Ervaringen gevraagd
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
hoe check je dat dan? dat heb ik me nu al zo vaak afgevraagd.Jheronimus schreef:Bakolie cheken zonder peilstok gaat als het goed is ook zonder geknoei.
Ik heb overigens ook nog nooit hoeven bijvullen.
ik heb iig maar een oliepeil stokje bij besteld
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
Zorg dat de auto recht staat.
Aan de rechterkant van de bak zit de vulplug, als je die eruit draait moet het olieniveau tot net onder de opening staan (zo vol mogelijk dus). Omdat je dat slecht kunt zien steek ik er altijd even een schoevendraaiertje in.
Mooi moment hiervoor is als het rechter spatbord er af moet voor kleppenstellen of oliefilter vervangen, dan kun je er nog makkelijker bij.
Ruikt niet echt fris die bakolie.
Aan de rechterkant van de bak zit de vulplug, als je die eruit draait moet het olieniveau tot net onder de opening staan (zo vol mogelijk dus). Omdat je dat slecht kunt zien steek ik er altijd even een schoevendraaiertje in.
Mooi moment hiervoor is als het rechter spatbord er af moet voor kleppenstellen of oliefilter vervangen, dan kun je er nog makkelijker bij.
Ruikt niet echt fris die bakolie.
-
- Heavy user
das een manier ja. ik kon alleen bedenken om me vinger er in te steken, maar die past niet, dus geloof ik het meestal wel.Jheronimus schreef: Omdat je dat slecht kunt zien steek ik er altijd even een schoevendraaiertje in.
ruikt naar de olie die bij mn marklin treinbaan zat, dus vind het wel lekker ruiken. doet me aan vroeger denkenJheronimus schreef: Ruikt niet echt fris die bakolie.
douwe
-
- Heavy user
ja maar ik geloof dat die peilstok 20 euro kost. leuke gadget en op zich handig (om het even goed te pratenTB schreef:Het is wel makkelijker, maar het lijkt me sterk dat het vaak voorkomt dat je bak zonder olie staat. Dan moet t toch ergens eruit gelopen zijn.

douwe
Hoi Tom,
Ben jij nog verder gekomen? Op deze website staat wel een 06 nummer: http://www.restaureend.nl/versnellingsbak.htm
Ik ben nog niet toe aan een revisie, maar ben wel benieuwd of dhr Leenders nog reviseert...
Ben jij nog verder gekomen? Op deze website staat wel een 06 nummer: http://www.restaureend.nl/versnellingsbak.htm
Ik ben nog niet toe aan een revisie, maar ben wel benieuwd of dhr Leenders nog reviseert...
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: