Ruiten monteren. Hoe om ?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Ruiten monteren. Hoe om ?

Bericht door Boudewijn » vr 8 jul, 2011 22:44

In mijn eend zitten sommige ruiten zo gemonteerd dat de tekst van binnen uit leesbaar is en andere zitten net anders om.
Er heeft ooit iets op dit forum gestaan hoe ze moeten zitten, volgens mij een bericht van Gerard maar ik kan het niet meer vinden. Hoe om moeten ze gemonteerd zijn?
Ik denk dat het alleen voor de voorruit iets uit maakt als deze verkeert om zit (i.v.m. de gelaagdheid) of is het ook bij de andere ruiten van belang?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 8 jul, 2011 22:52

bij mij zitten alle ruiten zo gemonteerd dat de tekst van buiten af te lezen is.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » za 9 jul, 2011 07:02

Hm, ik dacht altijd dat het logisch was dat je bij sommige ramen de tekst op de buitenkant hebt, en bij andere op de binnenkant, omdat links en rechts dezelfde ramen zitten, alleen anders gemonteerd, maar als bij supercees alle ramen van buitenaf te lezen zijn, werpt dat een heel ander licht op de originaliteit van mijn Eend :shock:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 9 jul, 2011 08:41

Ik heb ooit gemeld dat de voorruit van gelaagd glas met de tekst leesbaar aan de buitenkant moet zitten omdat daar een speciaal stukje glas recht voor de bestuurde heel blijf en niet brokkelt.Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het met elke ruit zo is.Bij gelaagde ruiten maak het zeker niets uit.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 9 jul, 2011 10:11

ik heb niet goed gekeken :oops: de ramen links en rechts zijn identiek, logisch ook natuurlijk :roll: .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 10 jul, 2011 22:18

Ja het klopt, de ruiten zijn identiek. Alleen vreemd dat het klapraam en de vaste ruit van de voordeur de letters net andersom hebben staan. Dus als je de letters in de vaste ruit kunt lezen, dan staan ze in het klapraam in spiegelschrift.

Plaats reactie