Lekkage uitlaat spruitstukpakking

Plaats reactie
evea
Gebruiker
Gebruiker

Lekkage uitlaat spruitstukpakking

Bericht door evea » wo 5 jan, 2011 18:46

gelukkig nieuwjaar mede A-type rijders !

ik heb pas geleden een kleine 'schoonheidsoperatie' uitgevoerd aan m'n 2Cv: spruitstuk losgehaald, roestvrij geborsteld en in de hittebestendige spraylak, koeltunnel en cylinderbeplating opnieuw gespoten. Daarna alles met nieuwe boutjes en pakkingen weer vast. Ziet er puik uit, als nieuw! :)

Toen het zaakje weer op z'n plaats zat heb ik uitgebreid geluisterd en gevoeld maar alles leek potdicht. Helaas zie ik nu na een paar ritten duidelijke sporen van lekkage langs de spruitstukpakkigen; net naast het spruitstuk is er plaatselijk blauwige verkleuring van de verse lak van de cylinderbeplating, ook zie ik duidelijke roetsporen. Het lekt dus langs de nieuwe pakkingen, wellicht alleen bij koude motor maar toch, grrrr :(
Wat kan ik hier aan doen?
1) Kan ik hier voorlopig mee doorrijden (eigenlijk niet zo'n zin om het gelijk al weer los te halen, bovendien moet ik dan eerst weeeer nieuwe pakkingen bestellen :cry: )
2) als ik het weer loshaal en opnieuw monteer, kan ik een heel klein beetje uitlaat dichtpasta gebruiken om eventuele hele kleine spleetjes dicht te krijgen?

Advies welkom!
Thanks, Arnout

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door tweeceevee » wo 5 jan, 2011 19:30

Hallo Arnout,

Heb je de koppen wel gelost toen je het spruitstuk weer hebt vastgezet?
Het spruitstuk kan zich dan goed zetten, en als je die op het juiste moment hebt vastgedraaid zet je de kopbouten ook weer vast.

Misschien kun je de oude/nieuwe pakkingen weer hergebruiken indien je er niet teveel mee hebt gereden.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 16 okt, 2011 20:13

Hoi,

Waar heb je dat keramisch coaten laten doen?

Wat waren de kosten ongeveer?
Heb je de koeltunnel ook laten doen, die ziet er zo strak uit.

Greetz David :P

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » zo 16 okt, 2011 22:48

David schreef:Hoi,

Waar heb je dat keramisch coaten laten doen?

Wat waren de kosten ongeveer?
Heb je de koeltunnel ook laten doen, die ziet er zo strak uit.

Het zal niet om de hoek zijn, aangezien de beste man in Maleisie woont :P
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

evea
Gebruiker
Gebruiker

Ceramisch coaten e.d.

Bericht door evea » ma 17 okt, 2011 17:12

Hoi,

Inderdaad ik Woon in Maleisië en heb dat ceramische coaten ooh hier laten doen. Was niet goedkoop trouwens maar Maleise maatstaven, 800 ringgit dat is zo'n 190 Euri.

De Koeltunnel is een nieuw exemplaar dat ik bij Der Franzose via de webshop had besteld omdat mijn origineel ooit n's n tikkie had gehad en dus zichtbaar ontzet was. Gewoon in de primer en daarna bruine glanslak. De kachelpotten komen ook bij Der Franzose vandaan, replica exemplaren die trouwens beroerd passen en bovendien moet je er eerst zelf de kachelbediening op lassen ... Als ik het opnieuw moest doen ging ik mooi voor revisie potten bij Le Patron, met poedercoating en al ! Gewone zwarte spuitlak op de kachelpotten gaat trouwens ook prima, had ik op de oude potten ook en dat heeft het jaren uitgehouden (tot de potten zelf, dwz. de bevestiging aan de uitlaatbuizen, volkomen finito waren).

Succes!
AJ

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 17 okt, 2011 17:47

mmmmm 190 euri en dan nog de verzendkosten :lol: :lol: :lol:

Dat gaat 'm niet worden denk ik :shock:

Ga wel eens kijken bij Le Patron.

Plaats reactie