Rossero's '63er AZ !Verkocht!
Hoe het chassis is... nou dat zal ik je vertellen
Hij heeft vooraan zowel boven als onder wat roestgaten, verder nog strak!
Hieronder zie je de gaten bij de voetenbak (en de plaat die daarvoor in de plaats moet komen)
Hier is de bovenplaat deels verwijderd en kan je zien dat het binnenwerk nog redelijk goed is! Niets aan doen dus;)
En natuurlijk het nieuwe stuk plaat er tussen gelast (niet bijzonder mooi, wel bijzonder stevig)
Ik heb overigens in dit stuk bodemplaat geen chassisnummer gevonden, maar ik bewaar het voor de zekerheid!
Hij heeft vooraan zowel boven als onder wat roestgaten, verder nog strak!
Hieronder zie je de gaten bij de voetenbak (en de plaat die daarvoor in de plaats moet komen)
Hier is de bovenplaat deels verwijderd en kan je zien dat het binnenwerk nog redelijk goed is! Niets aan doen dus;)
En natuurlijk het nieuwe stuk plaat er tussen gelast (niet bijzonder mooi, wel bijzonder stevig)
Ik heb overigens in dit stuk bodemplaat geen chassisnummer gevonden, maar ik bewaar het voor de zekerheid!
Ten eerste duurt dat twee keer zo lang...
maar daarnaast schijnt het ook slecht te zijn voor de interne krachten in het metaal om een las over de complete lengte te leggen, de bovenplaat gaat dan sneller bol staan! Meeste mensen zetten het gewoon vast met puntjes om de centimeter of met proplassen (en dus een overlappende rand). Ik ben in dat opzicht dus al erg ijverig
maar daarnaast schijnt het ook slecht te zijn voor de interne krachten in het metaal om een las over de complete lengte te leggen, de bovenplaat gaat dan sneller bol staan! Meeste mensen zetten het gewoon vast met puntjes om de centimeter of met proplassen (en dus een overlappende rand). Ik ben in dat opzicht dus al erg ijverig
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ja, dat is als je in 1 keer doorlast, als je nu de rest dichtlast heb je dat probleem niet.
ik dacht meer aan als je alles dichtmaakt komt er bij lekkage geen water in je chassis, aan de andere kant, als je die spleten open laat kan eventueel aanwezig vocht weer verdampen. dus, wat is wijsheid?
ik dacht meer aan als je alles dichtmaakt komt er bij lekkage geen water in je chassis, aan de andere kant, als je die spleten open laat kan eventueel aanwezig vocht weer verdampen. dus, wat is wijsheid?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Siemen, ik heb hem nu afgelast hoor maar het is hier op ibiza een beetje sonde van het lasgas...
Ik heb even een vraagje aan de kenners over de kleuren!
Mijn eendje is origineel gris rose naar ik meen, je kunt dit zien op een voorspatbord waar een stikker weg is gehaald:
Nu is mijn vraag... op mijn auto horen pre '63 bumpers en velgen zonder gat, zijn die dezelfde kleur gris rose? (AC136)
En natuurlijk, weet iemand nog details waar ik op moet letten?
thnx!
Ik heb even een vraagje aan de kenners over de kleuren!
Mijn eendje is origineel gris rose naar ik meen, je kunt dit zien op een voorspatbord waar een stikker weg is gehaald:
Nu is mijn vraag... op mijn auto horen pre '63 bumpers en velgen zonder gat, zijn die dezelfde kleur gris rose? (AC136)
En natuurlijk, weet iemand nog details waar ik op moet letten?
thnx!