achterraampjes, Voorraam en roest
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
achterraampjes, Voorraam en roest
Van mijn eendje zijn de onderranden van de achterruitjes gewoon weg. Ook onder het voorraamrubber is aan één kant wat rottigheid zichtbaar.
Nou lijkt het mij zinvol om het voorraam er uit te halen en alles netjes te maken voor de winter. Helaas ben ik (nog) niet in staat om dat zelf te doen. Ik ben benieuwd naar de kosten van zoiets en zoek een goed adres niet te ver weg eigenlijk.
Iemand ook enig idee van de kosten?
Ernst-Jan
Nou lijkt het mij zinvol om het voorraam er uit te halen en alles netjes te maken voor de winter. Helaas ben ik (nog) niet in staat om dat zelf te doen. Ik ben benieuwd naar de kosten van zoiets en zoek een goed adres niet te ver weg eigenlijk.
Iemand ook enig idee van de kosten?
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Dank!
Gelukkig is bij mij niet het hele raamkader rot. Tenminste ik kom alleen aan de rechter hoek onder het rubber wat rottigheid tegen. Aan de binnenkant is nog niks te zien. Ik weet niet wat wijsheid is maar denk dat nu opknappen wat rot is en goed behandelen slimmer is dan op zijn beloop laten.
Gelukkig is bij mij niet het hele raamkader rot. Tenminste ik kom alleen aan de rechter hoek onder het rubber wat rottigheid tegen. Aan de binnenkant is nog niks te zien. Ik weet niet wat wijsheid is maar denk dat nu opknappen wat rot is en goed behandelen slimmer is dan op zijn beloop laten.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ruit er uit, ik weet dat het kan, ik heb he bij mijn Volvo's ook wel gezien ik denk alleen dat met mijn reuma handen ik dat niet voor elkaar ga krijgen...
Ik hoop dus iemand te vinden met verstand van zaken die daar mee kan helpen. Niet alleen de ruit er uit maar ook de eventuele oplossing.
De achterraampjes zijn gewoon rot aan de onderkant dus dat moet ook gebeuren.
Ik leer graag, kan best een hoop zelf en zie graag hoe dingen worden aangepakt.
Kortom wie zou dat samen willen aanpakken?
Ik hoop dus iemand te vinden met verstand van zaken die daar mee kan helpen. Niet alleen de ruit er uit maar ook de eventuele oplossing.
De achterraampjes zijn gewoon rot aan de onderkant dus dat moet ook gebeuren.
Ik leer graag, kan best een hoop zelf en zie graag hoe dingen worden aangepakt.
Kortom wie zou dat samen willen aanpakken?
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik kan me goed voorstellen dat het makkelijk is. Alleen meen ik wat ik zeg, een pees trekken gaat mij met mijn reuma handen niet lukken ben ik bang. Dus zoek ik wat hulp er bij.
Ernst-Jan
Verder weet ik van mijn Volvo dat het nog maar de vraag is of je de ruit heel kunt houden. Dus een reserve ruit is dan ook nodig denk ik...
Ernst-Jan
Verder weet ik van mijn Volvo dat het nog maar de vraag is of je de ruit heel kunt houden. Dus een reserve ruit is dan ook nodig denk ik...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Regen, heel veel regen!
Het gevolg van deze plensbui is een zwembad in de eend. Ik bedoel letterlijk een zwembad! Emmer en dweil waren nodig om al het water er weer uit te krijgen.
De asjes van de wissers hebben best speling en lekken flink. Wat is een aanrader ter vervanging. Ik zag al ergens een nieuw exemplaar wat nieuw wordt genaakt met gesinterde lagerbus. Graag advies.
Ik denk dat de voorruit ook lekt. Dus dat klusje moet echt. De achter raapjes, lek dus. En ook het rechter achterportier langs een raam rubber... Dat wordt een iets duurder grapje dan gedacht dus!
Misschien ga ik er maar mee naar >>>. Niet te ver weg en wellicht kunnen zij dat netjes fixen...
Een eend is leuk maar dit is een minder begin. Wel een nieuw chassis en nieuwe bodemplaten maar de rest... En dat van een vertrouwd adres
Het gevolg van deze plensbui is een zwembad in de eend. Ik bedoel letterlijk een zwembad! Emmer en dweil waren nodig om al het water er weer uit te krijgen.
De asjes van de wissers hebben best speling en lekken flink. Wat is een aanrader ter vervanging. Ik zag al ergens een nieuw exemplaar wat nieuw wordt genaakt met gesinterde lagerbus. Graag advies.
