele mooie gele AZU uit de omgeving van Alkmaar. Als we het oplossen staat er een biertje koud
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Gezien de klacht die ik lees,constateer ik dat als hij vrij rijdt,hij een rammelend geluid hoort (oke,wij hebben het niet gehoord) Mijn constatering is dan dat er te veel speling op het cardan zit.
Simpel te constateren: Zet in de versnelling en duw de auto heen en weer en luister naar het cardan of je het heen en weer hoort klikken.Als je dat hoor dan heb je te veel speling.Het afstellen gebeurd door de shims achter de ankerplaten.Zaten die ook op de ruilbak???
Simpel te constateren: Zet in de versnelling en duw de auto heen en weer en luister naar het cardan of je het heen en weer hoort klikken.Als je dat hoor dan heb je te veel speling.Het afstellen gebeurd door de shims achter de ankerplaten.Zaten die ook op de ruilbak???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
De rammel laat zich vooral horen als ik GEWOON RIJ in de vierde versnelling. Het is een zingend geluid alsof er een busje spijkers rondslingert. Om te horen waar het vandaan komt, trap je de koppeling maar eens in, en zet je de motor vrij onder het rijden, de rammel dooft rustig uit.
Het valt op dat je het meeste hoort in de vierde versnelling daarom ging ik het ook eens proberen in de derde versnelling, vaart maken zo'n 60 of 70 km/h dan in z'n vrij dan hoor je de rammel. Vrij met of zonder de koppeling ingetrapt maakt niets uit. Nogmaals bij het rijden in de vierde versnelling komt er een rotgeluid uit het vooronder.
Het zou de bak kunnen zijn, de bak is gereviseerd met goede bedoelingen. De gene die dat destijds deed wist niet helemaal wat hij deed. Ik heb hele goeie verhalen later over hem gehoord maar ook "daar moet je niet zijn".
De ankerplaten zaten op de bak. Ik kan me nog wel herinneren dat er één op z'n kop zat , deze heb ik omgedraaid. Kan ik daardoor een afstelling hebben verknoeid?
Ik zal in elk geval de auto eens heen en weer bewegen in z'n versnelling bij stilstand.
Het valt op dat je het meeste hoort in de vierde versnelling daarom ging ik het ook eens proberen in de derde versnelling, vaart maken zo'n 60 of 70 km/h dan in z'n vrij dan hoor je de rammel. Vrij met of zonder de koppeling ingetrapt maakt niets uit. Nogmaals bij het rijden in de vierde versnelling komt er een rotgeluid uit het vooronder.
Het zou de bak kunnen zijn, de bak is gereviseerd met goede bedoelingen. De gene die dat destijds deed wist niet helemaal wat hij deed. Ik heb hele goeie verhalen later over hem gehoord maar ook "daar moet je niet zijn".
De ankerplaten zaten op de bak. Ik kan me nog wel herinneren dat er één op z'n kop zat , deze heb ik omgedraaid. Kan ik daardoor een afstelling hebben verknoeid?
Ik zal in elk geval de auto eens heen en weer bewegen in z'n versnelling bij stilstand.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik herken mijn probleem uit de omschrijving als versleten drijfstang/bigend lagers...
als je dan je gas los laat rammelt dat erg hard.
heeft je motor het ook als je stilstaat en flink toeren maakt?
bij mij is uiteindelijk de krukas gebroken, dus het lijkt me wel raadzaam om te controleren of het niet je bigend lagers zijn. (hoe? geen idee....)
als je dan je gas los laat rammelt dat erg hard.
heeft je motor het ook als je stilstaat en flink toeren maakt?
bij mij is uiteindelijk de krukas gebroken, dus het lijkt me wel raadzaam om te controleren of het niet je bigend lagers zijn. (hoe? geen idee....)
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik heb een PB gehad, er komt iemand van dit forum naar mij toe waar ik heel blij mee ben. Het is gewoon lastig om duidelijk te maken wat je hoort.
Het vervelende geluid is niet de motor ook al loopt die ook niet lekker. Ik verdenk de bak. Zo'n jaar of vijf terug dacht ik er goed aan te doen om een gereviseerde bak te kopen. De eeste bak die er toen in ging maakte een oor verdovend geluid. Ik kreeg een volgende bak, het ziet er allemaal heel netjes uit maar hoe of die man dat allemaal doet?
Ik kocht toen ook maar een gereviseerde motor bij een adverteerder van deze site. Motor en bak erin. Bij het eerste pompstation wat ik tegenkwam ben ik gestopt, één van de tuimelaarasjes zat niet vast en veroorzaakte een enorm getik.
Inmiddels rij ik nu bijna drie jaar (3000 km) met dit "rommeltje" en wil het na een enorme verbouwing hier weer eens goed oppakken.
Zodra ik meer weet, laat ik het horen.
Het vervelende geluid is niet de motor ook al loopt die ook niet lekker. Ik verdenk de bak. Zo'n jaar of vijf terug dacht ik er goed aan te doen om een gereviseerde bak te kopen. De eeste bak die er toen in ging maakte een oor verdovend geluid. Ik kreeg een volgende bak, het ziet er allemaal heel netjes uit maar hoe of die man dat allemaal doet?
Ik kocht toen ook maar een gereviseerde motor bij een adverteerder van deze site. Motor en bak erin. Bij het eerste pompstation wat ik tegenkwam ben ik gestopt, één van de tuimelaarasjes zat niet vast en veroorzaakte een enorm getik.
Inmiddels rij ik nu bijna drie jaar (3000 km) met dit "rommeltje" en wil het na een enorme verbouwing hier weer eens goed oppakken.
Zodra ik meer weet, laat ik het horen.