Mat Zwarte Dyane Super
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik vind dit een zeer veelbelovend project worden! mijn complimenten
dat 'stuur' zou ik zeker doen, maar zorg dan wel dat je ook een spacend dashboard hebt...
ik zie het zelf al voor me, dieper liggende ronde klokken met neonblauwe verlichting en chromen randen. een rode bies over de breedte van het dashboard en verder zwart skai. een beetje amerikaanse retrolook maar niet te lomp, dat misstaat een dyane
dat 'stuur' zou ik zeker doen, maar zorg dan wel dat je ook een spacend dashboard hebt...
ik zie het zelf al voor me, dieper liggende ronde klokken met neonblauwe verlichting en chromen randen. een rode bies over de breedte van het dashboard en verder zwart skai. een beetje amerikaanse retrolook maar niet te lomp, dat misstaat een dyane
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
het dak zelf wordt uit eindelijk iets van 16.6mm dik bovenop komt een plaat van 1mm, ertusesn wordt een frame gelast van 15x15mm koker die voor extra stevigheid zorgt, de tusesnruimtes worden opgevult met isolatie materiaal, en dan komt er weer een plaat op aan de binnekant om het daar ook netjes te maken.dyane_maniac schreef:hoe ga je het dak stijf maken?
ik denk dat het dan wel stevig genoeg wordt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
heb je misschien keer tijd daar een schetsje van te maken, klinkt wel leuk maar kan me er niet veel van verbeelden. het dashbord zal toch wel geheel custom worden. ook helemaal strak, pook komt op de grond want er komt een ami super chassis onder, ook gaat de handrem naar een andere plek ergens op de grond waarschijnlijk.Rossero schreef:ik vind dit een zeer veelbelovend project worden! mijn complimenten
dat 'stuur' zou ik zeker doen, maar zorg dan wel dat je ook een spacend dashboard hebt...
ik zie het zelf al voor me, dieper liggende ronde klokken met neonblauwe verlichting en chromen randen. een rode bies over de breedte van het dashboard en verder zwart skai. een beetje amerikaanse retrolook maar niet te lomp, dat misstaat een dyane
komen nog wel een paar tempratuur klokken bij minimaal 2, olie / cilinder want het blok gaat zover als kan getuned worden en wil wel dat alles goed gekoeld blijft.
ook als ik andere velgen erop ga doen zoals ik in die post zei, dan gaan er ook achtershijf remmen komen, en gaat de handrem naar de achter wielen toe.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
vanavond weer is aan de slag, ga proberen is wat verder tekomen en wat mee vooruitgang hier te laten zien, er gebeurt veel denk werk maarja daar hebben we weinig aan eigenlijk.
hier alvast stukje previeuw:
het onderste openvak blijft klep, bovenste gedeelt ga ik een kleinere ruit in maken, ik zit te denken aan een achterruit van een 2cv, en dan misschien een met verwarming, maarja wordt er nog wel een zoeken dan, hopelijk heb ik vanavond de mal klaar van karton voor het dak zodat ik het morgen kan laten stralen, en dan savonds beginnen aan het erin lassen.
hier alvast stukje previeuw:
het onderste openvak blijft klep, bovenste gedeelt ga ik een kleinere ruit in maken, ik zit te denken aan een achterruit van een 2cv, en dan misschien een met verwarming, maarja wordt er nog wel een zoeken dan, hopelijk heb ik vanavond de mal klaar van karton voor het dak zodat ik het morgen kan laten stralen, en dan savonds beginnen aan het erin lassen.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
het dak van die paarse is in 2 delen gedaan 2 platen aan elkaar .
dit was een hele opdracht , daarom heeft zijn project zolang geduurd .
en vaak in de koelkast gestaan dat ie het zat was maar toch beetje bij beetje ging ie weer verder en zijn resultaat mag er best wezen .
vroeger bij de race dyane's werden er op de dakranden een alu plaat gelegd deze we luit 1 stuk maar werden gepopnageld dit was natuurlijk geen probleem daar je met een rolkooi zat .
tegenwoordig heb je ook verzonken popnagels .
hoe gaat het verder met je dak rand ik zie dat je er een gans stuk af hebt behalve het laatste gedeelte ????
dit was een hele opdracht , daarom heeft zijn project zolang geduurd .
en vaak in de koelkast gestaan dat ie het zat was maar toch beetje bij beetje ging ie weer verder en zijn resultaat mag er best wezen .
vroeger bij de race dyane's werden er op de dakranden een alu plaat gelegd deze we luit 1 stuk maar werden gepopnageld dit was natuurlijk geen probleem daar je met een rolkooi zat .
tegenwoordig heb je ook verzonken popnagels .
hoe gaat het verder met je dak rand ik zie dat je er een gans stuk af hebt behalve het laatste gedeelte ????