Ik denk dat de voorruit ook lekt. Dus dat klusje moet echt. De achter raapjes, lek dus. En ook het rechter achterportier langs een raam rubber... Dat wordt een iets duurder grapje dan gedacht dus!
Misschien ga ik er maar mee naar >>>. Niet te ver weg en wellicht kunnen zij dat netjes fixen...
Een eend is leuk maar dit is een minder begin. Wel een nieuw chassis en nieuwe bodemplaten maar de rest... En dat van een vertrouwd adres
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zal de prijs ook naar geweest zijn vermoed ik. Je hebt eenden in diverse prijsklasse en wil je echt een supergoeie eend zoals je gehoopt had, zul je ook diep in de buidel moeten tasten. Goede eenden heb je niet meer voor een paar honderd. Mensen verkijken zich hier vaak op.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Oordeel niet te vlug over een garage, maar kijk rieeel naar de markt nu. Goedkoop een eendje rijden, zoals in de jaren '90 wordt steeds moeilijker. En let ook op verwijzingen naar garages, want in elk bericht van je weet ik precies over wie het gaat!
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Oordeel niet te vlug over een garage, maar kijk rieeel naar de markt nu. Goedkoop een eendje rijden, zoals in de jaren '90 wordt steeds moeilijker. En let ook op verwijzingen naar garages, want in elk bericht van je weet ik precies over wie het gaat!
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik heb hier niet een paar honderd maar twee paar duizend voor betaald. Het valt me dus toch wel wat tegen...
Het dak wat heel goed was is duidelijk niet strak genoeg want achter de middelste dakstijl is het net een slecht opgezette tent. Er blijft water in staan waardoor, je raad het al het dak gaat kieren en er nog meer water binnen komt.
Oh en mijn verwijzing heeft, had, niet te maken met de verkoper hoor. Misschien is de prijs helemaal ok geweest. De taxatie laat dat ook wel zien. Toch had ik dit niet helemaal zo verwacht eerlijk gezegd.
Maar goed het moet wel gefixt en dat moet een beetje in etappes en voor de rest maar Polymax of zo.
EJ
Oh en ik heb één berichtje gevonden met de herkomst van mijn Eend, dat heb ik weggehaald. Verder heb ik dat nergens staan bij mijn weten.
Het dak wat heel goed was is duidelijk niet strak genoeg want achter de middelste dakstijl is het net een slecht opgezette tent. Er blijft water in staan waardoor, je raad het al het dak gaat kieren en er nog meer water binnen komt.
Oh en mijn verwijzing heeft, had, niet te maken met de verkoper hoor. Misschien is de prijs helemaal ok geweest. De taxatie laat dat ook wel zien. Toch had ik dit niet helemaal zo verwacht eerlijk gezegd.
Maar goed het moet wel gefixt en dat moet een beetje in etappes en voor de rest maar Polymax of zo.
EJ
Oh en ik heb één berichtje gevonden met de herkomst van mijn Eend, dat heb ik weggehaald. Verder heb ik dat nergens staan bij mijn weten.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik wil wel even terug naar wat nu te doen en waar op te rekenen.
Wat hebben we nu:
Een vast goede auto met wat problemen. Voor mij is het nu de vraag of dit de basis is om mee door te gaan.
Ik heb:
Een lek voor raam, vooral rechts onder.
2x lek achter raam, de onder randen zijn weg
een lek raam in de rechter achter deur, in de achterste hoek
Een dak wat duidelijk niet geweldig is.
Lekke ruitenwisser asjes, welke zou ik moeten aanschaffen?
Alles is te maken maar tegen welke kosten?
Voor de waarde van de auto nu zit er nog €800,-- ruimte. Als niet alles maar alleen de vervangen delen netjes worden bij gespoten zou me dat dan weer naar een droge auto brengen.
Anders proberen de auto terug te geven en een betere proberen aan te schaffen? Dus iets meer geld uitgeven?
Enfin, ik ben echt wel geschrokken van wat ik nu heb. Of dat terecht is kan ik niet helemaal goed beoordelen. De teleurstelling is er wel nu.
Wat hebben we nu:
Een vast goede auto met wat problemen. Voor mij is het nu de vraag of dit de basis is om mee door te gaan.
Ik heb:
Een lek voor raam, vooral rechts onder.
2x lek achter raam, de onder randen zijn weg
een lek raam in de rechter achter deur, in de achterste hoek
Een dak wat duidelijk niet geweldig is.
Lekke ruitenwisser asjes, welke zou ik moeten aanschaffen?
Alles is te maken maar tegen welke kosten?
