Geen lekkage toch is reservoir leeg
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Geen lekkage toch is reservoir leeg
Ik wou na mijn vakantie de dyane meenemen ontdekte is dat mijn remolie reservoir leeg is maar ik aan de onderkant van mijn auto geen lekkage heb. Wat kan hier aan de hand zijn?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Als je hoofdremcilinder lek is, kan de remolie zich langs het schutbord/hakkenplank verspreiden (binnen en buiten) en gedeeltelijk onder de vloermat verdwijnen. Een echte plas remolie zul je dan niet vinden, maar na wat zoeken wel wat spoortjes. Een verklikker is vaak de rechthoekige zachtrubberen kraag rond de hoofremcilinder. Als die vet of zompig is, kun je opzoek naar een nieuwe cilinder.
-
- Heavy user
hoogstwaarschijnlijk idd inwendige lekkage van de hrc. je kan een licht oliespoor vinden/zien op de plaats waar die stang van het rempedaal de hrc ingaat. vervangen van de hrc is dan de enige correcte oplossing
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
ja is best te doen hoor. achterspiraal zou kunnen (net als elke punt in het gehele remsysteem ) hier zou je het dan moeten zien als je die plastic dop van de achteras/draagarm haalt. als je hele reservoir is leeggelopen zou je toch een behoorlijk plas moeten zien liggen in de as. of anders weer vullen en hard op de rem trappen en kijken of het ergens daar uit die leiding komt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Volgende week ga ik de HRC vervangen na controle met een oud-citroën monteur blijkt het de HRC te zijn. Hij lekt aan de voorkant tegen het schutbord aan maar het loopt niet niet naar de binnenkant bij de pedalen. Achter blijft alles droog.
@Gradje: dat dacht ik eerst ook maar die rubbers heb ik 2 keer vervangen en daar blijft de HRC droog. Ook de schroefdraad verbindingen blijven droog.
@Gradje: dat dacht ik eerst ook maar die rubbers heb ik 2 keer vervangen en daar blijft de HRC droog. Ook de schroefdraad verbindingen blijven droog.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Beetje laat maar het is gelukt. We hebben de HRC vervangen en het systeem ontlucht en de dyane remt weer als een zonnetje en lekt niet. We hebben de oude HRC opengemaakt en de rubbertjes waren vergaan. Dus het probleem is gevonden.
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op ma 2 jul, 2012 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak