onderdelen chromeren

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

onderdelen chromeren

Bericht door bartvds » zo 31 jul, 2011 21:53

Heeft iemand ervaring met het laten chromeren van bepaalde onderdelen? Ik denk dan aan alle alu sierstrips (aan deuren en achtervleugels), mijn robri's (8 stuks), de wieldeksels, en nog wat stukken. Kan aluminium uberhaupt wel verchroomd worden? En van wat is de kostprijs afhankelijk? Heb op de wereldmeeting in Salbris een 2cv gezien met wat chroom op en dat was wel zeer schoon,

Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 31 jul, 2011 22:23

aluminium kan verchroomd worden. Sierstrips zou ik niet doen, gewoon licht opschuren, desnoods polijsten of alu lak er op zetten, verchromen is duurden dan nieuwe. Wieldeksel zijn volgens mij van rvs, dus dat moet je gewoon polijsten. In belgië is de prijs iets lager dan in NL, maar goedkoop is het niet.

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » zo 31 jul, 2011 23:01

Aah polijsten, geen leuk werk maar wel werk waarbij je heel snel resultaat ziet :) .

Heb laatst een paar onderdelen van mijn fiets gedaan met een goedje genaamd 'Moc'. tis een soort van witte schurende pasta voor RVS en geeft echt een mooi resultaat, als je lang genoeg doorgaat word het net een spiegel. Gewoon goede kwak op een doek doen en dan met oud t-shirt aan beginnen met korte draaiende bewegingen maken op je te polijsten oppervlak, regelmatig even het zwarte spul wegvegen met een doekje. Als je denkt dat je alles wel mooi glimt gewoon het spul eraf vegen met een doek en met een droge doek mooi opwrijven, als je het goed gedaan hebt zal het resultaat zelfs waterafstotend zijn (net als onze afvoerbak nu :roll: ). Moc kun je denk ik wel bij de supermarkt krijgen tussen de schuurmaakproducten.

sleurhut

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 2 aug, 2011 17:11

Aluminium onderdelen kun je prachtig polijsten of dit laten doen, ze zijn dan net zo mooi als chroom. Daarne is dit prima makkeelijk bij te houden. Er is hier een mooi Belgisch product voor Belgom alu .
http://www.cars-bikes.eu/contents/nl/d1 ... f,....html
diverse Citroens, wat anders.

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » wo 3 aug, 2011 11:48

En kan je die alu stukken, als ze mooi gepolierd zijn, dan bvb. niet aflakken? Zou graag die mooie glans behouden zonder telkens weer opnieuw te moeten polieren, ze worden namelijk redelijk snel weer dof naar mijn mening.

Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 3 aug, 2011 14:50

Ja dat kan.
Je kunt een goede jachtlak daarvoor gebruiken.
Let er wel op dat het een goede met een UV filter is.

Greetz David :P

Plaats reactie