Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
motomotie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 20:50
Locatie: Hengeloooo

Bericht door motomotie » zo 27 jun, 2010 16:13

:wink:

Mooi interieur !

Vind ik echt mooie oplossing!

Ik heb me nog niet door je 80+ pagina's heen geworsteld :? Maar ff je foto's bekeken. Klasse!


(enne, waar komt je turbo af??? Ziet er goed uit, is het waard om te kopieeren :twisted: )

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 jun, 2010 17:03

Zo en de foto van mijn teller.

Afbeelding

Knippers aangesloten, groot licht en oliedruklampje. Benzinemeter zit aangesloten, maar is nu nog leeg, dus die moet nog getest worden. Toerenteller loopt via de computer van de 2cv en de km-teller via de magneetsensor bij de aandrijfas.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 27 jun, 2010 17:32

Is die Teller nog een beetje te eiken?

motomotie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 21 apr, 2010 20:50
Locatie: Hengeloooo

Bericht door motomotie » zo 27 jun, 2010 18:24

backfire schreef:Zo en de foto van mijn teller.

Afbeelding
.
Mooi clean!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 jun, 2010 22:29

@Gerard, hoe bedoel je ijken? Als je snelheid bedoelt, gaat hetzelfde als bij fietscomputer, omtrek van de band ingeven. Toerenteller is geschikt voor 1,2, 3 en 4 cilinders. Dat komt omdat deze ontworpen zijn voor motorfietsen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 19 jul, 2010 18:51

Vandaag weer beetje gedaan, laatste tijd wat gewerkt aan mijn motorfietsen ivm toertochtjes.

Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.

Afbeelding

Afbeelding

De pomp zat eerst op de motorbeschermingsplaat, maar hij zat toen wel erg dicht bij de schijfremmen.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » do 5 aug, 2010 22:13

backfire schreef:Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.
Heb je op de plek van de mechanische pomp een afdekplaatje geschroefd o.i.d.?
Zijn die afdekplaatjes ergens verkrijgbaar?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5076
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 5 aug, 2010 22:34

wordt je pomp niet te warm op die plaats?
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 aug, 2010 11:27

@AZL net zo warm als de orginele? Beter dan op de plek waar ik hem eerst had, naast de remschijf :X hehe.

@Bebe, plaatje zelf gemaakt van stuk aluminium en papieren pakking. Omdat de standaard draadeinden lang genoeg zijn heb ik daar bovenop de beugel van de elektrische pomp kunnen monteren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 11 aug, 2010 18:23

Nu alweer terug van vakantie!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 mei, 2011 22:23

Het lijkt stil , maar dat is het zeker niet, hoewel voortgang langzaam gaat, het begint vormen aan te nemen. Nu ben ik bezig met de montage van de uitlaat van voor tot achter, echt passen doet het niet. Zal ook wel komen doordat mijn cilinders 4 mm verder uit elkaar staan dan normaal. Spruitstuk door geslepen en weer gelast om de 4mm te corrigeren. Nadeel daar van is dat uitlaat niet echt lekker aansluit op de 1e demper. Of komt dit door het merk demper? Verder ben ik er achter gekomen dat het achterste beugeltje, ter hoogte van de kofferbak, er nog niet op zat. Deze indertijd netjes gered ivm nieuw plaatwerk, maar nooit meer teruggezet. Vandaag toch maar beugeltje nagemaakt van restant zinkcor, roest iets minder snel dan dat kale ijzer uit 1987. Even kijken kijken of ik dat beugeltje met popnagels vastzet of gewoon met 2 boutjes.

Verder heb ik van de week bij eendenboer wat binnenbekleding gehaald voor een kitkar. Dit spul heeft de juiste maat en goede structuur om de binnenbekleding mee te maken. De delen zijn al gesneden, nu alleen nog mijn pfaff op de juiste afstelling zien te krijgen. De delen zitten orgineel aan elkaar gestikt en zo ga ik dat ook doen.

Foto''s komen nog, wel gemaakt maar staan nog niet online.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 mei, 2011 23:08

De foto's

uitlaat:
Afbeelding

Bekleding:
Afbeelding

Uitlaatbeugeltje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 20 mei, 2011 13:41

Ik heb gemerkt dat er verschillen zijn in de 1e demper met de stand van "pootjes".
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 5 jun, 2011 21:33

Vandaag de Visa carburateur omgebouwt tot 2cv carburateur. Nu zullen de meeste wel denken huh!? wat!?

De 2cv register carburateur heeft dezelfde behuizing als de visa carburateur. Echter zijn er wat kleine aanpassingen. Zo zit de choke bij de visa op een andere plek vast. Daardoor moet de kabel een vreemde hoek maken als je 2cv luchtfilter wilt gebruiken. Dus choke systeem incl de vacuumpomp om moeten bouwen. Normaal zit bij de visa de vacuumpomp aan de rechterzijde waar ook de chokekabel zit. Nu zit deze aan de linkerzijde en de chokekabel dus nog steeds rechts. Voor visa gebruikers, kan wel piccie maken.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 8 jun, 2011 07:58

PICS graag :)
ik hoop binnenkort ook weer verder te gaan met mijn project (met visablok) en dit is misschien voor mij ook een handige aanpassing!

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie