Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag maar weer eens wat aan de Ami gedaan. De wielophanging zag er roestig uit en gezien de Ami ook de winter door worden gereden, besloten ze van een lakje te voorzien.
Dus vandaag begonnen met de achteras. Deze met staalborstel van grootste roest ontdaan en daarna nog met zo'n schuurspons. Alle oppervlakte roest eraf en daarna dik gepapt met Hammerite. Het kan zeker netter en beter en volgend jaar zal ik wel mogen bijstippen, maar zo zit de hele Ami in mekaar. Niks doen is zeker achteruitgang.
De wielophanging achter is nu klassiek rood. Volgende week de voorzijde maar eens gaan doen. Daar moet ik ook nog alle aandrijfasrubbers gaan vervangen, dus dat kost wat meer werk. En de uitlaat moet eraf om een beetje met de kwast erbij te kunnen.
Aan de achterzijde de schokbrekers eraf gehaald met het idee ze ook te lakken, want ze leken het nog goed te doen. Maar je voelt hem al aankomen. Deze worden toch vervangen.
Ook achter heb ik klotsende schokbrekers (voorste hadden dit ook) en de eerste cm drukte ik ook lucht samen. Daarnaast viel bij de linker een van de bussen op de grond. Deze kan er doorheen vallen zonder het rubber te raken. Beetje uitgelopen dus.
Dus nu op zoek naar een nieuw setje. Bij voorkeur Monroe.
Dus vandaag begonnen met de achteras. Deze met staalborstel van grootste roest ontdaan en daarna nog met zo'n schuurspons. Alle oppervlakte roest eraf en daarna dik gepapt met Hammerite. Het kan zeker netter en beter en volgend jaar zal ik wel mogen bijstippen, maar zo zit de hele Ami in mekaar. Niks doen is zeker achteruitgang.
De wielophanging achter is nu klassiek rood. Volgende week de voorzijde maar eens gaan doen. Daar moet ik ook nog alle aandrijfasrubbers gaan vervangen, dus dat kost wat meer werk. En de uitlaat moet eraf om een beetje met de kwast erbij te kunnen.
Aan de achterzijde de schokbrekers eraf gehaald met het idee ze ook te lakken, want ze leken het nog goed te doen. Maar je voelt hem al aankomen. Deze worden toch vervangen.
Ook achter heb ik klotsende schokbrekers (voorste hadden dit ook) en de eerste cm drukte ik ook lucht samen. Daarnaast viel bij de linker een van de bussen op de grond. Deze kan er doorheen vallen zonder het rubber te raken. Beetje uitgelopen dus.
Dus nu op zoek naar een nieuw setje. Bij voorkeur Monroe.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De achtertrein is klaar. Zit in de klassiek rode Hamerite. Zomerbandjes liggen er weer op en nieuwe schokbrekers (Lip) gemonteerd. Deze rijden echt godelijk. Ami is nu heel stabiel bij gooi en smijtwerk. Was een redelijke waggel achter.
Binnenzijde spatschermen, gespoten met ML en vervolgens Tectyl. Hoop dat het nu weer even meegaat. Roesten doen ze toch wel, alleen hopelijk nu wat trager.
Nu op naar de voortrein. Die heeft meer werk. Draagarmen zijn meer verroest en haal dan meteen de hele voorkant eraf. Kan ik de koets inspecteren en tectyleren en de aandrijfasssen voorzien van nieuwe rubbers.
Binnenzijde spatschermen, gespoten met ML en vervolgens Tectyl. Hoop dat het nu weer even meegaat. Roesten doen ze toch wel, alleen hopelijk nu wat trager.
Nu op naar de voortrein. Die heeft meer werk. Draagarmen zijn meer verroest en haal dan meteen de hele voorkant eraf. Kan ik de koets inspecteren en tectyleren en de aandrijfasssen voorzien van nieuwe rubbers.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Gisteren tijdens de Betuwerit Wat hoedenplank steunen voor een Ami8 Break weten te scoren. Ze zagen er wat muf uit.
Maar na een verfbeurtje en een nieuw tapijtje zien ze er weer een stuk beter uit.
Vastgebout en gekit in de Ami.
Morgen ff wat lichtgewicht hout halen voor het plankje.
Maar na een verfbeurtje en een nieuw tapijtje zien ze er weer een stuk beter uit.
Vastgebout en gekit in de Ami.
Morgen ff wat lichtgewicht hout halen voor het plankje.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Precies. En die twee blikken "plankjes" zorgen er ook voor dat je kreukelzone niet star wordt. Als je met hout aan de slag gaat, zorg dan dat het niet één massieve plaat wordt. Je gunt je passagiers toch geen dwarslaesie. Trouwens: Erg leuk dat je die steuntjes hebt gevonden. Ze zijn lastig te vinden en moeilijk na te maken.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De constructie eens goed bekeken en besloten toch voor een deel te gaan. Het is 4mm MDF (geperst karton) De balkjes zitten niet gelijmd, dus die zullen eerder eruit worden gertrokken. Daarnaast zorgen de gaten ook voor minder stevigheid. Voordeel het scheelt me een hoop extra werk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
In Salbris kwam ik erachter dat ik niet alle steuntjes had voor het luchtfilter en hij daarom aan de slang die naar de carb. gaat trekt. Dus vandaag even naar het magazijn van de AVN gereden voor een steun en een voorwielflens. Want een van de wielbouten was gebroken bij de mijne. Een nieuwe geplaats en gelast, maar deze las breekt steeds. Kan er goed mee rijden, maar ga binnenkort de voortrein in de Hammerite zetten en de ashoezen vervangen. Kan ik meteen de flens vervangen voor een goede.
Ook gevraagd naar een turboslang, maar deze zijn niet meer leverbaar. Dus op de terugweg via de Intratuin (waar haal je anders je Ami spullen) voor 50mm vijverslang. Deze zou moeten passen en is door de spiraal goed te buigen met behoud van een zo groot mogelijke diameter.
Van de week dus weer wat te sleutelen.
Ook gevraagd naar een turboslang, maar deze zijn niet meer leverbaar. Dus op de terugweg via de Intratuin (waar haal je anders je Ami spullen) voor 50mm vijverslang. Deze zou moeten passen en is door de spiraal goed te buigen met behoud van een zo groot mogelijke diameter.
Van de week dus weer wat te sleutelen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!