Beste forum leden,
Ik wil toch nog even een aanvulling doen op punten waar men op moet letten bij de aankoop van een 2cv. Er is al heel veel over geschreven, maar ik mis toch vaak een belangrijk punt. Het is mij zelf overkomen.
Noteer het chassisnummer en ga, voor dat je iets koopt, met dit chassisnummer naar het RDW en laat daar kijken of het een origineel nummer is, dan wel of het ooit is ingeslagen door het RDW. Het gebeurd nog erg vaak dat men ooit het chassis heeft vervangen en er zelf een nummer in slaat. Ondanks dat dit wel met het kenteken overeen komt en de auto APK gekeurd is. Het is niet toegestaan en bij een eventuele controle>lees: APK< wordt het kenteken in beslag genomen.
Aankoop
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Nou, volgens mij niet bij de APK.
Daar hoeven ze alleen te controleren of het nummer leesbaar is en overeen komt met het kentekenbewijs.
Wel bij een schouwing ten bate van chassis verwisseling, en mogelijk bij een controle aktie die zo af en toe plaatsvind.
Ook zou het kunnen dat de verzekering dan een manier heeft om onder een uitkering vandaan te komen.
Daar hoeven ze alleen te controleren of het nummer leesbaar is en overeen komt met het kentekenbewijs.
Wel bij een schouwing ten bate van chassis verwisseling, en mogelijk bij een controle aktie die zo af en toe plaatsvind.
Ook zou het kunnen dat de verzekering dan een manier heeft om onder een uitkering vandaan te komen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.