tapbout voor versnellingsbak

Plaats reactie
Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

tapbout voor versnellingsbak

Bericht door Ronald » wo 20 jul, 2011 07:11

Bij ieder blok waar ik tot nu toe de tapbouten (waar de versnellingsbak aan hangt) uit heb gedraaid ontdek ik verschil in lengte bij de onderste tapbouten.
De lengte van het schroefdraad is wel gelijk, maar de borst niet. Deze zijn 40 en 44 mm.
Afbeelding
Heb tot nu toe altijd aangenomen dat dit met het pasbusje te maken had. Maar aan de bovenzijde heb ik nooit verschil kunnen ontdekken daarin, terwijl daar toch ook zo'n pasbus zit...

Is dit nu toeval, of bestaat er nog een reden voor?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 20 jul, 2011 15:15

Normaal zitten de pasbusjes schuin tegenover elkaar,maar ik denk dat het langere tapeind en erfenis is van het feit dat er vroeger een uitlaatsteun aan hing met een extra moer.Daar hebben ze altijd al moeite mee gehad,kijk maar naar de dakbeugeltjes die nog steeds achter onder het kofferdeksel zitten

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » wo 20 jul, 2011 20:53

en weer scoort onze Gerard de volle 10 punten ;-)
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 20 jul, 2011 22:11

Mooi toch, waarom iets weghalen als het niet in de weg zit :D

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » do 21 jul, 2011 00:55

backfire schreef:Mooi toch, waarom iets weghalen als het niet in de weg zit :D
euhh, om het productieproces wat te standaardiseren?
Of om een overbodig onderdeel te schrappen?
Maar je hebt wel gelijk hoor. Het zit nooit in de weg, ruimte zat om hem wat verder in het blok te draaien :D

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 21 jul, 2011 08:44

Een onderdeel schrappen betekend ook een logistieke aanpassing, het productieproces is dus standaard gebleven? PS ik heb het over meerdere kleine zaken aan de eend welke niet meer nodig zijn maar er nog steeds zitten.

Plaats reactie