Happytree stelt zich voor. [Begonnen met motorrevisie]
@ Gerard2cv: er staat op het kenteken geen s6 dus gooi er ook maar gewoon 98 in
Dit weekend een hoop gedaan aan de eend:
Kleppenstellen (was hard nodig 1x inlaat klep stond op 0,0 mm en de uitlaat op 0,30mm de andere kant was minder schokkend wel waren de pakkingen versteend)
verder: olie, oliefilter, bobine, bougiekabels, bougies, luchtfilter vervangen. de bumpers opnieuw in de verg gezet en de losgesprongen rubbers vervangen in de bank. en de boel even schoon gemaakt.
Nu vandaag ook flink ermee gereden maar tot mijn schrik rookt hij heel erg met dit warme weer als hij even voor het stoplicht stil staat en dan weer wegrijd. ook lijkt het olie verbruik vrij vors aangezien ik dacht dat ik op de pijlstok na max 100km al kon zien dat hij wat gezakt was. zelf verwacht ik de klepseals aangezien het gebeurt na even stil staan en na het starten.
Wat is raadzaam? het blokje heeft 178dkm gelopen wat natuurlijk ook niet weinig is. wel wil ik erg graag met de eend op zomervakantie (2500km richting/door Frankrijk). wel is het een genot om te merken hoeveel beter hij rijdt sinds het onderhoud.
Dit weekend een hoop gedaan aan de eend:
Kleppenstellen (was hard nodig 1x inlaat klep stond op 0,0 mm en de uitlaat op 0,30mm de andere kant was minder schokkend wel waren de pakkingen versteend)
verder: olie, oliefilter, bobine, bougiekabels, bougies, luchtfilter vervangen. de bumpers opnieuw in de verg gezet en de losgesprongen rubbers vervangen in de bank. en de boel even schoon gemaakt.
Nu vandaag ook flink ermee gereden maar tot mijn schrik rookt hij heel erg met dit warme weer als hij even voor het stoplicht stil staat en dan weer wegrijd. ook lijkt het olie verbruik vrij vors aangezien ik dacht dat ik op de pijlstok na max 100km al kon zien dat hij wat gezakt was. zelf verwacht ik de klepseals aangezien het gebeurt na even stil staan en na het starten.
Wat is raadzaam? het blokje heeft 178dkm gelopen wat natuurlijk ook niet weinig is. wel wil ik erg graag met de eend op zomervakantie (2500km richting/door Frankrijk). wel is het een genot om te merken hoeveel beter hij rijdt sinds het onderhoud.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Daar zit dus een beetje de twijfel. alleen klepseals zal in prijs wel meevallen maar om zuigerveren en klepseals te gaan vervangen van een blok met 178dkm ervaring en dan de lagers laten zitten en dan maar hopen dat de zuiger wanden niet ook hun beste tijd gehad hebben.
Al lijkt het wel heel duidelijk op een klepseal probleem aangezien hij na even stationair draaien rookt en onder deel last / vollast niet harder gaat roken.
Al lijkt het wel heel duidelijk op een klepseal probleem aangezien hij na even stationair draaien rookt en onder deel last / vollast niet harder gaat roken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Onderdruk nog niet gemeten zelf ook geen aparetuur voor maar kan wel kijken of ik dat kan lenen/aanschaffen.
Ook had ik ergens gelezen dat als je bougies vet waren het vaak aan de zuigervere/wanden ligt (logica ontgaat mij een beetje) maar mijn bougies waren erg vet er zat zelf echt olie aan.
Dat Skai ga ik zeker repareren, maar eerst moet de auto technisch zo zijn dat ik er met een gerust gevoel in naar Frankrijk stap.
Ook had ik ergens gelezen dat als je bougies vet waren het vaak aan de zuigervere/wanden ligt (logica ontgaat mij een beetje) maar mijn bougies waren erg vet er zat zelf echt olie aan.
Dat Skai ga ik zeker repareren, maar eerst moet de auto technisch zo zijn dat ik er met een gerust gevoel in naar Frankrijk stap.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bij mij was het roken over met nieuwe cilinders en zuigerveren.
Vooral starten na een nachtje schuin geparkeerd te hebben gestaan deed de straat blauw kleuren.
Als je de koppen er af hebt kan je zien of de cilinders versleten zijn.
Vooral starten na een nachtje schuin geparkeerd te hebben gestaan deed de straat blauw kleuren.
Als je de koppen er af hebt kan je zien of de cilinders versleten zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Die onderdrukmeter kan je heel gemakkelijk zelf maken
1 plank van 0,75x10 cm en een doorzichtige waterslang van 2,5mtr en 3 bevestigingsbeugeltjes.De tekening staat hier op het forum
1 plank van 0,75x10 cm en een doorzichtige waterslang van 2,5mtr en 3 bevestigingsbeugeltjes.De tekening staat hier op het forum
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op wo 15 jun, 2011 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mijn dubio is, mochten de zuigerveren, cylinders en klepseals op zijn kan ik die wel vervangen maar dan zit er nogsteeds een krukas met drijfstanglagers en nokkenas in met 178dkm dat heeft neem ik aan ook geen eeuwig leven. wat het zonde maakt als na zo'n halve revisie de boel weer stuk draait.
ik verwacht dat het olieverbruik zo rond de 1 op 500 ligt zou dat uberhaupt een optie zijn om met zo'n verbruik op vakantie te gaan?
ik verwacht dat het olieverbruik zo rond de 1 op 500 ligt zou dat uberhaupt een optie zijn om met zo'n verbruik op vakantie te gaan?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
als je naar texel gaat niet .Happytree schreef: ik verwacht dat het olieverbruik zo rond de 1 op 500 ligt zou dat uberhaupt een optie zijn om met zo'n verbruik op vakantie te gaan?
nee joh, maakt niet uit of je 1.000 kilometer op een dag rijdt of in 1 maand, als je het peil maar checkt. af en toe wat olie erin is goedkoper dan allerlei reparaties. de mijne rookt ook 's morgens na het starten. als' ie dat niet meer doet weet ik dat er weer wat olie bij moet. mijn olieverbruik is wel wat minder, ik schat 1 liter op zo'n 2.500 kilometer.
voor 150 euro koop je een ander blok, is een goedkoper en sneller alternatief voor reviseren.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break