Mijn eendje

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 7 aug, 2011 22:51

Problemen zijn nu opgelost :D Ik heb uiteindelijk ook de ontsteking gewisseld, dus lumenition eruit en de w-ignition erin. Alles afgesteld en een proefrit gemaakt. Bobine werd niet meer warm en met warm starten was er ook vonk, Er zat echter nog een mankement aan de eend waardoor de motor rottig aan wou slaan.Dit was ook verantwoordelijk voor het afslaan, niessen stotteren met opstekken ed. Bij de oude carburateur die ik met het onderhoud schoon gemaakt had was een veer gebroken van de 2e trap, dus heb ik die niet terug gemonteerd, maar de carburateur van m,n sloop eend gemonteerd. Deze had ik wegens tijdgebrek niet schoongemaakt. Mijn oude sloopeend reed er immers altijd goed mee!?. Nou naderhand heb ik hem toch maar open getrokken en er lag een behoorlijke laag bezinksel onderin de vlotterkamer die door het de- en monteren in beweging gekomen is denk ik en 2 sproeiers verstopte. Alles schoon gemaakt en de eend rijd weer als een zonnetje.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 14 aug, 2011 22:55

Gister heb ik de beste velgen die ik had gespoten in de orginele kleur. (ac140) en ook de banden gewisseld met de banden van m,n gecrashte eend. Die voor banden waren nog maar een paar maanden oud.,en de achterbanden haden nog 5mm profiel en waren niet verdroogd dus ook goed bruikbaar.Nu staat ie rondom weer op 125R15. Wat er onder m,n eend zat was niets meer, een samenraapsel van verschillende merken en maten.
Ook heb ik de sporing afgesteld, dit was hard nodig ook, stuur stond een kwart slag scheef als je rechtuit reed. Dit staat nu dus ook weer recht.
Foto,s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik de bodem van het zit gedeelte alvast in de epoxy primer gezet.
(was voorheen al uitgebreid in de owatrol gezet)
foto,s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot zo ver de vorderingen van deze week! :D
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » za 20 aug, 2011 23:10

Inmiddels staat de auto binnen waar ik rustig op m,n gemak het spuit en strak maak werk af kan gaan maken. Thuis ben ik op het moment druk bezig met schuren en strippen van de 4 deuren die erin komen en de spatborden, motorkap, kofferdeksel en de losse 3 hoekjes . Dit zal nog wel enige tijd in beslag gaan nemen denk ik., daarna ga ik het in de schuur spuiten, paar weken laten drogen, opbouwen en dan monteren op/aan de eend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kofferbak staat nu ook in de epoxy primer...
van de week de rest ook even doen, maar mijn spuitbus was leeg dus heb ik er maar weer een paar gehaald.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 aug, 2011 08:28

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » zo 4 sep, 2011 19:05

Zo, tijd voor een kleine update.
Inmiddels heb ik de voordeuren, achterspatborden ,losse 3 hoekjes en de voorspatborden spuitklaar. Deze breng ik morgen naar de stalling,Ook aan de eend zelf schiet het aardig op. De parafanen heb ik strak gemaakt en opgeschuurd. Met de dorpels strakmaken ben ik op t moment mee bezig. Aan met name de rechterdorpel is door een vorige eigenaar wat laswerk gedaan wat nooit strak gemaakt was. De bedoeling is in elk geval voor oktober alles gespoten te hebben, monteren kan in oktober nog wel. Daarna is het denk ik te koud om nog wat te doen, dus the finishing touch(nieuwe binnen bekleding,sierlijsen, ed.) kan in het voorjaar nog wel. Dan is ie mooi op tijd klaar voor de grote dag.

Afbeelding
Afbeelding
De oude spatborden zijn inmiddels ook al verwijderd om plaats te maken voor nieuwe
Afbeelding
Afbeelding
De plekken waar vaak roest voorkomt in de achterwielkasten heb ik uit voorzorg dik ingesmeerd met owatrol!

word vervolgd......[/img]
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Henk Davelaar
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Henk Davelaar » ma 5 sep, 2011 19:23

Leuk zo'n oud eendje.
Ziet er goed uit.
Berlingo 2.0 Hdi 2006
Saxo 1.6 Vts 2001
Traction Avant 11 sport 1954

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » za 10 sep, 2011 22:14

Afgelopen week weer flink bezig geweest aan de eend, zo heb ik de delen van de bodem die nog niet in de epoxy stonden omdat mijn spuitbussen op waren inmiddels ook in de epoxy gezet. Vervolgens heb ik daarover een laag antisteenslag overheen gespoten. Ook heb ik alle lasnaden/randen afgekit met lasnadenkit. Het bodem gedeelte van het chassis is inmiddels zwart gespoten en de kofferbak rood. Nu laat ik dit even drogen en van de week plak ik dat af en spuit ik de bodemplaten rood. Ook de dorpels en parafanen aan de zijkanten zijn inmiddels strak gemaakt en rood gespoten. Tot slot heb ik ook maar het schutbord aangepakt. Dit was eerst eigenlijk niet de bedoeling maar het maakt straks het eind resultaat wel meer ''af'' wanneer je de motorkap opent. Nu de foto,s!

Afbeelding
schutbord zoals het was, De oorspronkelijke kleur van de eend. Licht grijs
Afbeelding

Afbeelding
Schutbord zoals het er nu uitziet, accubak en accu zitten er inmiddels ook weer in. De accubak is zwart gespoten.

Afbeelding
Afbeelding
Dorpels weer strak en in de lak :D

Afbeelding
Gehele bodem in de epoxy primer

Afbeelding
Afbeelding
Kofferbak is weer rood

Afbeelding

Tot zo ver weer de vorderingen. Als de rest van de bodem rood gespoten is ben ik wat de koets van de eend klaar met spuiten. De zet ik dan onder een paar dekens of een hoes in de hoek en dan ga ik aan het losse plaatwer beginnen met spuiten en waar nodig kleine deukjes strak te maken. Het meeste is glukkig al geschuurd.......pfffff wat een karwei! :shock:
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » ma 12 sep, 2011 21:43

De bodemplaten +rest van de bodem staat in de eerste laag rood, maar dit kan nog wel een laagje gebruiken. Dat komt van de week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ik eraan denk zal ik ook een wat betere camera meenemen, de meeste foto,s zijn met mijn telefoon gemaakt daar ik haast nooit een camera bij me heb als ik ga hobbyen.[/img]
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » ma 19 sep, 2011 23:24

De eend zelf is inmiddels klaar wat betreft het spuiten :D
De bodem is nu ook helemaal gespoten en goed dekkend, dus heb ik de eend met een hoes erover in de hoek gezet en ben ik begonnen met het spuiten van het losse plaatwerk. De voor spatborden zijn gespoten en de rest ben ik nog aan het strakmaken en zal in de komende weken gespoten worden mits de temperatuur nog even boven de 10 a 15 graden blijft. Als die lager word dan dat komt er een winterstop :? al kan ik dan als het nog niet al te fris is mischien nog wel het ea monteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doordat alles zo verschrikkelijk glimt zijn de foto,s door de flits helaas iets was overbelicht. In het echt is het zwart mooi zwart en het rood heeel mooi rood! :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 20 sep, 2011 13:23

Het ziet er netjes uit. Ik ben benieuwd naar het totale resultaat.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 20 sep, 2011 18:57

Mooi werk maar zijn je gordelsloten nu ook rood geworden en heb je de randen waar je schermen op staan eerst voorgespoten:?:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Art » di 20 sep, 2011 19:20

Op de gordelsloten zit inderdaad rode spuitnevel op, maar deze gordelsloten worden nog vervangen door die uit mijn oude eend, omdat ik die mooier vind en daar een citroen logo opstaat. De randen waar de spatborden opstaan waren idd eerst voor gespoten :wink: Als alles eenmaal gespoten is en aan de auto hangt zal het opschieten. Dan komt het leukste van alles. Het opbouwen van de deuren, sierstrippen, bumpers met paperclips (azam beugels), het nieuwe dak, nieuwe set binnen bekleding voor zowel de stijlen als tegen het schutbord, en op de vloer. chromen koplampen, ed…zal vast nog wel wat vergeten zijn. Zoals ik het in me hoofd zie word het iig een hele mooie eend! 8)
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » di 20 sep, 2011 20:38

Noeste arbeid :roll: :roll:

Ik hoop dat het weer en de temperatuur wat mee gaan werken!

Succes en ik ben benieuwd wat het eindresultaat is, plaatsen die foto's :lol: :lol:

Succes

Greetz David :P

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 21 sep, 2011 17:06

Aaaaaa doe er alsjeblieft gespoten lampen op.Chroom past helemaal niet bij het tijdsbeeld van je eend.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 21 sep, 2011 17:20

Leuk en goed bezig, maar ik ben het wat de koplampen betreft helemaal met Jeroen eens :!: :!:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Plaats reactie