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
de dak rand is er helemaal af, de bedoeling is het om het uit 1 plaat te gaan maken, ik heb beschikking over waterstraler / grote cnc zetbank dus hopelijk gaat het lukken als ik maar een goede mal heb voor de maten.
ik begin ook hoemeer ik over die paarse dyane te weten kom het steeds meer te waarderen, want het is toch wel erg netjes gedaan, maarja hij was er ook erg lang mee bezig wat ik begrepen heb. en deze zal toch wel wat sneller klaar moeten zijn, op de snelle motor na dan. ik heb ook zitten denken aan popnagelen alleen dan kan je het nooit superstrak krijgen, omdat doordat de koets beweegt de plamuur dan sneller gaat breken, achja ik heb nu weer een ander probleem erbij..
de ruitewissers wil ik naar boven plaatsen vanwege de safari window, alleen met de orginele motor heb ik een heel groot blok voor de ruit hangen zowat. weet iemand kleinere alternatieven ??
gr
ik begin ook hoemeer ik over die paarse dyane te weten kom het steeds meer te waarderen, want het is toch wel erg netjes gedaan, maarja hij was er ook erg lang mee bezig wat ik begrepen heb. en deze zal toch wel wat sneller klaar moeten zijn, op de snelle motor na dan. ik heb ook zitten denken aan popnagelen alleen dan kan je het nooit superstrak krijgen, omdat doordat de koets beweegt de plamuur dan sneller gaat breken, achja ik heb nu weer een ander probleem erbij..
de ruitewissers wil ik naar boven plaatsen vanwege de safari window, alleen met de orginele motor heb ik een heel groot blok voor de ruit hangen zowat. weet iemand kleinere alternatieven ??
gr
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
wat bedoel je precies met verzinken in de koets ?
ik zit er wel aan te denken om gewoon delen van de orginele klep te gebruiken maar wel word het bovenste deel net boven de hoedeplak helemaal netjes erin gelast, zonder naden enzo, en dan onder de klep, ook van een orginele klep gemaakt om toch nog beetje die vorm erin te houden, ipv gewoon een vlakke achterkant,
ik zit er wel aan te denken om gewoon delen van de orginele klep te gebruiken maar wel word het bovenste deel net boven de hoedeplak helemaal netjes erin gelast, zonder naden enzo, en dan onder de klep, ook van een orginele klep gemaakt om toch nog beetje die vorm erin te houden, ipv gewoon een vlakke achterkant,
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
rotte stuk eruit,
nieuwe stuk passen,
en lassen,
we zijn weer iets verder, het doel voor volgende week is om het dak erin te lassen.
ook zijn verder de plannen iets veranderd, omdat de hy voor pasen opgeknapt moet worden kwa plaatwerk gaat de dyane zo snel mogelijk maar wel goed afgemaakt worden, alleen alle details gaan later pas komen, zoals de safarie ruit, kleine achterruit, brede banden / spatborden.
dat gaat allemaal later tussendoor gebeuren, zodat ik in iedergeval niet iets overhaast ga maken.
nieuwe stuk passen,
en lassen,
we zijn weer iets verder, het doel voor volgende week is om het dak erin te lassen.
ook zijn verder de plannen iets veranderd, omdat de hy voor pasen opgeknapt moet worden kwa plaatwerk gaat de dyane zo snel mogelijk maar wel goed afgemaakt worden, alleen alle details gaan later pas komen, zoals de safarie ruit, kleine achterruit, brede banden / spatborden.
dat gaat allemaal later tussendoor gebeuren, zodat ik in iedergeval niet iets overhaast ga maken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 175
- Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
- Locatie: Gent
- Contacteer:
ik denk dat hij bedoelde ofdat je het kofferdeksel er gaat laten opliggen zoals origineel (in lijn met het dakje dat er ook opligt), of je gaat gelijkwerken met de koets (omdat het dak gelijk komt met de koets). bij de paarse dyane is het dak platgewerkt maar het kofferdeksel "ligt" erop, wat niet zo strak is.shadowsintonightmare schreef:wat bedoel je precies met verzinken in de koets ?
ik zit er wel aan te denken om gewoon delen van de orginele klep te gebruiken maar wel word het bovenste deel net boven de hoedeplak helemaal netjes erin gelast, zonder naden enzo, en dan onder de klep, ook van een orginele klep gemaakt om toch nog beetje die vorm erin te houden, ipv gewoon een vlakke achterkant,
om dan alles strak te maken zou je de spatborden gelijk moeten laten komen met het achterlichtpaneel..
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ondertussen het dak laten waterstralen,
en nog wat gereedschap gekocht, 2 schuur machines van festool, de bij behorende stofzuiger had ik al, en een fels / pons appartaat op lucht van rodac om gewoon het las werk enzo makkelijker te maken,
en nog wat voor in de auto als hij af is, paar slechte previews,
en nog wat gereedschap gekocht, 2 schuur machines van festool, de bij behorende stofzuiger had ik al, en een fels / pons appartaat op lucht van rodac om gewoon het las werk enzo makkelijker te maken,
en nog wat voor in de auto als hij af is, paar slechte previews,
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50