rode 2CV6 club restauratie, op naar volgend project.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dat ken ik, heb ik ook gehad met de eend, is de spanningsregelaar goed? Als ie teveel bij laad kan het zijn dat je bobine te heet word, bobine zelf kan natuurlijk ook nog stuk zijn. Of idd de ontsteking. Ik heb bij mijn eend zo,n beetje alles nagekeken aangepast en vervangen en toen was ie goed. (Ergens in mijn topic staat hoe en wat) Restauraties en verbouwingen ->mijn eendje verbouwing
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de warme start doet het nog niet.
gedaan:
carb schoongemaakt en vlotterhoogte afgesteld met citroën tool
kleppen gesteld
nieuwe bougies en contactpunten
de spanning op de accu is 14.8 volt bij verhoogd toerental. Dat is inderddad wel flink hoger dan de 14 V die er op staat. Ik heb nog een poging gedaan een diode in de massa van de regelaar te zetten om de uitgangsspanning 0.7 volt lager te krijgen maar daar loopt blijkbaar meer dan de 1 A die de diode aan kon.
Eerst maar eens achter een spanningsregelaar aan. En gelijk maar de bobine vervangen??
Gr Rob
gedaan:
carb schoongemaakt en vlotterhoogte afgesteld met citroën tool
kleppen gesteld
nieuwe bougies en contactpunten
de spanning op de accu is 14.8 volt bij verhoogd toerental. Dat is inderddad wel flink hoger dan de 14 V die er op staat. Ik heb nog een poging gedaan een diode in de massa van de regelaar te zetten om de uitgangsspanning 0.7 volt lager te krijgen maar daar loopt blijkbaar meer dan de 1 A die de diode aan kon.
Eerst maar eens achter een spanningsregelaar aan. En gelijk maar de bobine vervangen??
Gr Rob
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ik neem aan dat er iets van 40A door heen loopt
of bedoel je de veldspoel, daat zal een 3 to 5A op staan.
14,8 is niets mis mee, Visa dynamo van mij doet 14,7 met elektronische regelaar.
Warme start, vol gas geven (niet pompen) en dan starten, zo moet het volgens het boekje. Als dat niet goed gaat nieuwe bobine. Ik heb wel begrepen dat de vervangingsbobines nog wel eens van slechte kwaliteit zijn.

14,8 is niets mis mee, Visa dynamo van mij doet 14,7 met elektronische regelaar.
Warme start, vol gas geven (niet pompen) en dan starten, zo moet het volgens het boekje. Als dat niet goed gaat nieuwe bobine. Ik heb wel begrepen dat de vervangingsbobines nog wel eens van slechte kwaliteit zijn.
- André Post
- Heavy user