Fuseepen compleet

Alles over de wielophanging
Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » za 9 apr, 2011 13:50

Dabdriver schreef:Afbeelding
Afbeelding
Resultaat komt nog.
Nou het was al een tijdje geleden maar nu zit het allemaal weer in elkaar.
Met hulp van een kennis kom je er wel.
En natuurlijk maak je een foutje.
Ik had het moeten zeggen maar ja daar gaat je schroefdraad.
Afbeelding
(Oja dat is waar ook)...vervelend schroefdraad eraf. maar gelukkig kan je deze een beetje hetstellen met een draadvijl.
Gewoon om het draad beetje in te krassen ...en het werkte
zo ziet een draadvijl eruit;
Afbeelding
Je krijg er wel blaren van maar het werkt.
Na het persen...(dus niet alleen met bankschroef maar met pers)
Doppen erop geschoeft (met extra loktide erop!)
Even de smeer vet erin whalla.
Het eind resultaat is dat alle twee fusee's weer perfect zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dabdriver op zo 29 jan, 2012 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 10 sep, 2011 16:33

Ik vraag mij eigenlijk af, waar zijn de 2 onderste bouten (links en rechts) voor? zijn dit stelbouten om speling op te heffen of om de Amber te stellen?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 10 sep, 2011 16:35

instellen van de stuuruitlslag.. hoeverder ze uitgedraaid zijn, hoe minder ver de wielen kunnen draaien en hoe groter de draaicirkel wordt.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 10 sep, 2011 18:44

Dabdriver schreef:
Dabdriver schreef:Afbeelding
Afbeelding
Resultaat komt nog.
Nou het was al een tijdje geleden maar nu zit het allemaal weer in elkaar.
Met hulp van een kennis kom je er wel.
En natuurlijk maak je een foutje.
Ik had het moeten zeggen maar ja daar gaat je schroefdraad.
Afbeelding
(Oja dat is waar ook)...vervelend schroefdraad eraf. maar gelukkig kan je deze een beetje hetstellen met een draadvijl.
Gewoon om het draad beetje in te krassen ...en het werkte
zo ziet een draadvijl eruit;
Afbeelding
Je krijg er wel blaren van maar het werkt.
Na het persen...(dus niet alleen met bankschroef maar met pers)
Doppen erop geschoeft (met extra loktide erop!)
Even de smeer vet erin whalla.
Het eind resultaat is dat alle twee fusee's weer perfect zijn!
Afbeelding
Afbeelding
Dabdriver, waar hebt u de draagarm en fuseekop mee behandeld. Ik wil de mijne ook graag als nieuw hebben. Heeft u deze met rx 7 ingesmeerd of is dat lakverf?

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » za 10 sep, 2011 23:44

Draagarm en fusee heb ik gestraald.
http://www.youtube.com/watch?v=0JHZtGZbr-o
Draagarm eerst in de rx5 en daarna rx10.
Fusee Heb ik in de rx5.
Het ziet er best aardig uit toch voor een amateur?

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » za 10 sep, 2011 23:46

oja draagarmen komen uit 1986 maar dat zag je natuurlijk wel he

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 11 sep, 2011 00:18

Dabdriver schreef:Draagarm en fusee heb ik gestraald.
http://www.youtube.com/watch?v=0JHZtGZbr-o
Draagarm eerst in de rx5 en daarna rx10.
Fusee Heb ik in de rx5.
Het ziet er best aardig uit toch voor een amateur?

Toppie hoor!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 11 sep, 2011 17:24

Kikken. Ik heb de kroonmoer eraf. Wel moeten splijten met de beitel.
Maar als ik de fuseebussen wil vervangen, kan ik dat met de draagarm aan het chassis of moet deze er eigenlijk vanaf. Ik wil hem eigenlijk ook wel mooi schoon en gelakt hebben( de draagarm) maar maak ik dan geen ringen of zo stuk welke nu nog goed zijn?

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » ma 12 sep, 2011 11:12

theoenmarion schreef:Kikken. Ik heb de kroonmoer eraf. Wel moeten splijten met de beitel.
Maar als ik de fuseebussen wil vervangen, kan ik dat met de draagarm aan het chassis of moet deze er eigenlijk vanaf. Ik wil hem eigenlijk ook wel mooi schoon en gelakt hebben( de draagarm) maar maak ik dan geen ringen of zo stuk welke nu nog goed zijn?
Theoenmarion, Ik vond zelf als je draagarm los maak het pretigste om mee te werken.. Het is alleen een klusje wat wel tijd kost. Maar heb je geen haast ermee gewoon doen!
Nieuwe ringen krijg je bij een nieuwe fusee pen set..( bij webshop te krijgen)
Dus hou het gescheiden!
Als je het toch wil vervangen gebruik je de nieuwe toch?
Dus neem heel veel tijd ervoor......dest het mooier het wordt.
De fusee pen zit meestal knetter vast.. Een pers werkt het best. en dan is het wat makelijk als de draagarm van het chassis eraf is! hahaha
Rammen met een hamer op een fussee kan meer kapot maken dus doe dat niet.!
Enne maak foto's , dat is altijd makelijk om terug te kijken.:D

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 21 apr, 2012 22:29

Ben dus nu toch bezig de fuseepennen te vernieuwen. Ik lees dat het passen is met de vulringen. Maar als het geheel in elkaar zit, moet je het dan weer los persen om er misschien dunner ringen tussen te leggen????

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » za 21 apr, 2012 23:03

theoenmarion schreef:Ben dus nu toch bezig de fuseepennen te vernieuwen. Ik lees dat het passen is met de vulringen. Maar als het geheel in elkaar zit, moet je het dan weer los persen om er misschien dunner ringen tussen te leggen????
Als het niet lukt heb je het niet kunnen persen.
Maar meestal lukt het wel.
Gewoon met veel geduld kom je er wel.
Mischien zit het eerst een beetje strak maar door smering gaat het daarna prima!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » za 21 apr, 2012 23:12

Nee, ik moet de nieuwe er nog in slaan, of persen, maar wil graag weten als...
Kan ik de nieuwe er met een kunstof hamer voorzichtig in slaan? En ik lees over een nacht in de vriezer leggen! Maar sommigen zeggen juist van niet doen.

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » za 21 apr, 2012 23:26

theoenmarion schreef:Nee, ik moet de nieuwe er nog in slaan, of persen, maar wil graag weten als...
Kan ik de nieuwe er met een kunstof hamer voorzichtig in slaan? En ik lees over een nacht in de vriezer leggen! Maar sommigen zeggen juist van niet doen.
Voorzichtig intikken kan geen kwaad.
Over het in de vriezer zetten, sorry maar die heb ik niet in m'n schuur!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 22 apr, 2012 11:10

http://solutions.3mnederland.nl/wps/por ... 9CQC0XW4gl

Dit dan?

Past wel in de garage.....

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 22 apr, 2012 11:20

Goed idee. maar blijft er dan geen condens achter zodat roest ontstaat? Heb je ervaring met dit spul. Lijkt mij ideaal.

Plaats reactie