Voor de waarde van de auto nu zit er nog €800,-- ruimte. Als niet alles maar alleen de vervangen delen netjes worden bij gespoten zou me dat dan weer naar een droge auto brengen.
Anders proberen de auto terug te geven en een betere proberen aan te schaffen? Dus iets meer geld uitgeven?
Enfin, ik ben echt wel geschrokken van wat ik nu heb. Of dat terecht is kan ik niet helemaal goed beoordelen. De teleurstelling is er wel nu.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je hebt een PB wat betreft je eerste bericht.
Verder als ik het zo lees, dan zou ik deze eend houden. Je weet nu wat je hebt en voor 800,- kun je veel doen, vooral als je het een en ander zelf kunt/wilt doen.
Een lek voor raam, vooral rechts onder.
Is ie echt doorgerot, of lekt het langs het rubber. Als het niet door is dan kun je het roestproces sterk vertragen met Fertan of Owatrol en plaatselijk opnieuw spuiten. Anders zal er gelast moeten worden. Mogelijk dat alleen het vervangen van die hoek al voldoende is.
2x lek achter raam, de onder randen zijn weg
Rubber is niet weg, maar vermoedelijk gekrompen. Ik zou dit zelf opvullen met zwarte nadenkit. Bij mijn Ami ook gedaan en nu lekvrij op die plek. Kost je 10,- aan kit.
een lek raam in de rechter achter deur, in de achterste hoek
Weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar zolang de deur niet is weggerot is dit zeker te voorkomen. Raam demonteren. Kijken wat het probleem is en opnieuw monteren.
Een dak wat duidelijk niet geweldig is.
Vermoedelijk een van de goedkopere imitatiedakjes. Die staan erom bekend om achter bij de ruit niet mooi strak te zitten en zo mogelijk te lekken.
Lekke ruitenwisser asjes, welke zou ik moeten aanschaffen?
In principe zouden ze allemaal kunnen. Afhankelijk van het budget. De kunst is om ze elk jaar wat te smeren, dat verlengt de levensduur. Ook kun je het rubber van een Grolsch beugelfles om de as steken en dan de ruitenwisserarm. Het rubber zorgt dan voor een betere afsluiting. Zit er echt speling op de asjes???
Zoals gezegd het is allemaal te maken en ik hoop dat de teleurstelling niet te groot is geworden. Aan een eend zit nu altijd wat werk en vraagt net wat meer onderhoud dan een modern stuk blik. Vergeet ook niet dat de laatste eend 21 jaar geleden van de band kwam rollen.
Verder als ik het zo lees, dan zou ik deze eend houden. Je weet nu wat je hebt en voor 800,- kun je veel doen, vooral als je het een en ander zelf kunt/wilt doen.
Een lek voor raam, vooral rechts onder.
Is ie echt doorgerot, of lekt het langs het rubber. Als het niet door is dan kun je het roestproces sterk vertragen met Fertan of Owatrol en plaatselijk opnieuw spuiten. Anders zal er gelast moeten worden. Mogelijk dat alleen het vervangen van die hoek al voldoende is.
2x lek achter raam, de onder randen zijn weg
Rubber is niet weg, maar vermoedelijk gekrompen. Ik zou dit zelf opvullen met zwarte nadenkit. Bij mijn Ami ook gedaan en nu lekvrij op die plek. Kost je 10,- aan kit.
een lek raam in de rechter achter deur, in de achterste hoek
Weet niet precies wat je hiermee bedoeld, maar zolang de deur niet is weggerot is dit zeker te voorkomen. Raam demonteren. Kijken wat het probleem is en opnieuw monteren.
Een dak wat duidelijk niet geweldig is.
Vermoedelijk een van de goedkopere imitatiedakjes. Die staan erom bekend om achter bij de ruit niet mooi strak te zitten en zo mogelijk te lekken.
Lekke ruitenwisser asjes, welke zou ik moeten aanschaffen?
In principe zouden ze allemaal kunnen. Afhankelijk van het budget. De kunst is om ze elk jaar wat te smeren, dat verlengt de levensduur. Ook kun je het rubber van een Grolsch beugelfles om de as steken en dan de ruitenwisserarm. Het rubber zorgt dan voor een betere afsluiting. Zit er echt speling op de asjes???
Zoals gezegd het is allemaal te maken en ik hoop dat de teleurstelling niet te groot is geworden. Aan een eend zit nu altijd wat werk en vraagt net wat meer onderhoud dan een modern stuk blik. Vergeet ook niet dat de laatste eend 21 jaar geleden van de band kwam rollen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!