AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » ma 18 jul, 2011 11:23

Heb zelf zeer goede ervaringen met de ontvetter/powerreiniger van de c1000. Is een groene fles met paarse spuitkop erop, heb het gebruikt om vet een zooi te verwijderen uit mijn fietsnaaf. Spoelde er heel goed af, dasty van de wibra werkt ook goed.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 21 jul, 2011 20:59

Gerard2cv schreef:hvdh in 1075 werd kleurnummer AC136 wielengrijs gebruikt
de iets donkere AC140 werd eerder gebruikt
Ik vraag het omdat ik op de site van Jeroen Cats de nummers/jaren precies andersom zie staan.
Of lees ik verkeerd?

Met dank aan Sleurhut en de Wibra heb ik mijn oliekoeler prachtig schoon gekregen, al zeg ik het zelf.
Eerst met een klein plamuurmes voorzichtig het ergste vet eraf gehaald en daarna een paar keer een nacht ruim in de Dasty. Met gevoel schrobben en spoelen deed de rest.

Hij ligt nu mooi te drogen en ik ben dik tevreden met het resultaat.

Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 22 jul, 2011 09:58

Die ziet er uit als nieuw, goed bezig.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 22 jul, 2011 10:23

sorry hvdh ik heb mijn foutje hersteld :?

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 22 jul, 2011 19:28

Een vraag om advies.

Ik moet de stofhoezen aan beide veerpoten vernieuwen, maar heb geen zin de kantelmesdragers los te draaien van de trekstang.
Kan ik gewoon de kantelmessen eruit halen zodat ik de de hoes over de drager heen kan schuiven om de trekstang?

Zo ja, gaan kantelemessen er makkelijk uit?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 22 jul, 2011 20:57

als je de eend volledig opkrikt dan krijg je de kantelmessen er makkelijk uit, niet vergeten de borgveertjes eerst los te halen. Vergeet ook niet dat het kantelmes maar op 1 manier er weer in kan. Maar volgens mij krijg je die hoes nooit over de drager.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 22 jul, 2011 21:22

Oke, ik ga het gewoon proberen en waarschijnlijk eerst lekker warm maken om wat meer het rubber op te kunnen rekken.
En kan altijd de dragers alsnog loshalen als het niet lukt, maar hoop natuurlijk van niet.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 22 jul, 2011 21:26

misschien kun je de hoezen een half uurtje van te voren in een bakje warm water leggen, hierdoor worden ze veel soepeler. Natuurlijk wel goed droogmaken voordat je hem eromheen doet, lijkt me niet echt een goede plek voor water namelijk... beetje vaseline moet ook helpen glijden :P

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 22 jul, 2011 23:34

knappe kerel als het je lukt!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 25 jul, 2011 08:01

ja het zal niet makkelijk zijn ze erover heen te krijgen, Gaan de ogen er niet vanaf? Je kunt even een tape om het draadeind plakken dan weet je hoever ze gezeten hebben. En mooi werk die vloer ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 25 jul, 2011 08:31

Voor het vervangen van de stofhoezen van aandrijfassen gebruikt men een soort trechter (zie link). Misschien kun je van een kunststof fles zoiets maken zodat de hoes er makkelijker overheen schiet. Ik heb wel gehoord dat deze truc wel werkt met imitatie hoezen maar de originele hoezen zijn vaak te stug om zover uit te rekken. Ik vraag mij af of de hoezen van de veerpotten elastisch genoeg zijn om ze er over heen te krijgen.
Zoals al vermeld, in warm water leggen de goed invetten wil wel helpen.
Ik ben benieuwd of het lukt, die van mij moeten ook vervangen worden.
http://www.youtube.com/watch?v=F17tFS6o ... re=related

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 26 jul, 2011 20:18

Helaas, pindakaa. Gaat gewoon niet over de ogen heen, niet met vaseline, niet met heet water. Ze zijn gewoon te klein. Ben dus geen 'knappe kerel' zoals Siemen zei.
Gewoon de ogen eraf geschroefd en zoals AZL57 zei een stukje duketape geplakt tot hoever ze weer teruggedraaid moesten worden.

Ging vrij soepel en eigelijk een makkelijk klusje.
Op naar de volgende klus; nieuwe bovenplaat chassis inlassen!!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 27 jul, 2011 09:29

makkelijk, is gewoon plat :D
diverse Citroens, wat anders.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 30 jul, 2011 15:20

hahaha valt tegen he die hoezen te monteren he. ik heb het ooit ook eens goed bekeken! je hebt geluk dat je een franse eend hebt die gaan vaak sneller los inplaats van de nederlandse eenden.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 31 jul, 2011 15:56

Ja, het leek zo mooi bedacht, maar je moet toch mooi de ogen helemaal los halen.

En je hebt gelijk, mijn onderdelen gaan vrij makkelijk uit elkaar.
Waarschijnlijk dankzij het overvloedige Franse vet!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie